Τα σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και σε πολλές χώρες παγκοσμίως, προσθέτουν ετικέτες ασφαλείας σε βασικά είδη διατροφής όπως το τυρί, το βούτυρο και το βρεφικό γάλα
Στην Ελλάδα έχουμε εδώ και καιρό συνηθίσει στη θέα των αντικλεπτικών ετικετών πάνω σε τρόφιμα. Τα τελευταία χρόνια, οι αυτοκόλλητες αυτές ετικέτες βρίσκονται στα αλκοολούχα ποτά, αλλά και στον στιγμιαίο καφέ, το μέλι, τα τυριά, σε βρεφικά γάλατα και άλλα είδη, για τον περιορισμό των μικροκλοπών, που αποτελούν μεγάλη πληγή για το λιανεμπόριο.
Οι Βρετανοί βέβαια, φαίνεται πως σοκάρονται από αυτή την εικόνα, και μοιράστηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες αντικλεπτικών μπλοκ, που χρησιμοποιούνται πιο συχνά σε μπουκάλια αλκοόλ, να “συνοδεύουν” συσκευασμένο τυρί τσένταρ αξίας 3.99 λιρών (4,68 ευρώ) της αλυσίδας καταστημάτων Aldi.
Η ίδια τακτική παρατηρήθηκε επίσης σε παϊδάκια αρνιού που κοστίζουν 8 λίρες (9,39 ευρώ) σε ένα κατάστημα Co-op εν μέσω της κρίσης του κόστους ζωής, ενώ τα σούπερ μάρκετ έχουν επίσης τοποθετήσει τις ετικέτες σε κουτιά βρεφικού γάλακτος.
Ο μεγαλύτερος παραγωγός γαλακτοκομικών προϊόντων της Βρετανίας προειδοποίησε ότι οι τιμές των ειδών θα συνεχίσουν να αυξάνονται αφού οι πελάτες είδαν το βούτυρο Lurpak να πωλείται για περισσότερες από 9 λίρες το πακέτο, δηλαδή περισσότερο από 10,5 ευρώ!
Το Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετωπίζει τον χειρότερο πληθωρισμό εδώ και 40 χρόνια, ο οποίος όπως αναφέρει η Independent έχει σκαρφαλώσει στο 9,1% τους 12 μήνες έως τον Μάιο, το υψηλότερο τουλάχιστον από τον Φεβρουάριο του 1982, όταν έφτασε το 10,2%.
Ομοίως σε ένα κατάστημα Morrisons του Λονδίνου, οι ετικέτες ασφαλείας τοποθετήθηκαν σε πολυβιταμίνες για παιδιά, προκαλώντας και πάλι έκπληξη από τους αγοραστές.
Η Tesco έχει επίσης τοποθετήσει ετικέτες ασφαλείας σε συσκευασίες βρεφικού γάλακτος, όπως και το Sainsbury στα βρεφικά προϊόντα Aptamil. Ορισμένα σούπερ μάρκετ έχουν αναρτήσει ειδοποιήσεις στον διάδρομο παιδικών τροφών που ειδοποιούν τους αγοραστές ότι η περιοχή αυτή παρακολουθείται για την αντιμετώπιση των κλοπών σε καταστήματα.
Ο Simon Roberts, διευθύνων σύμβουλος της Sainsbury, προειδοποίησε ότι η πίεση στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών «μόνο θα ενταθεί κατά το υπόλοιπο του έτους», ενώ εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε: «Αυτό είναι μόνο ένα από μια σειρά μέτρων ασφαλείας που έχουμε θεσπίσει. Και οι αποφάσεις για την προσθήκη ετικετών σε ορισμένα αντικείμενα θα διαφέρουν από κατάστημα σε κατάστημα.
Δικαιολογώντας την τοποθέτηση ετικετών σε περισσότερα τρόφιμα, ένας εκπρόσωπος της Co-op δήλωσε: «Η Co-op έχει εμπλακεί σε μια δοκιμή μικρής κλίμακας νέων συσκευασιών για προϊόντα υψηλότερης αξίας για πάνω από ένα χρόνο, με την πρόσθετη ασφάλεια να παρέχει έναν περαιτέρω αποτρεπτικό παράγοντα εάν ένα κατάστημα αντιμετωπίζει τοπικά προβλήματα κλοπής».