Τα σημαντικότερα θέματα συζήτησης και οι προτάσεις αξίας, για το κρέας εργαστηρίου στο Twitter.
Οι εταιρείες παράγουν προϊόντα vegan όχι μόνο για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους λόγω της αυξανόμενης ζήτησης από τους καταναλωτές, αλλά και για να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά, συνδυάζοντας αυτά τα προϊόντα με τις δραστηριότητές τους για την εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ). Επιπλέον, κοινοποιούν τον αντίκτυπο αυτών των προϊόντων στις περιβαλλοντικές, ηθικές και κοινωνικές ευθύνες στις ενδιαφερόμενες ομάδες. Ένα προϊόν με θετικό αντίκτυπο που μπορεί να επηρεάσει τις επιλογές των καταναλωτών είναι και το καλλιεργημένο κρέας το οποίο περιγράφεται επίσης και ως κυτταρικό, καλλιεργημένο ή κυτταροκαλλιεργημένο, εργαστηριακό, in vitro, τεχνητό, συνθετικό, καθαρό ή κρέας χωρίς σφαγή.
Δεδομένο είναι πως αυτό το προϊόν δλδ το κρέας που παράγεται στο εργαστήριο από κύτταρα, συνδράμει σε πολλούς περιβαλλοντικούς τομείς συμπεριλαμβανομένης της καλής διαβίωσης των ζώων και της μείωσης της χρήσης νερού, γης και ενέργειας. Συγκεκριμένα, η παραγωγή του απαιτεί 7–45% λιγότερη χρήση ενέργειας, 99% λιγότερη χρήση γης και 82–96% λιγότερη χρήση νερού και παράγει 78–96% λιγότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (ανάλογα με το προϊόν).
Αλλά το ζητούμενο για την βιομηχανία εναλλακτικών προϊόντων κρέατος είναι το πώς θα επικοινωνηθεί το νέο προϊόν προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποδοχή του από τους καταναλωτές. Επιστήμονες στη Τσεχία ανέλυσαν την επικοινωνία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods στην ενότητα Sensory and Consumer Sciences, είχε στόχο να εντοπίσει τα βασικά χαρακτηριστικά του καλλιεργημένου κρέατος όπως αποτυπώνονται στο κοινωνικό δίκτυο Twitter. Η ανάλυση της επικοινωνίας πραγματοποιήθηκε με βάση 36.356 Tweets που δημοσιεύτηκαν από 4128 μεμονωμένους χρήστες.
Η ανάλυση επικοινωνίας του Twitter εντόπισε τα κύρια θέματα συζήτησης γύρω από το καλλιεργημένο κρέας. Με βάση την ανάλυση που διεξήχθη προσδιορίστηκαν οι προτάσεις αξίας που κοινοποιούνται πιο συχνά από τους χρήστες: (1) καθαρό κρέας, (2) μελλοντικά τρόφιμα, (3) βιώσιμα τρόφιμα και (4) εναλλακτική πρωτεΐνη. Με βάση την ανάλυση κειμένου, προσδιορίστηκαν πέντε θέματα που αντιπροσωπεύουν τους κύριους τομείς συζήτησης στο Twitter.
Πρώτον, καθαρά και βιώσιμα προϊόντα. Αυτό το θέμα εστιάζει στην επικοινωνία των κύριων αξιών του καλλιεργημένου κρέατος, που περιλαμβάνουν τη βιώσιμη και καθαρή παραγωγή κρέατος και την ανάπτυξη μιας βιομηχανίας τροφίμων χωρίς κακοποίηση των ζώων.
Δεύτερον, ο αντίκτυπος στις αγροτικές επιχειρήσεις και τις πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης. Αυτή η κοινότητα εστιάζει στον αντίκτυπο του καλλιεργημένου κρέατος στον τομέα των αγροτικών επιχειρήσεων και στη δυνατότητά του να συμπληρώνει ή να αντικαθιστά φυτικές πρωτεΐνες.
Τρίτον, θετικές περιβαλλοντικές πτυχές. Αυτό το θέμα εστιάζει στις θετικές επιπτώσεις του καλλιεργημένου κρέατος όσον αφορά τη μείωση της ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή κρέατος και, κατά συνέπεια, τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Τέταρτον, το καλλιεργημένο κρέας ως εναλλακτική πρωτεΐνη. Αυτό το θέμα εστιάζει στην επικοινωνία της αξίας του καλλιεργημένου κρέατος ως πηγή καλύτερης ή εναλλακτικής πρωτεΐνης, η οποία μπορεί να είναι προϊόν για vegans.
Πέμπτον, η ρύθμιση του κρέατος καλλιέργειας. Αυτό το θέμα εστιάζει στην τεχνολογική ρύθμιση από τις αρμόδιες Αρχές.
Τα αποτελέσματα της μελέτης είναι ιδιαίτερα σημαντικά όσον αφορά την κατανόηση της πρότασης αξίας του καλλιεργημένου κρέατος, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Για να διαβάσετε ολόκληρη την ανάλυση πατήστε ΕΔΩ.