Το προσωπικό του ξενοδοχείου επέμενε ότι το γλυκό ήταν ασφαλές για κατανάλωση.
Λιγότερη προσοχή από ότι αρμόζει σε θέματα υγείας, φαίνεται να δίνουν αρκετοί στη βιομηχανία τροφίμων και την εστίαση, όσον αφορά τις τροφικές αλλεργίες, καθώς δεν φαίνεται να ασχολούνται όσο πρέπει ούτε να κατανοούν το σοβαρό κίνδυνο. Δεν έχει περάσει αρκετός καιρός από τον θάνατο της 17χρονης μαθήτριας που πέθανε στην Κρήτη όταν κατανάλωσε βούτυρο εν άγνοια της ενώ ήταν αλλεργική στα γαλακτοκομικά και της 25χρονης χορεύτριας που πέθανε όταν κατανάλωσε μπισκότα στα οποία δεν αναγραφόταν ότι περιείχαν φιστίκια. Πιο πρόσφατα το Cibum δέχθηκε καταγγελία από αναγνώστη ο οποίος υπέστη σοβαρή αλλεργική αντίδραση σε εστιατόριο στο Αιγάλεω, λόγω κατανάλωσης αλκοόλ σε πιάτο με μύδια, στο οποίο ήταν αλλεργικός, παρόλο που το γνωστοποίησε στο προσωπικό.
Άλλο ένα παρόμοιο περιστατικό με θανατηφόρα έκβαση απασχολεί τον τομέα της εστίασης. Ο Idris Qayyum, είχε πάει για πρώτη φορά διακοπές χωρίς την οικογένειά του σε ξενοδοχείο στην Αττάλεια της Τουρκίας, τον Ιούνιο του 2023, όταν πέθανε από αναφυλαξία.
- Δείτε ακόμη: Σουπερμάρκετ με 255 εκατομμύρια πελάτες την εβδομάδα, ανακαλεί φρέσκες σαλάτες λόγω σαλμονέλας
Καθώς είχε σοβαρή αλλεργία στα φιστίκια σε όλη του τη ζωή, έλεγξε διπλά και τριπλά με τους σερβιτόρους ότι δεν υπήρχαν φιστίκια στη τούρτα που παρήγγειλε, επαναλαμβάνοντας μάλιστα το αίτημά του στο Google Translate. Αλλά λίγα λεπτά μετά την κατανάλωση της τούρτας, ο Idris άρχισε να νιώθει δύσπνοια και επέστρεψε στο δωμάτιό του με έναν φίλο του.
Ο φίλος τηλεφώνησε στη μητέρα του Idris, Ayeshah Bathia, η οποία είδε τον γιο της να πεθαίνει κατά τη διάρκεια της βιντεοκλήσης, καθώς η καρδιά του σταμάτησε περίπου 20 λεπτά αργότερα. Η ίδια δήλωσε στη MailOnline: «Η ζωή μας έχει καταστραφεί για πάντα. Η απώλεια του γιου μας σε ηλικία 19 ετών είναι η χειρότερη τραγωδία που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει μια οικογένεια. Αλλά το να τον χάνεις σε συνθήκες που δεν μπορούσαμε να είμαστε εκεί για να τον βοηθήσουμε είναι πολύ δύσκολο να το αντέξεις».
Η μητέρα του εφήβου θυμάται ότι παρακαλούσε το προσωπικό του ξενοδοχείου να χορηγήσει στον Idris το EpiPen του. «Μπορούσα να δω τρία μέλη του προσωπικού γύρω του να του κάνουν καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση και ήξερα ότι ήταν πολύ άσχημα. Φώναζα στο τηλέφωνο ενώ έκλαιγα, ζητώντας από το προσωπικό να του δώσει το EpiPen, να καλέσει ασθενοφόρο».
Η οικογένεια του Idris έχει τώρα κινήσει νομικές διαδικασίες κατά της Love Holidays, των πρακτόρων με τους οποίους έκλεισε το ταξίδι του, υποστηρίζοντας ότι ο ταξιδιωτικός πράκτορας και οι προμηθευτές του δεν παρείχαν τις σωστές πληροφορίες σχετικά με τα αλλεργιογόνα των τροφίμων, παραπλανώντας έτσι τον Idris. Ισχυρίζονται επίσης ότι η εταιρεία δεν παρείχε στο προσωπικό της επαρκή εκπαίδευση.
Η οικογένεια του Idris πιστεύει ότι ο έφηβος, ο οποίος σήμερα θα ήταν 19 ετών, θα ήταν ακόμη ζωντανός αν δεν είχε παραπλανηθεί από το προσωπικό. Η μητέρα του πρόσθεσε: «Οι ταξιδιωτικές εταιρείες έχουν καθήκον να φροντίζουν τους πελάτες και τους επισκέπτες του ξενοδοχείου για την ασφάλειά τους.
«Το μήνυμά μου προς τις ταξιδιωτικές εταιρείες και τα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζονται είναι ότι η εκπαίδευση σχετικά με τις αλλεργίες και την αναφυλαξία είναι διαθέσιμη σε όλο το προσωπικό. Είναι ζωτικής σημασίας τα τρόφιμα να επισημαίνονται σωστά με τα συστατικά των αλλεργιογόνων».
«Δεν θέλουμε να συμβεί σε κανέναν άλλο. Αν μπορούμε να αποτρέψουμε έστω και ένα άτομο από το να υποστεί την ίδια αντίδραση με την ευαισθητοποίηση, θα το εκμεταλλευτούμε».
Η Love Holidays απάντησε λέγοντας: «Λυπούμαστε βαθύτατα όταν μάθαμε για τον θάνατο του κ. Qayyum και θα θέλαμε να εκφράσουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στους οικείους του κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης στιγμής. Η ασφάλεια των πελατών μας αποτελεί ύψιστη προτεραιότητά μας και διεξάγουμε επειγόντως ενδελεχή έρευνα με το εμπλεκόμενο ξενοδοχείο. Καθώς η οικογένεια του κ. Qayyum έχει πλέον απευθυνθεί σε δικηγόρους, δεν είμαστε σε θέση να παράσχουμε περαιτέρω σχόλια».