ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤι είναι η δίαιτα NiΜe που αντιμετωπίζει χρόνιες ασθένειες και οδηγεί σε απώλεια...

Τι είναι η δίαιτα NiΜe που αντιμετωπίζει χρόνιες ασθένειες και οδηγεί σε απώλεια βάρους

3 λεπτά ανάγνωσης

Ερευνητές διαπίστωσαν ότι μια νέα δίαιτα εμπνευσμένη από τις διατροφικές συνήθειες των μη βιομηχανικών κοινωνιών μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών χρόνιων ασθενειών.

Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cell δείχνει ότι μια νεοαναπτυχθείσα δίαιτα που μιμείται τις διατροφικές συνήθειες σε μη βιομηχανικές κοινότητες οδήγησε σε σημαντικές μεταβολικές και ανοσολογικές βελτιώσεις σε μια μελέτη παρέμβασης σε ανθρώπους.

- Advertisement -

Μέσα σε μόλις τρεις εβδομάδες η δίαιτα μείωσε την κακή χοληστερόλη κατά 17%, το σάκχαρο στο αίμα κατά 6% και την C-αντιδρώσα πρωτεΐνη (δείκτης φλεγμονής και καρδιακών παθήσεων) κατά 14%.

Αυτές οι βελτιώσεις συνδέθηκαν με ευεργετικές αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου των συμμετεχόντων, το σπίτι τρισεκατομμυρίων βακτηρίων που παίζουν ζωτικό ρόλο στην υγεία μας, επηρεάζοντας την πέψη, την ανοσία και το μεταβολισμό.

- Advertisement -

Η μελέτη έδειξε ότι η νέα δίαιτα με τίτλο NiMe (Non-industrialized Microbiome Restore) diet ενίσχυσε τη βραχυπρόθεσμη παραμονή του L. reuteri (βακτήριο γαλακτικού οξέος που βρίσκεται σε ποικίλα φυσικά περιβάλλοντα) στο έντερο.

Ωστόσο, βελτίωσε επίσης τα χαρακτηριστικά του μικροβιώματος που έχουν υποστεί βλάβη από τη βιομηχανοποίηση, όπως η μείωση των προφλεγμονωδών βακτηρίων και των βακτηριακών γονιδίων που αποδομούν το στρώμα βλέννας στο έντερο. Αυτές οι αλλαγές συνδέθηκαν με βελτιώσεις στους καρδιομεταβολικούς δείκτες κινδύνου χρόνιων ασθενειών.

- Advertisement -

Παρόλο που οι συμμετέχοντες δεν κατανάλωναν λιγότερες θερμίδες στη δίαιτα NiMe, έχασαν βάρος και η δίαιτα από μόνη της οδήγησε σε σημαντικά καρδιομεταβολικά οφέλη.

Σε προηγούμενη έρευνα, η ίδια ομάδα μελετώντας το μικροβίωμα του εντέρου στην αγροτική Παπούα Νέα Γουινέα, διαπίστωσε ότι τα άτομα εκεί έχουν ένα πολύ πιο ποικιλόμορφο μικροβίωμα, εμπλουτισμένο σε βακτήρια που ευδοκιμούν από τις διαιτητικές ίνες, και με χαμηλότερα επίπεδα προφλεγμονωδών βακτηρίων που συνδέονται με τη δυτική διατροφή. Οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιήθηκαν για τον σχεδιασμό της δίαιτας NiMe.

Σχολιάζοντας την εν λόγω μελέτη, ο καθηγητής Paul Ross, διευθυντής του APC Microbiome Ireland, δήλωσε: «Η μελέτη αυτή δείχνει ότι μπορούμε να στοχεύσουμε το μικροβίωμα του εντέρου μέσω συγκεκριμένων διαιτολογίων για να βελτιώσουμε την υγεία και να μειώσουμε τον κίνδυνο ασθενειών. Τα ευρήματα αυτά θα μπορούσαν να διαμορφώσουν μελλοντικές διατροφικές οδηγίες και να εμπνεύσουν την ανάπτυξη νέων προϊόντων και συστατικών τροφίμων, καθώς και θεραπευτικών ουσιών, που στοχεύουν στο μικροβίωμα».

«Οι συνταγές από τη δίαιτα NiMe θα αναρτηθούν στις σελίδες μας στο Instagram (@nimediet) και στο Facebook, ενώ σύντομα θα συμπεριληφθούν και σε ένα διαδικτυακό βιβλίο μαγειρικής. Είναι σημαντικό για εμάς να διαθέσουμε ελεύθερα αυτές τις συνταγές, ώστε όλοι να μπορούν να τις απολαύσουν και να βελτιώσουν την υγεία τους, τροφοδοτώντας το εντερικό τους μικροβίωμα», δήλωσε η Dr. Anissa Armet από το Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα, εγγεγραμμένη διαιτολόγος που σχεδίασε τη δίαιτα NiMe και μία από τις κύριες συγγραφείς της δημοσίευσης.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος