Μετά από σχεδόν τρία χρόνια αυξήσεων των τιμών στα πατατάκια, αρχίζουν να πληθαίνουν τα σημάδια ότι οι καταναλωτές έχουν πλέον αγανακτήσει.
Στις 11 Ιουλίου, ο γίγαντας τροφίμων και ποτών PepsiCo ανακοίνωσε μείωση των εσόδων κατά 0,5% το δεύτερο τρίμηνο στην επιχείρηση σνακ Frito-Lay από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους, αποτέλεσμα της πτώσης του όγκου κατά 4% στην κατηγορία.
Σε μια κλήση για τα κέρδη, τα στελέχη της PepsiCo δέχθηκαν ερωτήσεις από αναλυτές σχετικά με το αν η τιμή ορισμένων από τα δημοφιλή σνακ της, όπως τα πατατάκια τορτίγιας Tostitos και τα πατατάκια Ruffles, είχε απλώς γίνει πολύ υψηλή.
Τα στελέχη αναγνώρισαν ότι ορισμένοι καταναλωτές έχουν γίνει όλο και πιο συνειδητοποιημένοι ως προς τις τιμές, με τα νοικοκυριά όλων των εισοδηματικών επιπέδων να αναζητούν μεγαλύτερη αξία. «Υπάρχει ξεκάθαρα ένα καταναλωτικό ρεύμα που είναι πιο συντηρητικό και μας λέει ότι σε συγκεκριμένα τμήματα του χαρτοφυλακίου μας, θέλουν περισσότερη αξία για να συνεχίζουν να αγοράζουν τα προϊόντα μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της PepsiCo Ramon Laguarta.
Η PepsiCo δήλωσε ότι σκοπεύει να μειώσει τις τιμές ή να προσφέρει περισσότερες εκπτώσεις σε ορισμένα αλμυρά σνακ και άλλα προϊόντα. «Υπάρχει κάποια αξία που πρέπει να επιστραφεί στους καταναλωτές μετά από τρία ή τέσσερα χρόνια μεγάλου πληθωρισμού», δήλωσε ο Laguarta.
Η PepsiCo δεν είναι σχεδόν η μόνη εταιρεία τροφίμων και ποτών που αγωνίζεται με τους καταναλωτές που έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες τους τελευταίους μήνες. Καθώς οι τιμές των πρώτων υλών και της εργασίας εκτινάχθηκαν τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες τροφίμων και ποτών, καθώς και τα εστιατόρια, ανταποκρίθηκαν αυξάνοντας σταθερά τις τιμές.
Τώρα, ωστόσο, ορισμένοι καταναλωτές έχουν εξαντληθεί, είτε αγοράζουν λιγότερο είτε παραλείπουν επώνυμα προϊόντα για να προτιμήσουν φθηνότερες ετικέτεες. Ο πληθωρισμός των τροφίμων, είναι πιθανό να αποτελέσει καυτό θέμα στις φετινές προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ. Η κυβέρνηση ανέφερε ότι ο συνολικός δείκτης τιμών καταναλωτή μετριάστηκε στο 3% τον Ιούνιο σε ετήσια βάση, από 3,3% τον Μάιο και μειώθηκε σημαντικά από το μέγιστο 9,1% το 2022.
Τι ισχύει στην Ελλάδα
Αν τα $6 σας φαίνονται πάρα πολλά για μια σακούλα Ruffles στις ΗΠΑ, στην Ελλάδα, οι τιμές στα πατατάκια είναι σε πιο λογικά επίπεδα με την σακούλα 150γρ. κυματιστά πατατάκια Ruffles να είναι στα 1.95€, τα αντίστοιχα Lay’s είναι στην ίδια τιμή, ενώ τα πατατάκια Tsakiris των 140γρ. είναι στα 1.70€. Τέλος, τα πατατάκια των 150γρ. με αλάτι της Jumbo “Country chips” αποτιμούνται στα 1.80€.
Πληροφορίες από nytimes