Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024
17.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ζάχαρη: Και όμως αντέχει – Αλλαγή στη σχέση των καταναλωτών με τη ζάχαρη

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΖάχαρη: Και όμως αντέχει – Αλλαγή στη σχέση των καταναλωτών με τη ζάχαρη
spot_img

Οι νέοι θεωρούν τη ζάχαρη το πιο φυσικό συστατικό για γλυκιά γεύση.

Έρευνα της Kerry’s αποκαλύπτει μια μεγάλη αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών για τη γλυκύτητα και τα γλυκά συστατικά – συμπεριλαμβανομένης της αλλαγής της σχέσης με τη ζάχαρη. Η Kerry Group plc – μεγάλη εταιρεία τροφίμων με έδρα την Ιρλανδία εισηγμένη  στα χρηματιστήρια ISEQ του Δουβλίνου και του Λονδίνου- για να βοηθήσει τους παραγωγούς τροφίμων να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τα γλυκαντικά και την προτιμώμενη ποσότητα γλυκύτητας, πραγματοποίησε μια τεράστια έρευνα με τίτλο «Sensibly Sweet».

Ρωτώντας περισσότερους από 12.000 καταναλωτές σε 24 χώρες για όλα τα γλυκά προϊόντα, η έρευνα εντόπισε πολύ συγκεκριμένες προτιμήσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή νέων προϊόντων.

  • Το 77% των παγκόσμιων καταναλωτών λέει ότι ο τύπος του γλυκαντικού σε ένα τρόφιμο ή ποτό είναι η πιο σημαντική λεπτομέρεια τη στιγμή της αγοράς.
  • Το 79% των παγκόσμιων καταναλωτών συμφωνεί ότι τα προϊόντα μειωμένης ζάχαρης είναι πιο υγιεινά.
  • Το 75% των παγκόσμιων καταναλωτών προτιμά ένα φυσικό γλυκαντικό.

Όλοι στον κλάδο γνωρίζουν τη συνεχιζόμενη μείωση στην θετική αντίληψη για τη ζάχαρη, καθώς και πολλά εμπόδια στην διάθεσή της όπως η νομοθεσία, οι κανονισμοί και οι φόροι που στοχεύουν να πιέσουν τους καταναλωτές και τους παρασκευαστές να περιορίσουν τη χρήση και την πρόσληψη ζάχαρης. Οι συνταγές –τόσο βιομηχανικές όσο και για οικιακές μαγειρικές– απαιτούν συχνά λιγότερη ζάχαρη από πριν και πολλές χρησιμοποιούν εναλλακτικές. Επιπλέον οι διαφημίσεις χωρίς και χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη συνεχίζουν να αυξάνονται στις κυκλοφορίες νέων προϊόντων και έχουμε δει τη ζάχαρη να πέφτει σταθερά σε προτίμηση, σε όλο τον κόσμο, επομένως η συνεχιζόμενη πτώση δεν είναι απαραίτητα είδηση.

Ωστόσο, υπάρχει ένα σημαντικό στοιχείο: οι νέοι υιοθετούν τη ζάχαρη ως ένα χρήσιμο και φυσικό συστατικό, προτιμώντας την από πολλά άλλα γλυκαντικά. Οι ηλικιωμένοι καταναλωτές  αντιμετωπίζουν επί χρόνια πιέσεις σχετικά με την κατανάλωση ζάχαρη, γεγονός που τους κάνει λιγότερο διατεθειμένους να την αξιολογήσουν ως προτιμότερη. Ωστόσο, επειδή η ζάχαρη εξακολουθεί να έχει υψηλή βαθμολογία μεταξύ της γενιάς Z και των νεαρών millennials, αυτό το εύκολα αναγνωρίσιμο συστατικό μπορεί να μην έχει εξαφανιστεί οριστικά. 

Αυτό συμβαίνει, μεταξύ άλλων, επειδή οι άνθρωποι δεν λαμβάνουν απλώς τις αξιώσεις στην ονομαστική τους αξία. Είναι συνειδητοποιημένοι καταναλωτές και διαβάζουν ετικέτες, αλλά θέλουν επίσης να μάθουν το σκεπτικό πίσω από τους ισχυρισμούς και τα μηνύματα. Οι καταναλωτές όλων των ηλικιών θέλουν να έχουν περισσότερο έλεγχο και να καταλαβαίνουν πραγματικά ποια προϊόντα είναι πιο υγιεινά – και οι νεότεροι, ειδικά, πιστεύουν ότι η ζάχαρη μπορεί να είναι μια από τις πιο υγιεινές διαθέσιμες επιλογές.

Οι καταναλωτές ζητούν ποικιλία στις γλυκιές γεύσεις

Υπάρχουν συγκεκριμένες στιγμές απόλαυσης όταν οι άνθρωποι θέλουν γεμάτη γεύση – και γλυκύτητα – όπως μια εμπειρία παγωτού με επικαλύψεις και σαντιγί. Ωστόσο, υπήρξε μια σημαντική αλλαγή στο αναμενόμενο επίπεδο γλυκύτητας μεταξύ των καθημερινών προϊόντων. Για παράδειγμα, η κατηγορία των ανθρακούχων νερών είναι γεμάτη από ποτά που έχουν λίγες ή καθόλου θερμίδες και έχουν απλώς μια νότα γλυκύτητας. Ομοίως, τα σκληρά σάλτσερ είναι επίσης ελαφριά σε ζάχαρη και γλυκύτητα. 

Μέρος αυτού είναι φυσιολογικό: οι ηλικιωμένοι καταναλωτές είναι φυσικά πιο ευαίσθητοι στη ζάχαρη και τις γλυκές γεύσεις, κάνοντάς τους να θέλουν να μειώσουν τα επίπεδα γλυκύτητας και την ποσότητα των γλυκών συστατικών για γευστικούς λόγους καθώς και για γενικούς λόγους υγείας. Ωστόσο, παρόλο που οι νεότεροι καταναλωτές είναι λιγότερο ευαίσθητοι στη ζάχαρη και τις γλυκές γεύσεις – και επομένως είναι πιο πιθανό να θέλουν γεμάτη γεύση και εμπειρίες “γεμάτες ζάχαρη” – πολλοί αντ’ αυτού μειώνουν τη ζάχαρη επειδή τώρα γνωρίζουν ότι είναι καλό για τη μακροπρόθεσμη υγεία τους.

Αυξανόμενη η αναγνώριση των φυσικών γλυκαντικών

Ως μέρος της έρευνας η Kerry, χαρτογράφησε την άνοδο και την πτώση διαφόρων γλυκαντικών με την πάροδο των ετών. Η στέβια ήρθε στη σκηνή μόλις το 2011, αλλά σήμερα είναι το τρίτο πιο δημοφιλές γλυκαντικό παγκοσμίως, μετά το μέλι και τη ζάχαρη. Το 2018, αρχίσαμε να βλέπουμε εκχύλισμα φρούτων μοναχών και ζάχαρη φοίνικα σε έναν αυξανόμενο αριθμό λανσαρισμάτων καθώς ένα εντελώς νέο κύμα σακχάρων αυξήθηκε στην αγορά. Την ίδια εποχή, η στέβια έγινε καλύτερα κατανοητή, επομένως βλέπουμε μια απότομη αύξηση στη δημοτικότητά της επίσης.

Είναι σωστό, λοιπόν, ότι τα τεχνητά γλυκαντικά είναι, συμπεριφορικά, σε πτώση. Τα τεχνητά γλυκαντικά όπως η ασπαρτάμη και η σορβιτόλη αυξήθηκαν όταν η διατροφική κουλτούρα σάρωσε τη βιομηχανία στις δεκαετίες του 1980 και του ’90. Οι άνθρωποι έκοβαν τη ζάχαρη και πίστευαν ότι τα τεχνητά γλυκαντικά παρείχαν παρόμοια γευστική εμπειρία. Αλλά με τον καιρό, ήθελαν αναγνωρίσιμα συστατικά που παρείχαν αυθεντική γλυκιά γεύση, κάτι που εξηγεί την επιστροφή των φυσικών γλυκαντικών. Υπάρχουν ακόμη τμήματα που προτιμούν τα τεχνητά γλυκαντικά από τα φυσικά – συγκεκριμένα σε μεγαλύτερους καταναλωτές που τους άρεσε η γεύση και η υπόσχεση μηδενικών θερμίδων – αλλά η πλειοψηφία των καταναλωτών επιστρέφει στα φυσικά συστατικά.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο