ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑυτό είναι το ποτό που μειώνει τις παρενέργειες των λιπαρών τροφών και...

Αυτό είναι το ποτό που μειώνει τις παρενέργειες των λιπαρών τροφών και του πρόχειρου φαγητού

3 λεπτά ανάγνωσης

Επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση του κατάλληλου ποτού μαζί με ορισμένα ανθυγιεινά τρόφιμα μπορεί να μειώσει τις αρνητικές επιπτώσεις τους στην υγεία.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι το κακάο μπορεί να συμβάλει στη μείωση ορισμένων από τις αρνητικές επιπτώσεις των λιπαρών τροφών στον οργανισμό.

- Advertisement -

Είναι δύσκολο να χωρίσουμε τα τρόφιμα σε δυαδικές κατηγορίες «καλών» και «κακών». Τα λίπη, η ζάχαρη και οι υδατάνθρακες είναι όλα απαραίτητα μέρη της διατροφής μας, με τους κινδύνους να προκύπτουν όταν καταναλώνονται σε υπερβολική ποσότητα ή ως μέρος μιας μη ισορροπημένης διατροφής.

Η υπερβολική κατανάλωση λιπαρών ή επεξεργασμένων τροφίμων μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην καρδιαγγειακή υγεία σας, αυξάνοντας ιδιαίτερα τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

- Advertisement -

Όμως οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση των κατάλληλων ποτών με ορισμένα ανθυγιεινά τρόφιμα μπορεί να μειώσει τις αρνητικές επιπτώσεις τους στην υγεία, όσον αφορά το στρες και την αγγειακή υγεία.

Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Food & Function, 23 υγιή άτομα με μέσο όρο ηλικίας 22 ετών έλαβαν εντολή να καταναλώσουν περισσότερα λιπαρά και ζάχαρη από ό,τι τους συνέστησε ο γιατρός. Επίσης, έκαναν δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

- Advertisement -

Για πρωινό τους δόθηκαν δύο κρουασάν με 10 γραμμάρια αλατισμένου βουτύρου, μιάμιση φέτα τυρί τσένταρ και 250 ml πλήρες γάλα.

Μετά από αυτό, οι μισοί από τους συμμετέχοντες ήπιαν ένα ρόφημα κακάο με χαμηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη (περίπου 5,6 mg) και οι υπόλοιποι έπιναν κακάο με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη (695 mg).

Το ρόφημα χαμηλής περιεκτικότητας σε φλαβανόλη παρασκευάστηκε με αλκαλοποιημένη σκόνη κακάο, ενώ το ρόφημα υψηλής περιεκτικότητας σε φλαβανόλη παρασκευάστηκε με μη αλκαλοποιημένη σκόνη. Και τα δύο ροφήματα παρασκευάστηκαν με τη διάλυση 12 g σκόνης κακάο σε 250 ml πλήρους γάλακτος.

Μετά από οκτάλεπτη ανάπαυση, οι συμμετέχοντες έπρεπε να λάβουν μέρος σε ένα έργο νοητικής καταπόνησης διάρκειας οκτώ λεπτών με τη μορφή προφορικής αριθμητικής δοκιμασίας. Αυτό προκάλεσε σημαντική αύξηση του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής τους πίεσης, αντικατοπτρίζοντας την επίδραση του καθημερινού στρες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι έπιναν το ρόφημα με χαμηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλες είχαν μείωση της αγγειακής δραστηριότητας για έως και 90 λεπτά. Ωστόσο, εκείνοι που έπιναν το ποτό με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη υπέστησαν μείωση μόνο για 30 λεπτά.

Η διαστολή με τη μεσολάβηση της βραχιόνιας ροής ήταν «σημαντικά υψηλότερη» μετά το κακάο με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη σε σύγκριση με το κακάο με χαμηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη 30 και 90 λεπτά μετά την αγχωτική περίοδο.

Το νόημα της μελέτης ήταν να μιμηθεί το πώς οι άνθρωποι συχνά τρώνε πιο λιπαρά, πιο ανθυγιεινά τρόφιμα κατά τη διάρκεια αγχωτικών περιόδων, όπως η προετοιμασία για εξετάσεις. Το έντονο στρες μπορεί να βλάψει τις φλέβες και την ενδοθηλιακή μας λειτουργία και η κατανάλωση λιπαρών επιβραδύνει την ανάκαμψη από αυτό, επηρεάζοντας την υγεία των αγγείων. Αλλά τα προϊόντα με φλαβανόλες, όπως διαπίστωσαν οι επιστήμονες, μπορούν να προστατεύσουν από αυτό το αποτέλεσμα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.