ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜελέτη: Τελικά η Μεσογειακή διατροφή ΔΕΝ μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Μελέτη: Τελικά η Μεσογειακή διατροφή ΔΕΝ μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

1 λεπτά ανάγνωσης

Καταρρίπτεται ο μύθος της σχέσης της ΜΔ με μειωμένο κίνδυνο άνοιας

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Ιζαμπέλε Γκλανς του Πανεπιστημίου Λουντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Neurology” της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, ανέλυσαν στοιχεία από 28.000 ανθρώπους με μέση ηλικία 58 ετών, χωρίς άνοια στην αρχή της έρευνας που διήρκεσε 20 έτη, στη διάρκεια των οποίων 1.943 άτομα (ποσοστό σχεδόν 7%) είχαν διαγνωστεί με άνοια (Αλτσχάιμερ, αγγειακή άνοια κ.α.). Δεν βρέθηκε ότι όσοι έκαναν μεσογειακή διατροφή, είχαν μικρότερο κίνδυνο άνοιας.

- Advertisement -

“Προηγούμενες μελέτες σχετικά με την επίδραση της διατροφής στον κίνδυνο για άνοια είχαν δώσει ανάμικτα αποτελέσματα. Μολονότι η έρευνα μας δεν αποκλείει μια πιθανή συσχέτιση διατροφής και άνοιας, δεν βρήκαμε τέτοια σχέση παρά την μεγάλη χρονική διάρκεια της παρακολούθησης”, δήλωσε η δρ Γκλανς.

Η μεσογειακή διατροφή, η οποία έχει αποδεδειγμένα οφέλη για την καρδιά και γενικότερα για την υγεία του σώματος, περιλαμβάνει πολλά λαχανικά, όσπρια, φρούτα, ψάρια, ελαιόλαδο και φυτικά λίπη, καθώς επίσης λίγα γαλακτοκομικά προϊόντα, κρέατα και κορεσμένα λιπαρά οξέα.

- Advertisement -

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://n.neurology.org/content/early/2022/10/12/WNL.0000000000201336

- Advertisement -

ΑΠΕ

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.