ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΌσοι ακολουθούν πρόγραμμα απώλειας βάρους χάνουν λιγότερες εργάσιμες ημέρες κάθε χρόνο -...

Όσοι ακολουθούν πρόγραμμα απώλειας βάρους χάνουν λιγότερες εργάσιμες ημέρες κάθε χρόνο – Μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Όσοι συμμετέχουν σε προγράμματα απώλειας βάρους είναι πιθανό να είναι πιο ευτυχισμένοι και πιο παραγωγικοί στη δουλειά τους.

Η τήρηση ενός οργανωμένου προγράμματος απώλειας βάρους δεν συμβάλλει μόνο στη βελτίωση της υγείας, αλλά μπορεί να έχει και θετικές επιπτώσεις στην επαγγελματική απόδοση, σύμφωνα με μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.

- Advertisement -

Στη μελέτη συμμετείχαν 92 άτομα με νοσογόνο παχυσαρκία, με μέσο βάρος 115 κιλά και Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) 40. Οι ερευνητές εφάρμοσαν ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα απώλειας βάρους διάρκειας δύο ετών, το οποίο περιλάμβανε διατροφικές παρεμβάσεις χαμηλών θερμίδων, τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, καθώς και στρατηγικές διατήρησης του επιτευχθέντος βάρους.

Ο στόχος ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο μια τέτοια προσέγγιση μπορεί να βοηθήσει άτομα με σοβαρή παχυσαρκία να βελτιώσουν όχι μόνο την υγεία τους, αλλά και την παρουσία και παραγωγικότητά τους στην εργασία.

- Advertisement -

Η επικεφαλής της μελέτης, Dr. Jennifer Iyengar, επισήμανε ότι μια κοινή ανησυχία αφορά τον χρόνο που απαιτείται για την τήρηση του προγράμματος, καθώς οι επισκέψεις σε γιατρούς και διαιτολόγους, όπως και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, μπορεί να επηρεάσουν την επαγγελματική απόδοση. Ωστόσο, τα αποτελέσματα έδειξαν το αντίθετο: Η συμμετοχή στο πρόγραμμα όχι μόνο δεν αποτέλεσε εμπόδιο, αλλά είχε θετικό αντίκτυπο στην εργασία των συμμετεχόντων.

Η παχυσαρκία έχει συνδεθεί με απώλειες στην παραγωγικότητα, τόσο λόγω αυξημένων απουσιών όσο και λόγω προβλημάτων υγείας που μειώνουν την απόδοση. Οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν τον εαυτό τους πριν και έξι μήνες μετά την έναρξη του προγράμματος, καταγράφοντας τον χρόνο απουσίας τους από την εργασία και την αίσθηση της επαγγελματικής τους απόδοσης.

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα έδειξαν μια σημαντική μεταβολή: πριν την παρέμβαση, οι εργαζόμενοι δούλευαν κατά μέσο όρο 5,2 ώρες λιγότερο από το αναμενόμενο. Έξι μήνες αργότερα, ο χρόνος αυτός αυξήθηκε κατά 11,6 ώρες, με τους συμμετέχοντες να εργάζονται 6,4 ώρες περισσότερες από την αρχική τους απόδοση. Παράλληλα, έχασαν κατά μέσο όρο 19 κιλά, ενώ η συνολική εργασιακή παραγωγικότητα παρουσίασε μικρή, αλλά θετική, βελτίωση.

Ένα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι η μείωση των απουσιών δεν σχετίστηκε αποκλειστικά με την ποσότητα βάρους που χάθηκε. Η Dr. Iyengar προτείνει ότι αυτή η βελτίωση μπορεί να αποδοθεί σε παράγοντες όπως η αντιμετώπιση συνοδών παθήσεων ή η ενίσχυση της ψυχολογικής κατάστασης των συμμετεχόντων.

Τα ευρήματα της μελέτης αποτελούν μέρος μιας παρουσίασης στο 99ο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ενδοκρινικής Εταιρείας στο Ορλάντο.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.