Αυξάνεται η ζήτηση στην Ευρώπη, αλλά «φρενάρουν» τους καταναλωτές οι υψηλές τιμές
Οι πωλήσεις βιολογικών τροφίμων και άλλων προϊόντων έχουν αυξηθεί περισσότερο από 50% τα τελευταία πέντε χρόνια, αλλά εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 4% της συνολικής αγοράς, σύμφωνα με νέα στοιχεία του ερευνητικού γραφείου CPS GFK
Πέρυσι, οι συνολικές πωλήσεις βιολογικών προϊόντων ανήλθαν σε 1,4 δισ. ευρώ, έναντι 900 εκατ. ευρώ πριν από πέντε χρόνια. Αντίθετα, οι πωλήσεις μη βιολογικών σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 25% την ίδια περίοδο.
Οι καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσο όρο 24 βιολογικά προϊόντα ετησίως, σημειώνοντας αύξηση 36% σε σχέση με το 2019.
Ο ερευνητής Eric Harmsen λέει ότι τα βιολογικά τρόφιμα και άλλα προϊόντα εξακολουθούν να αγοράζονται μόνο από ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού, συχνά για λόγους υψηλών τιμών, και ότι οι τιμές πρέπει να μειωθούν για να αυξηθεί ο αριθμός των αγοραστών.
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Plus, επισημαίνει, έχει στραφεί στο βιολογικό για το δικό της επώνυμο γάλα και βουτυρόγαλα, χωρίς να ανεβάζει τιμές.
Η γκάμα των προϊόντων πρέπει επίσης να αυξηθεί, είπε ο Χάρμσεν. «Η έρευνα έχει δείξει ότι όσο αυξάνεται η προσφορά, περισσότεροι άνθρωποι αγοράζουν βιολογικά προϊόντα. Υπάρχει σημαντικός ρόλος σε αυτό για τους αγρότες».
Ολλανδία, η ουραγός των βιολογικών προϊόντων στην Ευρώπη
Ενώ πολλές χώρες της ΕΕ πλησιάζουν τον στόχο να διασφαλίσουν ότι το 25% της γεωργικής γης είναι βιολογική έως το 2030, η ανάπτυξη στην Ολλανδία έχει παραμείνει στάσιμη, δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat. Η Ολλανδία έχει επίσης χαμηλότερο στόχο από την υπόλοιπη ΕΕ – μόλις 15%.