ΑρχικήυγείαΟι περισσότερες γυναίκες λαμβάνουν χαμηλούς βαθμούς στην υγιεινή διατροφή κατά τη διάρκεια...

Οι περισσότερες γυναίκες λαμβάνουν χαμηλούς βαθμούς στην υγιεινή διατροφή κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη

4 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα βρίσκει χαμηλής ποιότητας διατροφή μεταξύ εγκύων και γυναικών μετά τον τοκετό.

Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης στο Άμερστ διαπιστώνει μια διαδεδομένη διατροφή χαμηλής ποιότητας μεταξύ των εγκύων και των γυναικών μετά τον τοκετό, υποδεικνύοντας “μια επείγουσα ανάγκη για ευρεία βελτίωση.”

- Advertisement -

Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο American Journal of Clinical Nutrition και συντονίστηκε από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας Παιδιών και Ανθρώπινης Ανάπτυξης Eunice Kennedy Shriver, αξιολόγησε την ποιότητα της διατροφής στα ίδια άτομα από την αρχή της εγκυμοσύνης μέχρι ένα έτος μετά τον τοκετό. Λίγες μελέτες έχουν αναλύσει την ποιότητα της διατροφής στην εγκυμοσύνη και την περίοδο μετά τον τοκετό στους ίδιους συμμετέχοντες.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τον Δείκτη Υγιεινής Διατροφής (HEI) του USDA, ο οποίος βασίζεται σε ομοσπονδιακές διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές, για να αναπτύξουν μια βαθμολογία ποιότητας διατροφής για τους συμμετέχοντες στη Μελέτη Ιδιοτήτων Εγκυμοσύνης (PEAS). Δεδομένου ότι η ποιότητα της διατροφής κατά την εγκυμοσύνη και την περίοδο μετά τον τοκετό επηρεάζει τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες υγειονομικές εκβάσεις για τον γονέα και το παιδί, η ομάδα των περιγεννητικών διατροφολόγων και επιδημιολόγων στόχευσε στην αναγνώριση παραγόντων κινδύνου για τη χαμηλή ποιότητα διατροφής, προκειμένου να αναπτύξει αποτελεσματικές παρεμβάσεις.

- Advertisement -

Ο μέσος συνολικός βαθμός για τις διατροφές των συμμετεχόντων στη μελέτη κατατάχθηκε στο 61,6 σε κλίμακα 0-100. Σε παραδοσιακή κλίμακα Α-Φ, ο βαθμός ‘αυτός θα ήταν μόλις περασμένος, δηλαδή ήταν Δ. Ο βαθμός HEI βασίζεται στην επαρκή κατανάλωση εννέα τροφών — συνολικά φρούτα, ολόκληρα φρούτα, συνολικά λαχανικά, λαχανικά και όσπρια, αλεύρι ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά προϊόντα, συνολικές πρωτεΐνες, θαλασσινά, φυτικές πρωτεΐνες, καθώς και λιπαρά οξέα — και στην κατανάλωση τεσσάρων τροφών με μέτρο — επεξεργασμένα δημητριακά, νάτριο, πρόσθετα σάκχαρα και κορεσμένα λιπαρά. Μεταξύ όλων των συμμετεχόντων στη μελέτη, οι βαθμοί HEI παρέμειναν σταθεροί από την αρχή της εγκυμοσύνης μέχρι ένα έτος μετά τον τοκετό. Ωστόσο, οι ερευνητές παρατήρησαν διαφορές στους βαθμούς ανάλογα με τα κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά, την κατάσταση βάρους, τη διάρκεια του θηλασμού και το κάπνισμα.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη που δεν ήταν παντρεμένοι κατέγραψαν τους χαμηλότερους μέσους βαθμούς HEI. Επιπλέον, υψηλότερος δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ) συνδέθηκε με διατροφή χαμηλότερης ποιότητας. Οι υψηλότεροι μέσοι βαθμοί HEI παρατηρήθηκαν σε συμμετέχοντες με υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης και σε εκείνους που ανέφεραν ότι δεν κάπνιζαν ποτέ.

- Advertisement -

Το μήνυμα της μελέτης; “Το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης χρειάζεται αλλαγή, να γίνει πιο ολοκληρωμένο. Και αυτή τη στιγμή, αυτό δεν είναι το μοντέλο μας,” λέει η Siega-Riz. “Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι πάροχοι προγεννητικής φροντίδας πρέπει να κατανοήσουν ότι ακόμη και οι έγκυες γυναίκες χρειάζονται υποστήριξη και καθοδήγηση για να μπορέσουν να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες προς το καλύτερο.”

Πηγή από το Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης Amherst 

Αναφορά: Leah M Lipsky, Breanne Wright, Tzu-Chun Lin, Aiyi Liu, Craig Abbott, Anna Maria Siega-Riz, Tonja R Nansel. Ποιότητα διατροφής από την αρχή της εγκυμοσύνης έως τον 1ο μετά τον τοκετό: μια προοπτική μελέτη κοόρτης . The American Journal of Clinical Nutrition , 2024; 120 (5): 1284 DOI: 10.1016/j.ajcnut.2024.09.016

    - Advertisement -

    Μείνετε ενημερωμένοι

    Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


    Google news

    Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

    Must read

    Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

    Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

    Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

    Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

    PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

    Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.