Πριν σας πιάσει πανικός και προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι δεν θα καταλήξετε με άδεια χέρια τα Χριστούγεννα
Οι τελευταίοι μήνες του έτους είναι συνήθως μια δύσκολη εποχή για τις ηλεκτρονικές αγορές λόγω αυξημένης ζήτησης. Πριν σας πιάσει πανικός και προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι δεν θα καταλήξετε με άδεια χέρια τα Χριστούγεννα, διαβάστε τον παρακάτω οδηγό επιβίωσης και πιστέψτε μας δεν είναι πολύ νωρίς!
Μην περιμένετε μέχρι την τελευταία στιγμή
Ενώ πολλοί διαδικτυακοί έμποροι λιανικής πώλησης θα προσπαθήσουν να εκτελέσουν τις παραγγελίες τους μέχρι την τελευταία στιγμή, είναι προτιμότερο να εξασφαλίσετε ένα περιθώριο ασφαλείας και να κάνετε τις παραγγελίες σας όσο το δυνατόν νωρίτερα. Θα πρέπει επίσης να είστε επιφυλακτικοί με τις υποσχέσεις για παράδοση εντός 24 ή 48 ωρών, οι οποίες είναι απίθανο να τηρηθούν αυτή την εποχή του έτους.
Συγκρίνετε τις τιμές
Μην τυφλώνεστε από δελεαστικές εκπτώσεις και παραπλανητικές προσφορές προώθησης. Αφιερώστε χρόνο για να συγκρίνετε, λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο την τιμή αλλά και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, το χρόνο παράδοσης, την προσβασιμότητα της εξυπηρέτησης πελατών, τους όρους της εγγύησης κ.λπ.
Διαβάστε προσεκτικά την περιγραφή
Μην κοιτάτε μόνο τις φωτογραφίες. Διαβάστε την περιγραφή για να βεβαιωθείτε ότι πρόκειται για το σωστό προϊόν, που πωλείται ως καινούργιο (ορισμένοι πωλητές προσφέρουν μεταχειρισμένα ή ανακατασκευασμένα είδη) με όλα τα παρελκόμενα. Προσοχή στις υπερβολικά χαμηλές τιμές, οι οποίες μπορεί να είναι συνώνυμες με παραποίηση ή να υποδηλώνουν ότι το προϊόν προοριζόταν αρχικά για άλλη χώρα (οπότε μπορεί να μην λειτουργεί σωστά).
Πάρτε μια ιδέα για την αξιοπιστία του πωλητή
Η νομοθεσία απαιτεί από κάθε έμπορο να παρέχει τουλάχιστον μια ταχυδρομική διεύθυνση, μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και έναν αριθμό τηλεφώνου. Πριν παραγγείλετε, μη διστάσετε να πληκτρολογήσετε το όνομα του πωλητή στις μηχανές αναζήτησης, σε φόρουμ συζητήσεων και σε ιστοσελίδες αξιολόγησης των καταναλωτών.
Ελέγξτε το καλάθι αγορών
Πριν από την πληρωμή, ελέγξτε προσεκτικά τις λεπτομέρειες της παραγγελίας. Ορισμένοι έμποροι δεν διστάζουν να προσθέσουν έξοδα «προετοιμασίας» ή να χρεώσουν πρόσθετο τέλος οικολογικής συμμετοχής, παρόλο που αυτά θα έπρεπε να περιλαμβάνονται στη διαφημιζόμενη τιμή. Τέλος, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ο νόμος απαγορεύει στους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης να συμπεριλαμβάνουν αυτόματα ένα αξεσουάρ ή μια εκτεταμένη εγγύηση στο καλάθι αγορών.
Εξασφαλίστε ότι η πληρωμή είναι ασφαλής
Όταν πληρώνετε, ελέγξτε ότι στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζεται ένα κλειστό λουκέτο και ότι η διεύθυνση URL αρχίζει με «https» και όχι με «http». Σε περίπτωση αμφιβολίας, ο έμπορος μπορεί να σας ζητήσει πρόσθετη απόδειξη της ταυτότητάς σας μετά την πληρωμή, όπως φωτοτυπία της ταυτότητάς σας, τραπεζική δήλωση ή λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος. Από την άλλη πλευρά, αρνηθείτε να στείλετε οποιοδήποτε αντίγραφο της τραπεζικής σας κάρτας. Πάνω απ’ όλα, μην χρησιμοποιείτε ποτέ σύστημα μεταφοράς χρημάτων, όπως η Western Union, για να πραγματοποιήσετε ηλεκτρονικές πληρωμές. Οι περισσότερες τράπεζες προσφέρουν συστήματα «εικονικής κάρτας» που σας επιτρέπουν να πληρώνετε ηλεκτρονικά χωρίς να χρειάζεται να δώσετε τον αριθμό της τραπεζικής σας κάρτας. Αυτές οι λύσεις μπορεί να είναι χρήσιμες εάν ανησυχείτε για τη σοβαρότητα του ιστότοπου.
Προσοχή στους όρους επιστροφής
Χριστουγεννιάτικη περίοδος ή όχι, αν αγοράζετε μέσω διαδικτύου, έχετε 14 ημέρες από την ημερομηνία παραλαβής του δέματος για να επιστρέψετε ένα προϊόν που δεν σας ταιριάζει, χωρίς να αναφέρετε κανέναν λόγο. Μετά το πέρας αυτής της περιόδου, ο έμπορος δεν έχει καμία υποχρέωση να το δεχτεί πίσω, εκτός αν έχει επισημάνει αυτή τη δυνατότητα. Σε περίπτωση ανάκλησης, θα επιβαρυνθείτε με τα έξοδα επιστροφής του προϊόντος, αλλά η τιμή του προϊόντος και τα έξοδα αποστολής πρέπει να σας επιστραφούν εντός 14 ημερών από την υποβολή του αιτήματός σας. Σημειώστε ότι αυτό δεν ισχύει για ορισμένες αγορές, όπως τα τρόφιμα, τα εξατομικευμένα προϊόντα και ορισμένες υπηρεσίες.