ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΤα μωρά «μαθαίνουν» τις γεύσεις από τη μήτρα - Νέα μελέτη δείχνει...

Τα μωρά «μαθαίνουν» τις γεύσεις από τη μήτρα – Νέα μελέτη δείχνει πώς η διατροφή της μητέρας διαμορφώνει τις προτιμήσεις τους

3 λεπτά ανάγνωσης

Από την κοιλιά… στις διατροφικές προτιμήσεις.

Η τακτική έκθεση των εμβρύων σε συγκεκριμένες γεύσεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να διαμορφώσει τις διατροφικές τους προτιμήσεις μετά τη γέννηση, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Appetite.

- Advertisement -

Η μελέτη, που διεξήχθη σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Aston και το Πανεπιστήμιο της Βουργουνδίας στη Γαλλία, διαπίστωσε ότι τα μωρά των οποίων οι μητέρες κατανάλωναν κάψουλες σκόνης καρότου ή λάχανου κατά την εγκυμοσύνη, έδειξαν θετικότερες αντιδράσεις στις αντίστοιχες μυρωδιές μετά τη γέννησή τους.

Οι ερευνητές ανέλυσαν τις αντιδράσεις 32 μωρών (16 αγοριών και 16 κοριτσιών) από την 36η εβδομάδα κύησης έως και τρεις εβδομάδες μετά τη γέννησή τους. Οι μητέρες κατανάλωναν καθημερινά κάψουλες σκόνης καρότου ή λάχανου για τρεις εβδομάδες πριν τον τοκετό, και στη συνέχεια, οι αντιδράσεις των βρεφών στις μυρωδιές αυτές καταγράφηκαν και συγκρίθηκαν.

- Advertisement -

Η επικεφαλής της μελέτης, δρ Beyza Ustun-Elayan, δήλωσε: «Η έρευνά μας έδειξε ότι τα έμβρυα όχι μόνο μπορούν να ανιχνεύσουν διαφορετικές γεύσεις στη μήτρα, αλλά και να τις θυμούνται μετά τη γέννηση, διαμορφώνοντας έτσι τις πρώτες τους διατροφικές προτιμήσεις».

Χρησιμοποιώντας βαμβακερές μπατονέτες εμποτισμένες σε σκόνη καρότου, λάχανου ή νερό (ως ουδέτερο δείγμα), οι ερευνητές κατέγραψαν τις αντιδράσεις των νεογέννητων. Οι εκφράσεις «προσώπου γέλιου» ήταν συχνότερες στα μωρά που είχαν εκτεθεί στη γεύση του καρότου στη μήτρα, ενώ τα μωρά που εκτέθηκαν σε λάχανο έδειξαν μικρότερη αντίδραση αποστροφής σε σχέση με πριν τη γέννηση.

- Advertisement -

Η καθηγήτρια Nadja Reissland από το Πανεπιστήμιο Durham ανέφερε: «Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι η επαναλαμβανόμενη έκθεση σε συγκεκριμένες γεύσεις κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να κάνει τα μωρά πιο δεκτικά σε αυτές μετά τη γέννηση, πιθανώς διευκολύνοντας την εισαγωγή υγιεινών τροφών αργότερα».

Οι ερευνητές υπογραμμίζουν ότι η διαδικασία γευστικής «μάθησης» ξεκινά πολύ νωρίτερα από ό,τι πιστευόταν, μέσω της εισπνοής και της κατάποσης του αμνιακού υγρού. Ο καθηγητής Benoist Schaal από το CNRS-Πανεπιστήμιο της Βουργουνδίας σημείωσε: «Οι μητέρες παρέχουν στα έμβρυα τις πρώτες γευστικές αναμνήσεις τους, κάτι που μπορεί να επηρεάσει τη μελλοντική διατροφική τους συμπεριφορά».

Παρότι η μελέτη προσφέρει σημαντικές ενδείξεις, οι ερευνητές τονίζουν ότι απαιτούνται μεγαλύτερες έρευνες σε διαφορετικούς πληθυσμούς και με ομάδες ελέγχου, καθώς και η εξέταση της επιρροής διαφόρων γεύσεων μετά τη γέννηση, όπως η βρεφική φόρμουλα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.