ΑρχικήΟικιακάΤο delivery μειώνει το αίσθημα της μοναξιάς

Το delivery μειώνει το αίσθημα της μοναξιάς

2 λεπτά ανάγνωσης

Τα γεύματα που παραδίδονται στο σπίτι μειώνουν τη μοναξιά, σύμφωνα με μελέτη.

Τα γεύματα που παραδίδονται στο σπίτι παρέχουν πολύ περισσότερα από διατροφή, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Brown σε 600 συμμετέχοντες στις ΗΠΑ. Το προσωπικό της μελέτης πήρε συνεντεύξεις από ηλικιωμένους σε τρεις κατηγορίες παράδοσης τροφίμων (ημερήσια παράδοση, εβδομαδιαία παράδοση ή συνεχής αναμονή) στην αρχή της μελέτης 15 εβδομάδων και ξανά στο τέλος, ώστε να μπορέσουν να μετρήσουν πώς άλλαξαν οι απαντήσεις τους.

- Advertisement -

Οι ερευνητές αξιολόγησαν τα συναισθήματα μοναξιάς και τις δύο φορές με δύο μέτρα: μια τυπική κλίμακα τριών ερωτήσεων και μια ξεχωριστή ερώτηση: «Σας βοηθούν οι υπηρεσίες που λαμβάνονται από το πρόγραμμα γευμάτων που παραδίδονται στο σπίτι να αισθάνεστε λιγότερο μόνοι;».
Στην κλίμακα μοναξιάς από το μηδέν έως το εννέα με τις υψηλότερες βαθμολογίες που υποδεικνύουν μεγαλύτερη μοναξιά, τα μέλη κάθε ομάδας βαθμολόγησαν κατά μέσο όρο από τρία έως τέσσερα. Αλλά, άλλα δεδομένα της μελέτης αποκάλυψαν ότι πολλοί από τους συμμετέχοντες ήταν κοινωνικά απομονωμένοι. Περισσότερο από το μισό ζούσε μόνο του, το 14% ανέφερε ότι δεν είχε κανέναν να ζητήσει βοήθεια, το 25% ανέφερε ότι συμμετείχε σε ομαδικές δραστηριότητες και το 20% είχε επαφή με φίλους και οικογένεια λιγότερο από μία ή δύο φορές το μήνα.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παράδοση γεύματος μείωσε τα αυτοαναφερόμενα συναισθήματα μοναξιάς σε στατιστικά σημαντικό βαθμό, σε σύγκριση με τη μη παράδοση. Μετά από 15 εβδομάδες, για παράδειγμα, ο μέσος όρος βαθμολογίας μοναξιάς των ατόμων που δεν έλαβαν γεύματα ήταν 4,17, αλλά για εκείνους που έλαβαν είτε εβδομαδιαία είτε καθημερινή παράδοση ήταν 3,44. Το μέτρο της μίας ερώτησης, εν τω μεταξύ, αποκάλυψε μια διαφορά μεταξύ των ατόμων που λάμβαναν ημερήσια έναντι εβδομαδιαίας παράδοσης. Οι ημερήσιοι παραλήπτες είχαν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες από τους εβδομαδιαίους παραλήπτες να υποδείξουν ότι η υπηρεσία γευμάτων στο σπίτι τους βοήθησε να αισθάνονται λιγότερο μόνοι. Η μελέτη είναι μία από τις λίγες που εξέτασε αυστηρά τα ψυχολογικά οφέλη που προϋποθέτει εδώ και καιρό η υπηρεσία γευμάτων στο σπίτι.
Πηγή: https://news.brown.edu/articles/2015/12/lonely

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό