ΑρχικήΟικιακάVEGANismΗ vegan διατροφή που περιλαμβάνει τουλάχιστον μια μερίδα σόγιας καταπολεμά τις εξάψεις...

Η vegan διατροφή που περιλαμβάνει τουλάχιστον μια μερίδα σόγιας καταπολεμά τις εξάψεις που σχετίζονται με την εμμηνόπαυση

3 λεπτά ανάγνωσης

Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως η vegan διατροφή, με μια μερίδα σόγια, για 12 εβδομάδες μείωσε τις εξάψεις κατά 88% στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Οι φυτικές, vegan δίαιτες που περιλαμβάνουν επαρκή ποσότητα σόγιας μπορούν να μειώσουν τις εξάψεις κατά την εμμηνόπαυση, ενώ παράλληλα βοηθούν στην απώλεια βάρους, αναφέρουν τα αποτελέσματα της δοκιμής Women’s Study for the Aleviation of Vasomotor Symptoms (WAVS), η οποία δημοσιεύτηκε πρόσφατα από την North American Menopause Society στο περιοδικό Menopause.

- Advertisement -

«Δεν καταλαβαίνουμε ακόμη γιατί λειτουργεί αυτός ο συνδυασμός, αλλά φαίνεται ότι τα 3 ακόλουθα στοιχεία είναι θεμελιώδη για την μείωση των εξάψεων: η μείωση (της κατανάλωσης) ζωικών προϊόντων, η ελάττωση του λίπους και η προσθήκη μιας μερίδας σόγιας στη διατροφή», εξήγησε ο επικεφαλής ερευνητής Neal Barnard, MD, πρόεδρος της Επιτροπής Ιατρών και επίκουρος καθηγητής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου George Washington.

Το διατροφικό μοντέλο που προτείνουν οι επιστήμονες θυμίζει τις δίαιτες ορισμένων ασιατικών περιοχών, όπως η προδυτικοποιημένη Ιαπωνία και η σύγχρονη χερσόνησος Γιουκατάν, όπου η διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, φυτικής βάσης που περιλαμβάνει σόγια είναι αρκετά δημοφιλής.

- Advertisement -

Είναι επίσης σημαντικό να αναφερθεί πως οι παρεμβάσεις αυτές φέρουν εξίσου αποτελεσματικές επιδράσεις με τη θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης για τη μείωση των εξάψεων της εμμηνόπαυσης, χωρίς οι γυναίκες να διατρέχουν κανέναν κίνδυνο στην υγεία τους.

Για τη διεξαγωγή της μελέτης, οι ερευνητές στρατολόγησαν 84 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που ανέφεραν επεισόδια εξάψεων δύο ή περισσότερες φορές την ημέρα. Έπειτα χωρίστηκαν σε 2 ομάδες, μια ομάδα, στην οποία οι ειδικοί συνέστησαν ειδική δίαιτα, vegan ,χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και με υποχρεωτική κατανάλωση μισού φλιτζανιού μαγειρεμένης σόγιας καθημερινά, και μια άλλη ομάδα, στην οποία γινόταν έλεγχος χωρίς διατροφικές αλλαγές για 12 εβδομάδες.

- Advertisement -

Μετά από 12 εβδομάδες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσες γυναίκες ακολουθούσαν το vegan πρότυπο διατροφής παρουσίασαν 88% μείωση στις μέτριες έως σοβαρές εξάψεις και είχαν χάσει κατά μέσο όρο 8 κιλά. Αυτό είναι περίπου το ίδιο ποσοστό επιτυχίας με τη θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης (HRT), η οποία είναι συνήθως 70- 90% αποτελεσματικότητα κατά των εξάψεων.

Επιπλέον, οι ερευνητές απέκλεισαν τον εποχιακό παράγοντα, δηλαδή την αύξηση των εξάψεων λόγω των διακυμάνσεων θερμοκρασίας, επειδή χώρισαν τη δοκιμή σε 2 μέρη εκ των οποίων το ένα αφιερώθηκε στη διερεύνηση αυτού του παράγοντα, με το πρώτο να είχε δημοσιευτεί το 2021 και το δεύτερο φέτος.

«Αυτά τα νέα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι μια αλλαγή διατροφής θα πρέπει να θεωρείται θεραπεία βασική θεραπεία για ενοχλητικά αγγειοκινητικά συμπτώματα, συμπεριλαμβανομένων των νυχτερινών εφιδρώσεων και των εξάψεων», εξηγεί ο Δρ Barnard.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.