cibum team
Έκρηξη σημείωσαν οι εξαγωγές ελληνικού ανθρακούχου νερού στην Κίνα το 2020, φτάνοντας το +1.255%.
Μάλιστα, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για εντυπωσιακή αύξηση της ζήτησης στην Κίνα σε ανθρακούχο αλλά και συνολικά σε εμφιαλωμένο νερό.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ειδική έρευνα αγοράς για το εμφιαλωμένο νερό (φυσικό μεταλλικό, επιτραπέζιο και ανθρακούχο), που πραγματοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Σαγκάη, από το 2014 η Κίνα αποτελεί τη χώρα με τη μεγαλύτερη ζήτηση σε εμφιαλωμένο νερό.
Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους:
- πρώτον, διότι στη χώρα καταγράφεται μεγάλη ρύπανση των υδάτινων πόρων και το νερό βρύσης δεν είναι πόσιμο.
- δεύτερον, γιατί η Κίνα διατηρεί μόλις το 6,5% των ανανεώσιμων υδάτινων πόρων του πλανήτη για να καλύψει τις ανάγκες του μεγαλύτερου σε αριθμό πληθυσμού παγκοσμίως.
Η αύξηση της ζήτησης στην Κίνα ενισχύεται από το γεγονός ότι ολοένα και περισσότεροι Κινέζοι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για την αγορά ποιοτικού, εμφιαλωμένου νερού, καθώς το κατά κεφαλήν εισόδημά τους έχει πλέον αυξηθεί σημαντικά, ενώ παράλληλα επιδεικνύουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την υγεία τους και τις επιβλαβείς ουσίες που συναντώνται στο νερό βρύσης.
Ετσι, πλέον το εμφιαλωμένο νερό αποτελεί το μη αλκοολούχο ποτό με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη χώρα, 29%, με το τσάι μαζί με τον καφέ να υποχωρούν στη δεύτερη θέση με μερίδιο 23%.
Το φυσικό μεταλλικό νερό και το επιτραπέζιο νερό αποτελούν τις κύριες κατηγορίες εμφιαλωμένου νερού στην Κίνα, με μερίδιο αγοράς 91%. Ακολουθούν το ανθρακούχο νερό με 7%, το οποίο έχει παρουσιάσει τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία έτη, και το αρωματισμένο νερό με 2%, του οποίου οι προοπτικές θεωρούνται θετικές, ωστόσο προς το παρόν οι Κινέζοι καταναλωτές προτιμούν τους χυμούς ή τα αναψυκτικά.
Οι εταιρείες που έχουν παρουσία στην κινεζική αγορά είναι τα «Νερά Κρήτης», «Σουρωτή», «Θεόνη» και «Zaros», το οποίο μάλιστα βραβεύθηκε το 2019 σε διεθνή έκθεση ειδικά για το νερό στην Κίνα.
Ο ανταγωνισμός, βεβαίως, είναι έντονος, διότι στην αγορά κυριαρχούν και κινεζικές εταιρείες και πολυεθνικοί κολοσσοί, όπως η Coca-Cola και η Nestle.
Με πληροφορίες από Καθημερινή