Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου, 2024
21.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Το χιούμορ στις διαφημίσεις τροφίμων ισχυρό όπλο μάρκετινγκ

ΑρχικήΝέαmarketingΤο χιούμορ στις διαφημίσεις τροφίμων ισχυρό όπλο μάρκετινγκ
spot_img

Το χιούμορ αποδεικνύεται αποτελεσματικό για επιτυχημένες εκστρατείες μάρκετινγκ τροφίμων.

Ο πρωταρχικός στόχος των διαφημίσεων τροφίμων είναι να προσελκύσουν τους καταναλωτές στο προϊόν. Αυτό περιλαμβάνει την προβολή των χαρακτηριστικών, των πλεονεκτημάτων και των μοναδικών σημείων πώλησής του με τρόπο αξιομνημόνευτο και ελκυστικό.

Σε αυτές τις διαφημίσεις, η αφήγηση ιστοριών για το τρόφιμο είναι το κύριο μέλημα. Αυτές μπορεί να είναι μια ιστορία προϊόντος ή ένα βίντεο με την ιστορία της ετικέτας. Η μαγεία έγκειται στην ικανότητα μετατροπής συνηθισμένων στιγμών σε συναρπαστικές ιστορίες. Χρησιμοποιώντας τη δημιουργικότητα, οι αστείες διαφημίσεις τροφίμων ξεπερνούν τις κανονικές και μένουν στο μυαλό των ανθρώπων.

Τα βίντεο με τρόφιμα έχουν εκτοξεύσει τη δημοτικότητά τους στο TikTok. Με εκατομμύρια χρήστες, το TikTok έχει γίνει ένας ακμάζων κόμβος για περιεχόμενο που σχετίζεται με το φαγητό.

Σύμφωνα με το Food Institute, το TikTok δεν είναι απλώς μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας, αλλά έχει εξελιχθεί σε παράγοντα επιρροής. Οι εταιρείες τροφίμων και οι λάτρεις τους, αναγνωρίζουν τις δυνατότητες της πλατφόρμας να προσεγγίσουν και να συνεργαστούν με ένα ευρύ κοινό.

Η δυναμική μορφή των πλατφορμών έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο καταναλώνεται και μοιράζεται το περιεχόμενο τροφίμων. Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες αξιοποιούν όλο και περισσότερο την τεράστια εμβέλεια και τη δέσμευση του TikTok για να προβάλλουν τα προϊόντα τους.

Σύμφωνα με Ελληνική μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, κάθε κατηγορία τροφίμων θέλει διαφορετικό χειρισμό ως προς το πώς θα διαφημιστεί. Ορισμένες κατηγορίες με κοινή γκάμα προϊόντων, όπως τα αλλαντικά και τα γαλακτοκομικά ακολουθούν, σε κάποια σημεία, κοινές στρατηγικές διαφήμισης.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι υπάρχει σλόγκαν στην πλειοψηφία των διαφημίσεων τροφίμων, καθώς είναι ένας εύκολος τρόπος να τραβήξει η εταιρεία την προσοχή δίνοντας έμφαση σε μια φράση με την οποία θέλει ο κόσμος να θυμάται το προϊόν (π.χ. «βλέπεις Νίκας, είναι καλό»).

Ένα μεγάλο ποσοστό διαφημίσεων αλλαντικών έχει για πρωταγωνιστές διάσημες προσωπικότητες, το οποίο όμως δεν ξεπερνά το 33%. Το μεγαλύτερο ποσοστό συναντάται στις διαφημίσεις γαλακτοκομικών.

Αυτό είναι ένα αναμενόμενο αποτέλεσμα αφού τα σύμφωνα με τους ερευνητές «τα γαλακτοκομικά όπως και τα αλλαντικά έχουν μεγάλη ποικιλία σε μάρκες και οι εταιρείες επιλέγουν πρόσωπα ευρέως γνωστά για να “βγάλουν από τη δύσκολη θέση” τον καταναλωτή, δείχνοντας του ότι και αυτός που θαυμάζει επιλέγει την συγκεκριμένη μάρκα.»

Τα ποσοστά για την αναφορά στις διατροφικές ιδιότητες ήταν μόλις 10% σε διαφημίσεις για πρόχειρο φαγητό, το οποίο όμως οι περισσότεροι διαφημιστές προσπαθούν να προωθήσουν ως όχι κάτι ανθυγιεινό, ενώ χαμηλό ήταν το συνολικό ποσοστό διαφημίσεων που χρησιμοποιούν την επίκληση στο συναίσθημα ως μέσο πειθούς. Διαπιστώθηκε συμπερασματικά ότι η πλειοψηφία των πρωταγωνιστών είναι νέοι άνθρωποι και κύριο μέσο πειθούς είναι η χρήση χιούμορ.

Το χιούμορ ο εύκολος δρόμος αύξησης των πωλήσεων

Οι αστείες διαφημίσεις τροφίμων συχνά αξιοποιούν το χιούμορ για να διασκεδάσουν και να προσελκύσουν το κοινό. Είτε πρόκειται για ένα έξυπνο λογοπαίγνιο είτε για ένα κωμικό σενάριο, το χιούμορ προσθέτει μια αξιομνημόνευτη πινελιά σε αυτές τις διαφημίσεις.

Οι ετικέτες που ενσωματώνουν το χιούμορ στις διαφημιστικές τους εκστρατείες δημιουργούν μια σύνδεση με τους καταναλωτές, καθιστώντας τα προϊόντα τους πιο οικεία και ελκυστικά.

Για παράδειγμα, το εμβληματικό σλόγκαν της KFC, «Finger Lickin’ Good», είναι κάτι περισσότερο από μια πιασάρικη φράση. Μιλάει για τη γεύση του τηγανητού κοτόπουλου τους. Αυτό το χιουμοριστικό σποτ προσκαλεί τους καταναλωτές να απολαύσουν το τραγανό και γευστικό κοτόπουλο της KFC, γλείφοντας τα δάχτυλα τους μετά από κάθε μπουκιά.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι το σλόγκαν της Lay’s, το οποίο εκμεταλλεύεται την ακαταμάχητη γοητεία των τραγανών και γευστικών προϊόντων της. Αυτό το χιουμοριστικό σλόγκαν προκαλεί τους καταναλωτές να δοκιμάσουν τη δύναμη της θέλησής τους απέναντι στην εθιστική τραγανή γεύση των τσιπς Lay’s.

Τέλος, ας μη ξεχάσουμε και την εξαιρετικά εύστοχη διαφήμηση των Snickers, η οποία αξιοποιεί την εμπειρία του να αισθάνεσαι ευερέθιστος και εκτός ισορροπίας όταν σε πιάνει η πείνα. Αυτό το έξυπνο σλόγκαν αποτέλεσε το επίκεντρο των διαφημιστικών εκστρατειών της Snickers. Παρουσιάζει σενάρια όπου τα άτομα μεταμορφώνονται σε διαφορετικές προσωπικότητες λόγω της πείνας και για ένα διάστημα είχε περάσει ακόμα και στην Ελληνική ποπ κουλούρα η ατάκα «Κάνεις σαν ντίβα όταν πεινάς. Φάε ένα Snickers».

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Παγκόσμια αναστάτωση για τον μολυσμένο καπνιστό σολομό – Μετά την Ελλάδα και την Ευρώπη ειδοποίηση και από τον Καναδά

Οι εμπειρογνώμονες της EFSA και του ECDC λένε ότι απαιτούνται περαιτέρω έρευνες για τον εντοπισμό της προέλευσης της μόλυνσης

Πώς νιώθουν οι Θεσσαλονικείς όταν τρώνε έντομα – Μελέτη του ΑΠΘ

Μελέτη του ΑΠΘ διερεύνησε την προθυμία των Ελλήνων καταναλωτών που κατοικούν στη Θεσσαλονίκη να εντάξουν τα έντομα στη διατροφή τους.

Το Ισραήλ αρνήθηκε να παραλάβει φορτία με ελληνικές ντομάτες

Διευκρινίσεις από τον εκπρόσωπο του Incofruit Hellas στο cibum.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο