Διερεύνηση των συνδέσεων μεταξύ του τύπου και του περιεχομένου της χρήσης εικονικού παρασκηνίου κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης και της κούρασης.
Μέρος της εμπειρίας της πανδημίας πολλών ανθρώπων περιελάμβανε την εργασία από το σπίτι. Ακόμη και μετά τα lockdown, η τηλεδιάσκεψη παραμένει μεγάλο μέρος της ζωής, καθώς οι άνθρωποι συνεχίζουν να εργάζονται εξ αποστάσεως, να συνδέονται με οικογένειες και φίλους στο διαδίκτυο και να παρακολουθούν εικονικές εκδηλώσεις που φιλοξενούνται σε πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης.
Ωστόσο, το να ξοδεύετε ώρες σε βιντεοκλήσεις μπορεί να είναι κουραστικό και να εκδηλωθεί ως σωματική, συναισθηματική ή γνωστική κόπωση – ένα φαινόμενο γνωστό ως κόπωση μέσω τηλεδιάσκεψης (VF). Τώρα, ερευνητές διερεύνησαν εάν υπάρχει σχέση μεταξύ εικονικών φόντων και VF και ποιοι είναι οι υποκείμενοι μηχανισμοί.
«Δείχνουμε ότι η χρήση διαφορετικών τύπων και περιεχομένων εικονικών φόντων μπορεί να συμβάλει στην VF», δήλωσε ο Heng Zhang, συν-συγγραφέας της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Psychology και ερευνητής στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Nanyang Wee Kim Wee School of Communication and Πληροφορίες. “Οι χρήστες που χρησιμοποιούν εικονικό φόντο βίντεο βιώνουν υψηλότερα επίπεδα VF σε σύγκριση με εκείνους που χρησιμοποιούν εικόνα ή θολό εικονικό υπόβαθρο.”
Κουραστικά φόντα
Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια έρευνα με περισσότερους από 600 συμμετέχοντες και τους ρώτησαν εάν χρησιμοποιούν εικονικό φόντο και τι τύπο φόντου (στατική εικόνα, θολή εικόνα, βίντεο ή καθόλου εικονικό φόντο) επιλέγουν. Οι ερευνητές μέτρησαν επίσης την VF χρησιμοποιώντας μια κλίμακα πέντε σημείων που έδειξε επίπεδα γενικής, οπτικής, κοινωνικής, παρακινητικής και συναισθηματικής κόπωσης. Οι συμμετέχοντες ήταν ηλικίας μεταξύ 22 και 76 ετών και εργάζονταν από το σπίτι περίπου τρεις ημέρες την εβδομάδα.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες που χρησιμοποιούν φόντο βίντεο παρουσίασαν τα υψηλότερα επίπεδα VF. Οι χρήστες που χρησιμοποιούν θολό φόντο παρουσίασαν επίσης υψηλότερο VF από εκείνους που χρησιμοποιούν στατικές εικόνες. «Ο εγκέφαλός μας αντιδρά αυτόματα σε νέες πληροφορίες στο περιβάλλον. Αυτό καταναλώνει γνωστικούς πόρους, που στη συνέχεια αυξάνει το γνωστικό φορτίο και κατά συνέπεια οδηγεί σε VF», εξήγησε ο Zhang.
Το κλειδί, είπαν οι ερευνητές, είναι πόσες νέες πληροφορίες περιέχονται στο παρασκήνιο. «Τα υπόβαθρα εικόνων παρουσιάζουν αρχικά νέες πληροφορίες, αλλά οι χρήστες μπορεί σταδιακά να μετατοπίσουν την προσοχή τους αλλού. Το θολό υπόβαθρο δεν εισάγει νέες πληροφορίες, αλλά περιστασιακά οι χρήστες μπορεί να βλέπουν το πραγματικό περιβάλλον, το οποίο παρουσιάζει νέες πληροφορίες. Το βίντεο στο φόντο, ωστόσο, εισάγει συνεχώς νέες πληροφορίες, διακόπτοντας συνεχώς την προσοχή των χρηστών και απαιτώντας γνωστικούς πόρους».
Εικονική φύση
Εκτός από τον τύπο του φόντου, το περιβάλλον που απεικονίζεται στο φόντο μπορεί επίσης να επηρεάσει το VF. «Οι χρήστες που χρησιμοποιούν φόντο με θέμα τη φύση αναφέρουν χαμηλότερα επίπεδα VF σε σύγκριση με άλλους», είπε ο Zhang. Άλλα υπόβαθρα, όπως ρυθμίσεις γραφείου ή δημόσιοι χώροι μπορούν να αυξήσουν την πίεση των χρηστών να αυτοπαρουσιαστούν σαν να βρίσκονταν πραγματικά σε μία από αυτές τις ρυθμίσεις, οδηγώντας σε αυξημένη κόπωση. «Σε ένα περιβάλλον εργασίας, ένα φόντο εικόνας με θέμα τη φύση μπορεί να είναι η ιδανική επιλογή», επεσήμανε ο Zhang. Όταν πραγματοποιούσαν κλήσεις σε χαλαρές ρυθμίσεις, οι συμμετέχοντες που χρησιμοποιούσαν αστείο φόντο ανέφεραν τα χαμηλότερα επίπεδα VF.
Η λήψη προσεκτικών επιλογών όχι μόνο θα μπορούσε να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της συνάντησης, αλλά και να βελτιώσει την ψυχολογική εμπειρία των χρηστών, μειώνοντας την κούραση που σχετίζεται με την τηλεδιάσκεψη.
Βελτιστοποίηση βιντεοκλήσεων
Η μελέτη τους παρέχει μια επιστημονική βάση για την περαιτέρω βελτιστοποίηση της εμπειρίας της τηλεδιάσκεψης και τη βοήθεια των χρηστών να κάνουν πιο ενημερωμένες επιλογές, είπαν οι ερευνητές. Αυτές οι πληροφορίες μπορεί να είναι ιδιαίτερα πολύτιμες για τους χρήστες που χρησιμοποιούν βιντεοκλήσεις στην εργασία τους και θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν να διατηρήσουν την ευημερία τους, ενώ μεγιστοποιούν τα οφέλη αυτού του τρόπου εργασίας.
Ωστόσο, οι συγγραφείς είπαν ότι απαιτείται περαιτέρω μελέτη για να επικεντρωθεί στο πώς οι διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και οι σκοποί βιντεοκλήσεων επηρεάζουν τη σχέση μεταξύ φόντου και VF. Επιπλέον –και παρά το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι αφιερώνουν σημαντικό χρόνο παρακολουθώντας τον εαυτό τους όταν βρίσκονται σε βιντεοκλήση– πρέπει να διερευνηθεί ο ρόλος του φόντου άλλων χρηστών στο VF. «Μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση του ρόλου των εικονικών υποβάθρων στην τηλεδιάσκεψη θα μπορούσε να προσφέρει πιο στοχευμένες συστάσεις για μελλοντική έρευνα και πρακτική», κατέληξε ο Zhang.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.