«Δεν υπήρξε, ούτε υπάρχει επαφή με την CVC», λέει ο Γενικός Διευθυντής της αλυσίδας στην πρώτη του συνέντευξη – Τα σχέδια εξαγορών και επενδύσεων, οι φετινές επιδόσεις και οι κινήσεις για την συγκράτηση του κύματος των ανατιμήσεων
Ο κ. Θεόδωρος Γεροστεργιούδης είναι ένα απ’ τα κλασικά παραδείγματα της τάσης του Brain Regain που επιχειρείται να αποκτήσει μία δυναμική το τελευταίο διάστημα στη χώρα. Στέλεχος της KPMG για περίπου 16 χρόνια στο Λονδίνο ως Audit and Technology Director αποδέχθηκε την πρόταση του κ. Γιάννη Μασούτη να τον πλαισιώσει στη νέα εποχή που σχεδιάζεται για την αλυσίδα. Μία νέα εποχή, κατά την οποία, όπως λέει ο ίδιος στη συνέντευξη του στο newmoney, την πρώτη σε ελληνικό Μέσο Ενημέρωσης, η αλυσίδα απ’ τη βόρεια Ελλάδα ετοιμάζεται να κάνει «το επόμενο βήμα αναβάθμισης στην κατεύθυνση του upscale (σσ. αναβάθμιση)».
Γι’ αυτό και ξεκαθαρίζει απ’ την αρχή της συζήτησης ότι «η Μασούτης δεν πωλείται. Το αντίθετο σχεδιάζει εξαγορές». Μία απάντηση που δίδεται αμέσως λόγω και της έντονης φημολογίας που έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες δύο εβδομάδες περί προσέγγισης της οικογενειακής επιχείρησης απ’ την αμερικάνικη εταιρεία private equity CVC. «Δεν υπήρξε, ούτε υπάρχει επαφή. Δεν τους ξέρουμε τους ανθρώπους. Γι αυτό και δεν μπορώ να καταλάβω πως ξεκίνησε αυτή η παραφιλολογία. Η εταιρεία δεν πωλείται, δεν είναι αυτό το σχέδιο. Επομένως τα δημοσιεύματα που υπήρξαν το τελευταίο διάστημα δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα». Σπεύδει να διευκρινίσει δε πως δεν υπάρχει προσέγγιση της Μασούτης ούτε από άλλη αλυσίδα.
Αντιθέτως δεν κρύβει ότι στα σχέδια που κάνει η ίδια η Μασούτης είναι η επέκταση του δικτύου της και μέσω εξαγορών, κάτι εξάλλου που δεν έχει κρύψει ούτε ο κ. Γιάννης Μασούτης.Remaining Time-0:00FullscreenMute
«Η αγορά με τις αλλαγές στις οποίες υπόκειται λόγω της πανδημίας αλλά και τις πιέσεις που δέχεται με το κύμα των διεθνών ανατιμήσεων και του ενεργειακού κόστους προσφέρεται για συγκέντρωση. Και σαν εταιρεία το εξετάζουμε πολύ σοβαρά αφού η στόχευση είναι να μεγαλώσουμε τόσο οργανικά όσο και μη οργανικά. Ωστόσο για να κάνεις εξαγορές πρέπει να πατάς πάντα σε στέρεες βάσεις. Κι αυτό σημαίνει να διαθέτεις καλό προσωπικό, καλό όνομα και υγιή ισολογισμό. Αυτά η Μασούτης τα διαθέτει. Και μάλιστα σε βαθμό που της επιτρέπουν να μπορεί να αρπάξει μία ευκαιρία που θα βρεθεί στο δρόμο της αλλά και να κάνει μεγάλα σχέδια», σημειώνει ο κ. Γεροστεργιούδης.
Ερωτηθείς πάντως για το ποιες αλυσίδες η Μασούτης «κοιτάει» σήμερα ή κι αν ευσταθεί το σενάριο που ακούστηκε στην αγορά περί σχεδίου εξαγοράς της ΑΒ Βασιλόπουλος, αποφεύγει να απαντήσει. Τονίζει όμως ότι προτεραιότητα της αλυσίδας είναι η πλήρης γεωγραφική κάλυψη της Ελλάδας. Άρα η ενίσχυση της παρουσίας της στην Αθήνα, όπου διαθέτει σήμερα 57 καταστήματα, αλλά και η είσοδος στην Πελοπόννησο είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων.
Το σχέδιο για το 2022
Στο κομμάτι της οργανικής ανάπτυξης πάλι το σχέδιο για το 2022 προβλέπει σήμερα επενδύσεις περίπου 25 εκατ. ευρώ μέσα απ’ την ανάπτυξη τουλάχιστον τριών καταστημάτων, την ενίσχυση του eshop, αλλά και την ανάπτυξη τμημάτων, όπως το έτοιμο φαγητό.
Ήδη η αλυσίδα είναι σε αναζήτηση χώρου στην Αθήνα για τη δημιουργία dark store που θα ενισχύσει το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων και θα βοηθήσει στην επίσπευση των παραδόσεων.
Ο κ. Γεροστεργιούδης δεν κρύβει την πρόθεση της Μασούτης να ασχοληθεί και με το quick commerce το οποίο αρχίζει να αποκτά μία δυναμική στη χώρα. «Μας έχουν προσεγγίσει ήδη startups για συνεργασία. Αυτή τη στιγμή τα εξετάζουμε όλα», σημειώνει.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της αλυσίδας, ο ίδιος εκτιμά ότι η φετινή χρήση, παρά τις ισχυρές πιέσεις στην αγορά, θα κλείσει πολύ κοντά στα περυσινά επίπεδα ρεκόρ. Υπενθυμίζεται πως το 2020 η Μασούτης είχε κύκλο εργασιών περίπου 882 εκατ. ευρώ και ΕΒΙTDA 60 εκατ. ευρώ.
Σε ο,τι αφορά τις πιέσεις στις τιμές απ’ το διεθνές ράλι των τιμών των πρώτων υλών, των μεταφορικών αλλά και του ενεργειακού κόστους, ο κ. Γεροστεργιούδης σημειώνει ότι η Μασούτης μέσω κυρίως της αποθεματοποίησης προσπαθεί να κρατήσει για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα σταθερές τις τιμές. «Γενικά αναζητούμε τη χρυσή τομή ώστε και να μην μετακυλίσει το κόστος στους καταναλωτές αλλά και να μην επηρεαστούν σημαντικά τα μεγέθη της εταιρείας», σημειώνει. «Προς το παρόν έχουμε καταφέρει να συγκρατήσουμε την αύξηση του ενεργειακού κόστους, το οποίο είναι μεγάλο», σημειώνει.
Πηγή: newmoney