Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
16 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Φρικιαστικές – τρομακτικές ετικέτες σε χυμούς και αναψυκτικά για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας!

ΑρχικήΝέαΦρικιαστικές - τρομακτικές ετικέτες σε χυμούς και αναψυκτικά για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας!
spot_img

Οι σκόπιμα σοκαριστικές για τους καταναλωτές, φρικιαστικές εικόνες που απεικονίζουν πληγές, νόσους και ασθένειες που συνδέονται με την παχυσαρκία θα μπορούσαν να είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση της κρίσης παχυσαρκίας, επισημαίνει μια πρόσφατη μελέτη σχετικά με τις ετικέτες ζαχαρούχων ποτών.

Σε μια παρόμοια κίνηση με τη βιομηχανία καπνού, όπου έχουν εμφανιστεί ωμές εικόνες σε πακέτα τσιγάρων εδώ και αρκετά χρόνια, αυτή η έρευνα εξετάζει τι θα μπορούσε να συμβεί εάν το ίδιο ίσχυε και για τη συσκευασία των ποτών που περιέχουν ζάχαρη.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας των ΗΠΑ ανέλυσαν τον αντίκτυπο των προειδοποιήσεων για την υγεία των εικόνων στα ζαχαρούχα ποτά, σε ένα προσομοιωμένο περιβάλλον σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια-ορόσημο για την εξεύρεση λύσεων για τον περιορισμό της παιδικής παχυσαρκίας.

“Δείχνοντας ότι οι προειδοποιήσεις μπορούν να κόψουν τον “θόρυβο” όλων των άλλων που συμβαίνουν σε ένα κατάστημα τροφίμων, είναι ισχυρή απόδειξη ότι θα βοηθήσουν στη μείωση των αγορών ζαχαρούχων ποτών στον πραγματικό κόσμο”, λέει η ανώτερη συγγραφέας Lindsey Smith Taillie, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Διατροφής UNC Gillings.

Τα ευρήματα του πειράματος δείχνουν ότι η έκθεση των γονέων σε πραγματικές εικόνες των επιδράσεων της ζάχαρης στο σώμα, οδήγησε σε μείωση κατά 17% των αγορών ζαχαρούχων ποτών όπως ο χυμός ή τα αναψυκτικά.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε ένα εργαστήριο το οποίο αποτέλεσε μια προσομοίωση παντοπωλείου, το “UNC Mini Mart”, όπου οι συμμετέχοντες μπορούσαν να ψωνίσουν. Το πείραμα διεξήχθη από ερευνητές στο τμήμα της Σχολής Παγκόσμιας Δημόσιας Υγείας Chapel Hill Gillings.

«Δημιουργήσαμε αυτό το κατάστημα επειδή είδαμε μια μεγάλη ανάγκη για έρευνα που δοκιμάζει τον αντίκτυπο των πολιτικών σε ένα περιβάλλον καταστήματος τροφίμων, που είναι πολύ πιο ρεαλιστικό», λέει η Taillie.

“Όταν οι άνθρωποι κάνουν επιλογές σχετικά με το τι φαγητό να αγοράσουν, συμβάλουν δεκάδες παράγοντες όπως η γεύση, το κόστος και η διαφήμιση και εξετάζουν πολλά προϊόντα ταυτόχρονα”.

Μείωση της παχυσαρκίας που προκαλείται από ζάχαρη

Τα θετικά ευρήματα που τεκμηριώθηκαν στην μελέτη “Ο αντίκτυπος των εικονογραφικών προειδοποιήσεων για την υγεία στις αγορές ζαχαρούχων ποτών για παιδιά: Μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή”, στο PLOS Medicine, σχετικά με τις επιπτώσεις των εικονογραφικών προειδοποιητικών ετικετών, ρίχνει φως σε μια αυξανόμενη προσέγγιση στον παγκόσμιο αγώνα με την παχυσαρκία.

Τα παιδιά στις ΗΠΑ, και σε πολλές άλλες χώρες, καταναλώνουν περισσότερη από τη συνιστώμενη ποσότητα ζαχαρούχων ποτών, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας και χρόνιων ασθενειών που σχετίζονται με τη διατροφή, όπως ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιακές παθήσεις.

Υπάρχουν σημαντικά κενά στην έρευνα, με βάση την εθνικότητα, και οι διαφορές αυτές έχουν αποδοθεί σε παράγοντες όπως η στοχευμένη εμπορία.

Η Taillie ερεύνησε προειδοποιητικές ετικέτες και φόρους για τα ζαχαρούχα ποτά και τα πρόχειρα φαγητά στη Χιλή, το Μεξικό και τη Νότια Αφρική.

Το Ηνωμένο Βασίλειο πρόκειται ήδη να λάβει συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας, καθώς το ζήτημα έχει γίνει πιο σοβαρό, ιδίως υπό το πρίσμα του τρόπου ζωής των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας.

Προσομοιωμένη ανάλυση σε περιβάλλον super market

“Πιστεύουμε ότι αυτή η μελέτη θα μπορούσε να είναι χρήσιμη για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στις ΗΠΑ και παγκοσμίως. Αυτά τα στοιχεία υποστηρίζουν τις ισχυρές προειδοποιήσεις για τη μείωση της κατανάλωσης ζαχαρούχων ποτών για παιδιά», λέει η ερευνήτρια Μαρίσα Χολ στο Food Ingredients First.

Στο πείραμα συμμετείχαν 325 γονείς παιδιών ηλικίας 2 έως 12 ετών, οι οποίοι διαχωρίστηκαν τυχαία σε δύο διαφορετικές ομάδες και τους ζητήθηκε να επιλέξουν ένα ρόφημα και ένα σνακ για το παιδί τους, καθώς και ένα οικιακό αντικείμενο στο προσομοιωμένο περιβάλλον του καταστήματος.

Η ομάδα παρέμβασης είχε εικονογραφικές προειδοποιήσεις για την υγεία σχετικά με καρδιακές παθήσεις που εμφανίζονται στα ποτά, ενώ μια ομάδα ελέγχου είχε τις κανονικές ετικέτες barcode.

Η λίστα αγορών που ανατέθηκε στους συμμετέχοντες και περιελάμβανε ένα σνακ, ένα ρόφημα για το παιδί, και ένα οικιακό εργαλείο, σχεδιάστηκε για να καλύψει το σκοπό της μελέτης. Μετά τα ψώνια, οι συμμετέχοντες ολοκλήρωσαν μια έρευνα σχετικά με τις επιλογές τους και έφυγαν με το ρόφημα της επιλογής τους και μια αμοιβή που είχε το ρόλο κινήτρου.

Το 45% των γονέων στην ομάδα ελέγχου της κανονικής ετικέτας αποφάσισαν να αγοράσουν ένα ζαχαρούχο ποτό για το παιδί τους, σε σύγκριση με μόλις το 28% στην ομάδα με το εικονογραφικό προειδοποιητικό σκέλος.

Οι προειδοποιήσεις μέσω των εικόνων μείωσαν επίσης τις θερμίδες που αγοράζονται μέσω των ζαχαρούχων ποτών και οδήγησαν τους γονείς να αισθάνονται πως έχουν περισσότερο έλεγχο των αποφάσεων υγιεινής διατροφής και επίσης να σκέφτονται περισσότερο για τις βλάβες των ζαχαρούχων ποτών.

Τα οφέλη των προειδοποιήσεων εικόνας ήταν παρόμοια για γονείς από διαφορετικά εθνικά υπόβαθρα και κοινωνικοοικονομικές καταστάσεις, υποδηλώνοντας ότι θα μπορούσε να είναι αποτελεσματική σε διάφορους πληθυσμούς, αν και απαιτείται περισσότερη έρευνα, ιδιαίτερα για τις ομάδες με τον μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξει νόσους συνδεδεμένες με κακή διατροφή.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ένας νεκρός από ψαροκεφτέδες που πωλούνται σε Lidl και Coop στη Δανία

Μολυσμένοι με listeria ψαροκεφτέδες, προκάλεσαν επτά ασθένειες και έναν θάνατο.

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο