Για πολλούς καταναλωτές, ιδιαίτερα τους millennials και τους Gen Z, το να είναι περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι και βιώσιμοι είναι σήμερα, πιο σημαντικό από ποτέ.
Καθώς ο κόσμος αναδύεται από τα δύο “πανδημικά” χρόνια, πολλοί από εμάς προσέχουμε περισσότερο την υγεία και την ευημερία μας, μεγάλος μέρος των οποίων εξαρτάται από τα τρόφιμα που επιλέγουμε είτε στο σπίτι είτε σε εστιατόρια.
Οι καταναλωτές που γευματίζουν σε εστιατόρια λένε ότι θέλουν πιο βιώσιμα και τοπικά τρόφιμα στα μενού. Και τα εστιατόρια, όπου και όταν είναι δυνατόν, θέλουν να τα παρέχουν.
Το δέλεαρ των τοπικών προϊόντων
Σύμφωνα με το State of the Restaurant Industry του 2022 της National Restaurant Association, η επιθυμία για τοπικά προϊόντα πλέον, επηρεάζει τη, εστίαση.
Από τους ενήλικες καταναλωτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση, το 38% είπε ότι είναι πιο πιθανό να επιλέξει ένα εστιατόριο που προσφέρει φαγητά τοπικής προέλευσης από ένα που δεν προσφέρει. Ένα άλλο 30% είπε ότι πιθανότατα θα επέλεγε ένα εστιατόριο που προσφέρει φαγητό που καλλιεργείται με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ή με βιολογικό τρόπο σε σχέση με ένα που δεν το κάνει. Τα εστιατόρια που σερβίρουν κρασιά και μπύρες τοπικής προέλευσης είναι επίσης ελκυστικά, ειδικά για τις νεότερες γενιές. Η έρευνα διαπιστώνει ότι το 48% των millennials και το 40% των Gen Zs ευνοούν αυτήν την προσέγγιση.
«Στους καταναλωτές αρέσει να ξοδεύουν τα χρήματά τους τοπικά», λέει ο Larry Reinstein, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LJR Hospitality Ventures. «Τους δίνει μια καλή ψυχολογική αίσθηση. Όχι μόνο αισθάνονται ότι βοηθούν τις τοπικές κοινότητες, μαθαίνουν και περισσότερα για την προέλευση των τροφίμων και ποτών που παραγγέλνουν».
Ο Reinstein προσθέτει ότι το να γνωρίζουν ότι μια craft μπύρα ή κρασί προέρχεται από μια μικρή, τοπική ζυθοποιία ή οινοποιείο αντί για κάποια μεγάλη, μακρινή εγκατάσταση είναι μια πιο ευχάριστη εμπειρία για κάποιους.
Όσον αφορά τα τοπικά προϊόντα οι καταναλωτές είναι ενημερωμένοι ότι το προϊόν δεν χρειάζεται να διανύσει χιλιάδες μίλια για να το φτάσει και πολλοί άνθρωποι ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν μικρότερα αποτυπώματα άνθρακα.
Η βιώσιμη συσκευασία είναι επίσης σε άνοδο
Τα τρόφιμα και τα ποτά δεν είναι τα μόνα προϊόντα που παρουσιάζουν άνοδο στη νοοτροπία βιωσιμότητας των καταναλωτών. Θέλουν επίσης οι συσκευασίες για παραγγελίες delivery να γίνονται με καλύτερα, ιδανικά πιο βιώσιμα υλικά και ταυτόχρονα να διατηρούν την ποιότητα και την ασφάλεια.
«Η πανδημία αύξησε την εξάρτηση των καταναλωτών και τη χρήση της αγοράς του delivery», λέει ο Hudson Riehle, ανώτερος αντιπρόεδρος Έρευνας του Συνδέσμου. «Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές συνειδητοποιούν ακόμη περισσότερο ότι είναι φιλικοί προς το περιβάλλον. Η σύγκλιση αυτών των δύο μακροπρόθεσμων τάσεων οδήγησε σε μεγαλύτερη ανάγκη για πιο βιώσιμες συσκευασίες τροφίμων και ποτών».
Μεταξύ των κορυφαίων 10 τάσεων τροφίμων και μενού, οι βιώσιμες, επαναχρησιμοποιήσιμες και ανακυκλώσιμες συσκευασίες κατέλαβαν την πρώτη θέση, ενώ οι ανησυχίες για την ποιότητα και τη θερμοκρασία συσκευασίας ακολούθησαν δεύτερη και τρίτη στη λίστα.
Οι πελάτες θα πληρώσουν περισσότερα για καλύτερη συσκευασία
Η έρευνα διαπίστωσε περαιτέρω ότι το 70% των millennials και το 72% των ενηλίκων Gen Z δήλωσαν ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον για παραγγελίες για να καλύψουν το κόστος της αναβαθμισμένης συσκευασίας.
Για το σκοπό αυτό, ορισμένοι χειριστές εστιατορίων επενδύουν ήδη σε καλύτερες επιλογές συσκευασίας. Στην πραγματικότητα, επτά στους 10 χειριστές πλήρους εξυπηρέτησης, συν η πλειονότητα των εστιατορίων περιορισμένων υπηρεσιών λένε ότι έχουν αναβαθμίσει τις συσκευασίες τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Άλλος ένας στους τέσσερις λέει ότι σχεδιάζει να αφιερώσει περισσότερους πόρους για αναβαθμίσεις φέτος.
Πηγή: National Restaurant Association