Το Tower Hamlets είναι η έβδομη τοπική αρχή που εισήγαγε Πολιτική Διαφήμισης Υγιεινών Τροφίμων, από το 2019.
Μια ακόμη περιοχή της βρετανικής πρωτεύουσας μπαίνει στην προσπάθεια υπεράσπισης της υγείας των παιδιών και αποτροπής τους από την κατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων.
Το Tower Hamlets, στο ανατολικό Λονδίνο, είναι η τελευταία τοπική αρχή που υιοθετεί την αρχή της απαγόρευσης δημόσιας προβολής και διαφήμισης ανθυγιεινών τροφίμων και ποτών στην περιοχή δικαιοδοσίας της. Και η επιλογή σχετίζεται με την ανησυχητική διαπίστωση ότι περισσότεροι από τους μισούς μαθητές της 6ης τάξης υποχρεωτικής εκπαίδευσης- δηλαδή παιδιά 10 έως 11 χρονών- είναι πλέον υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.
Τα μέτρα περιορισμού της διαφημιστικής προβολής των ανθυγιεινών τροφίμων αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τον φορέα Sustain, και το Tower Hamlets είναι η έβδομη τοπική αρχή που εισήγαγε Πολιτική Διαφήμισης Υγιεινών Τροφίμων, από το 2019, οπότε ο Δήμαρχος του Λονδίνου την εισήγαγε σε όλο το δίκτυο Transport for London. Ανάλογες απαγορεύσεις έχουν υιοθετήσει οι τοπικές δημοτικές αρχές στις πόλεις Haringey, Southwark, Merton, Greenwich, Bristol και Barnsley.
Σύμφωνα με έρευνα του London School of Hygiene and Tropical Medicine, οι απαγορεύσεις διφημιστικής προβολής ανθυγιεινών τροφίμων στο δίκτυο μεταφορών του Λονδίνου οδήγησαν σε μείωση 20% στην κατανάλωση ζαχαρούχων προϊόντων και μείωση 1000 θερμίδων την εβδομάδα από ανθυγιεινά τρόφιμα και ποτά.
Άλλη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ έδειξε ότι σε όλο το Λονδίνο, ο περιορισμός θα οδηγήσει σε 95.000 λιγότερες περιπτώσεις παχυσαρκίας, 3.000 λιγότερες περιπτώσεις διαβήτη και 2.000 λιγότερες περιπτώσεις καρδιακών παθήσεων. Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων ότι το βρετανικό σύστημα υγείας (NHS) θα εξοικονομήσει 218 εκατομμύρια λίρες στη διάρκεια της ζωής του τωρινού πληθυσμού.
Το παράδοξο είναι ότι στον λονδρέζικο οργανισμό μέσων μαζικής μεταφοράς, στον Transport for London, τα διαφημιστικά έσοδα δεν επηρεάστηκαν από τους περιορισμούς. Μάλιστα από το 2019 αυξήθηκαν κατά 2,3 εκατομμύρια λίρες την πρώτη χρονιά κι έμειναν σταθερό τη δεύτερη, παρά τις οικονομικές απώλειες λόγω των περιορισμών του Covid .
Ενώ όμως οι τοπικές αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου αναλαμβάνουν δράση, η κυβέρνηση έχει σταματήσει τα μέτρα κατά της παχυσαρκίας. Οι νόμοι για τον περιορισμό των διαφημίσεων ανθυγιεινών τροφίμων έχουν τεθεί σε αναστολή.
Η βρετανική κυβέρνηση δεσμεύτηκε για έναν συνολικό περιορισμό της διαφήμισης ανθυγιεινών τροφίμων στο διαδίκτυο και στην τηλεόραση μέχρι τις 9 μ.μ., χωρίς ωστόσο να τηρήσει τη δέσμευση.
Η κυβέρνηση Σούνακ, καθυστέρησε για άλλα 2 χρόνια την έναρξη εφαρμογής της καμπάνιας, ενώ συνολικά η καθυστέρηση φτάνει τα τρία χρόνια από την αρχική δέσμευση. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με έρευνα του οργανισμού Obesity Health Alliance, 8 στους 10 ενήλικες υποστηρίζουν τον περιορισμό της διαφήμισης ανθυγιεινών τροφίμων σε παιδιά στην τηλεόραση (79%) και στο διαδίκτυο (81%).
Μια άλλη πρόσφατη δημοσκόπηση στο YouGov έδειξε ότι το 76% του πληθυσμού του Ηνωμένου Βασιλείου πιστεύει ότι τα τοπικά δημοτικά συμβούλια θα πρέπει να μπορούν να περιορίζουν τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων και ποτών όπου συγκεντρώνονται παιδιά.