ΑρχικήΝέαΥγείαΗ χορτοφαγική διατροφή μπορεί να σταματήσει την επιδείνωση του καρκίνου του προστάτη

Η χορτοφαγική διατροφή μπορεί να σταματήσει την επιδείνωση του καρκίνου του προστάτη

Τα ευρήματα μελέτης που θα συζητηθούν...

3 λεπτά ανάγνωσης

Σύμφωνα με μελέτη, οι άνδρες που καταναλώνουν μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, έχουν βραδύτερη εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη σε σχέση με όσους τρώνε περισσότερο κρέας.

Οι φυτικές δίαιτες συνδέονται εδώ και καιρό με καλύτερα αποτελέσματα για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων πιθανοτήτων εμφάνισης διαβήτη, καρδιακών παθήσεων και πρόωρου θανάτου. Το 2022, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια δημοσίευσαν μελέτη που συνδέεται η φυτική διατροφή με βραδύτερη εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη.

- Advertisement -

H διαδικασία της μελέτης

Πραγματοποιήθηκε εξέταση ανδρών με καρκίνο του προστάτη από μια υπάρχουσα ερευνητική κοόρτη των ΗΠΑ μεταξύ 2004 και 2016 για να αξιολογηθεί η ποσότητα των φυτικών τροφών στη διατροφή τους.

Οι άνδρες από τη μελέτη Cancer of the Prostate Strategic Urologic Research Endeavor (CaPSURE) κλήθηκαν να απαριθμήσουν τα λαχανικά, τα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους, το κρέας και τα γαλακτοκομικά που κατανάλωνε ο καθένας κάθε μέρα.

Η ομάδα χώρισε τους άνδρες σε ομάδες με βάση την ποσότητα των φυτικών τροφίμων που έτρωγαν. Η πιο «χορτοφαγική» ομάδα κατανάλωνε κατά μέσο όρο σχεδόν δύο περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών, περίπου μία περισσότερη μερίδα δημητριακών ολικής αλέσεως και μία λιγότερη μερίδα γαλακτοκομικών κάθε μέρα, σε σύγκριση με τις υπολοιπες ομάδες.

Στη συνέχεια οι επιστήμονες μέτρησαν πόσος χρόνος χρειάστηκε για να εξελιχθεί η ασθένεια με οποιονδήποτε τρόπο. Από τους 2.000 άνδρες που έλαβαν μέρος, οι 190 παρουσίασαν κάποια μορφή εξέλιξης του καρκίνου τους κατά τη διάρκεια της μελέτης.

- Advertisement -

Τα ευρήματα

Διαπιστώθηκε ότι οι άνδρες με τα υψηλότερα επίπεδα φυτικών τροφίμων στη διατροφή τους είχαν 47% λιγότερες πιθανότητες να προχωρήσει περαιτέρω η ασθένεια σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν τη μικρότερη ποσότητα.

«Τα ευρήματά μας ευθυγραμμίζονται με προηγούμενες αναφορές ότι οι φυτικές δίαιτες μπορεί να βελτιώσουν τη διαχείρηση του καρκίνου του προστάτη», δήλωσαν οι ερευνητές, επικαλούμενοι παρεμφερείς μελέτες που έδειξαν ότι οι φυτικές δίαιτες μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και τη πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη.

Οι ερευνητές πρότειναν ότι οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες των φρούτων και των λαχανικών μπορεί να βρίσκονται πίσω από τη συσχέτιση. Προηγούμενες μελέτες είχαν αναλύσει διάφορους μηχανισμούς μέσω των οποίων η χορτοφαγική διατροφή μπορεί να αναστείλει την επιδείνωση του καρκίνου του προστάτη, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε ενώσεις, συμπεριλαμβανομένων των αντιοξειδωτικών, καθώς και της υψηλής περιεκτικότητάς της σε φυτικές ίνες, οι οποίες μπορεί να προάγουν τον κορεσμό και να ρυθμίζουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι απαιτούνται μεγαλύτερης κλίμακας μελέτες για την ενημέρωση της πολιτικής και των συστάσεων για όσους λαμβάνουν διάγνωση καρκίνου. Σίγουρα τα ευρήματα μπορούν να προβληματίσουν τους Έλληνες, καθώς βρίσκονται στη πρώτη θέση μεταξύ των Ευρωπαίων στη κρεατοφαγία!

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100