3.000 ευρώ πρόστιμο λόγω επανειλημμένης υποτροπής εντός τριετίας.
3.000 ευρώ πρόστιμο επιβλήθηκε από ελεγκτές της Περιφέρειας Αττικής σε μεγάλο σουπερμάρκετ (μεταξύ των 4 μεγαλύτερων αλυσίδων της χώρας) μετά από έλεγχο που έγινε σε υποκατάστημα στο Ν. Ηράκλειο Αττικής, στις 23 Οκτωβρίου.
Ο λόγος είναι πως “διαπιστώθηκε απαίτηση ή η είσπραξη υψηλότερου τιμήματος από αυτό που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή για ένα προϊόν, κατά παράβαση του άρθρου 2§9 της με αριθ. 91354/2017 απόφαση των κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.” Το πρόστιμο για αυτή την παράβαση είναι 1.000€ ανά κωδικό προϊόντος, όμως το ποσό του προστίμου τριπλασιάστηκε λόγω επανειλημμένης υποτροπής εντός τριετίας.
Σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία, οι διαφορετικές τιμές στα ράφια και στο ταμείο είναι παράνομες. Αποτελούν μορφή παραπλάνησης, καθώς ο καταναλωτής ενδεχομένως να μην επέλεγε το συγκεκριμένο προϊόν, αν γνώριζε την τελική του τιμή ή να μην επέλεγε την συγκεκριμένη ποσότητα του προϊόντος.
Το φαινόμενο της διαφορετικής τιμής στο ράφι από ότι στο ταμείο παρατηρείται όλο και πιο συχνά και μάλιστα δεν είναι μόνο ελληνικό. Μεταξύ των αιτιών είναι ο μειωμένος αριθμός προσωπικού και οι συνεχείς αλλαγές τον τιμών -συνέπεια του μεταβαλλόμενου πληθωρισμού-, μία διαδικασία που στα περισσότερα σουπερμάρκετ δεν είναι αυτόματη, οδηγώντας σε προβλήματα και παράπονα καταναλωτών. Πάντως το ΙΝΚΑ δεν αποκλείει να οφείλεται και σε σκοπιμότητα των εταιρειών.