ΑρχικήΝέαΥγείαΑποκαλύφθηκε η διαφορά όσων πίνουν καφέ με όσους δεν πίνουν

Αποκαλύφθηκε η διαφορά όσων πίνουν καφέ με όσους δεν πίνουν

4 λεπτά ανάγνωσης

Η κατανάλωση καφέ φαίνεται να μεταβάλλει τους μικροοργανισμούς που ζουν στα έντερά μας, με δυνητικά εκτεταμένες επιπτώσεις στην υγεία, σύμφωνα με μια μεγάλη μελέτη.

Τα βακτήρια, οι ζύμες και οι μύκητες που αναφέρονται συλλογικά ως μικροβίωμα του εντέρου είναι σημαντικά για την πέψη, την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, τις συνήθειες τουαλέτας, την ψυχική υγεία, την ανοσία και πολλά άλλα. Το μικροβίωμα του εντέρου του καθενός είναι μοναδικό, με διαφορετικές ποσότητες διαφορετικών τύπων μικροοργανισμών, και οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αλλάζει ανάλογα με τη διατροφή μας, το περιβάλλον και τα έντερα των ανθρώπων στη ζωή μας.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες της ZOE, της εταιρείας διατροφικής επιστήμης, επέλεξαν να εστιάσουν στον καφέ για να διερευνήσουν τη σχέση μεταξύ της διατροφής μας και του μικροβιώματος του εντέρου μας. Στη μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Microbiology, ανέφεραν ότι επέλεξαν τον καφέ επειδή καταναλώνεται ευρέως, φαίνεται να έχει οφέλη για την υγεία -για παράδειγμα, μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις, τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου και πολλά άλλα.

Ο καθηγητής Tim Spector, επιστημονικός συνιδρυτής της ZOE και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, δήλωσε ότι τα ευρήματα της μελέτης «προωθούν την ιδέα ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη σχέση μεταξύ των τροφίμων που τρώμε και των μικροβίων στο έντερό μας – που σημαίνει ότι έχουμε τεράστια δύναμη να βελτιώσουμε την υγεία μας μέσω των επιλογών που κάνουμε για τα τρόφιμα. Προηγούμενη έρευνα των ίδιων επιστημόνων είχε διαπιστώσει ότι, από 150 διαφορετικές τροφές, ο καφές φαινόταν να συνδέεται πιο έντονα με τη σύνθεση του μικροβιώματος του εντέρου.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες διεξήγαγαν την έρευνά τους χρησιμοποιώντας δεδομένα από 22.800 άτομα στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, τα οποία υπέβαλαν λεπτομερείς διατροφικές πληροφορίες, καθώς και δημόσια δεδομένα από άλλα 54.200 άτομα σε 211 άλλες μελέτες κοορτής. Ανέλυσαν επίσης περισσότερα από 400 δείγματα πλάσματος και περισσότερα από 350 δείγματα κοπράνων και διεξήγαγαν δύο πειράματα in-vitro, για να διερευνήσουν πώς ο καφές μπορεί να επηρεάσει το έντερο ενός ατόμου.

Διαπίστωσαν ότι ένα στέλεχος βακτηρίων, που ονομάζεται Lawsonibacter asaccharolyticus, σχετίζεται στενά με την κατανάλωση καφέ. Οι άνθρωποι που έπιναν περισσότερα από τρία φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν έως και οκταπλάσια επίπεδα αυτού του βακτηρίου στο έντερό τους, σε σύγκριση με τους ανθρώπους που έπιναν λιγότερα από τρία φλιτζάνια καφέ το μήνα. Μεταξύ των ατόμων που έπιναν τακτικά καφέ, εκείνοι που έπιναν περισσότερο καφέ φάνηκε να έχουν επίσης περισσότερο L. asaccharolyticus, αν και υπήρχε μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των ατόμων που έπιναν καφέ και εκείνων που δεν έπιναν.

- Advertisement -

Η σχέση αυτή ήταν αξιοσημείωτα συνεπής σε πληθυσμούς ανθρώπων σε 25 διαφορετικές χώρες, διαπίστωσαν οι επιστήμονες και, όταν έδωσαν στο L. asaccharolyticus καφέ σε δοκιμαστικό σωλήνα, τα βακτήρια αναπτύχθηκαν. Οι επιστήμονες υπέθεσαν ότι αυτό το στέλεχος βακτηρίων μπορεί να είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο ο καφές συνδέεται με τόσα πολλά οφέλη, καθώς αυτά τα βακτήρια μπορούν να μετατρέψουν συστατικά του καφέ σε άλλες πιο ευεργετικές ενώσεις, με περαιτέρω οφέλη για την υγεία.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100