Του Γιάννη Ζαμπετάκη*
Πριν από λίγες μέρες, διαβάσαμε στο cibum ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο σχετικά τις καταγγελίες Ιρλανδών καταναλωτών στον Ιρλανδικό ΕΦΕΤ (FSAI) κατά το έτος 2021.
Πάνω από 3.414 καταγγελίες καταναλωτών ελήφθησαν από τη Γραμμή Συμβουλών της Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων της Ιρλανδίας (FSAI) το 2021, με το 36% των καταγγελιών σχετικά με ακατάλληλα τρόφιμα και το 24% με χαμηλά πρότυπα υγιεινής. Συνολικά, οι καταγγελίες του 2021 σημείωσαν αύξηση 23% σε σύγκριση με το 2020. Το εν λόγω έτος σημειώθηκε σημαντική μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος λόγω της COVID-19 και οι αριθμοί του 2021 είναι περισσότερο σύμφωνοι με τα στοιχεία πριν από την COVID-19 που ήταν 3.460 το 2019.
Από όλα έχει ο μπαξές: γυαλί σε κουάκερ και chips γλυκοπατάτας, μαλλιά σε πολλά takeaway τρόφιμα, μέταλλο σε ψητά φασόλια, σκουλήκι σε σούπα και μια μεταλλική βίδα σε χοιρινά παϊδάκια!
Αυτές οι καταγγελίες δείχνουν ότι τα συστήματα HACCP δεν δουλεύουν με επάρκεια. H συνεχής αξιολόγηση του συστήματος HACCP είναι το ζητούμενο.
Για να επιτύχουμε μέγιστα επίπεδα ασφάλειας στα προϊόντα που παράγουμε θα πρέπει να θυμόμαστε ότι:
- Το σύστημα HACCP είναι και νομική απαίτηση αλλά και απαίτηση του σύγχρονου επιχειρείν,
- Η πιστοποίηση της εταιρείας για ISO22000 είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για να αποκτήσει η εταιρεία μας κουλτούρα πιστοποίησης και αυτο-αξιολόγησης, όπως πολύ εύγλωττα επισήμανε πριν από λίγες μέρες ο κ. Πελτέκης σε συνέντευξή του στο cibum.