Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου, 2022

Επιστήμη: Νέο γλυκαντικό με ελάχιστες θερμίδες και προβιοτικά οφέλη

ΑρχικήΕπιστήμηΕπιστήμη: Νέο γλυκαντικό με ελάχιστες θερμίδες και προβιοτικά οφέλη

Επιστήμονες από το ACS’ Journal of Agricultural and Food Chemistry ανακάλυψαν νέο γλυκαντικό χαμηλών θερμίδων, με προβιοτικές επιδράσεις στο εντερικό μικροβίωμα.

Το γλυκό είναι μια γεύση που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα άλλαζαν με τίποτα στη ζωή τους. Αλλά η υπερβολική κατανάλωση λευκής επιτραπέζιας ζάχαρης ή τεχνητού γλυκαντικού μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας. Και τα τεχνητά γλυκαντικά, σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, μπορούν να διεγείρουν την όρεξη, οδηγώντας σε αυξημένη κατανάλωση τροφής και αύξηση βάρους, καθώς και σε άλλα αρνητικά αποτελέσματα για την υγεία

Έτσι, οι ερευνητές έχουν στραφεί στη μελέτη γλυκαντικών χαμηλών θερμίδων ή εξαιρετικά γλυκών από φυσικές πηγές ως πιθανά υποκατάστατα. Παράδειγμα αυτών αποτελούν οι γαλακτοολιγοσακχαρίτες (βρίσκονται στο γάλα θηλαστικών) και είναι σάκχαρα χαμηλών θερμίδων με προβιοτική δράση που μπορεί να αποτελέσουν πηγή ενέργειας για το εντερικό μικροβίωμα, αλλά δεν είναι αρκετά γλυκά για να αντικαταστήσουν την επιτραπέζια ζάχαρη. Εναλλακτικά, λαμβάνονται και εκχυλίσματα από τον καρπό luo han guo, που περιέχουν mogrosides (ενώσεις 200 έως 300 φορές πιο γλυκές από την επιτραπέζια ζάχαρη) .Το μειονέκτημα με  αυτά τα εκχυλίσματα έχουν μερικές φορές δυσάρεστες γεύσεις, οι οποίες μπορούν να αφαιρεθούν με ένζυμα.

Στην αναζήτηση ενός καλύτερου γλυκαντικού, οι ερευνητές στο ACS’ Journal of Agricultural and Food Chemistry κάνουν λόγο για ένα μείγμα γλυκαντικών χαμηλών θερμίδων που είναι τόσο γλυκό όσο η επιτραπέζια ζάχαρη και, σε εργαστηριακά πειράματα, τροφοδοτεί «καλά» μικρόβια του εντέρου (μικροβίωμα). Πώς το έκαναν αυτό; Επωφελήθηκαν από τα καλά των δύο προαναφερθέντων γλυκαντικών, χρησιμοποιώντας ένζυμα για να τροποποιήσουν τις μογροζίδες, ενώ ταυτόχρονα παράγουν γαλακτοολιγοσακχαρίτες για ένα νέο γλυκαντικό χαμηλών θερμίδων.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα στον ιστότοπο New Medical. Net, οι ερευνητές ξεκίνησαν με λακτόζη και μογροσίδη V (την κύρια μογροσίδη στο φρούτο luo han guo). Όταν πρόσθεσαν ένζυμα β -γαλακτοσιδάσης, προέκυψε ένα μείγμα που περιείχε κυρίως γαλακτοολιγοσακχαρίτες και μια μικρή ποσότητα τροποποιημένων μογροζιδίων. Έμπειροι δοκιμαστές ανέφεραν ότι ο νέος συνδυασμός είχε μια γλυκύτητα παρόμοια με εκείνη της επιτραπέζιας ζάχαρης, υποδηλώνοντας ότι, πράγματι, θα μπορούσε να αρέσει στους καταναλωτές. Σε πειράματα σε δοκιμαστικούς σωλήνες, το νέο γλυκαντικό αύξησε τα επίπεδα πολλαπλών μικροβίων του ανθρώπινου εντέρου που είναι ευεργετικά, συμπεριλαμβανομένων των Bifidobacterium και Lactobacillusβακτηριακά είδη.

Επιπλέον, οι αυξήσεις στους μεταβολίτες που παράγονται από βακτήρια, όπως το οξικό, το προπιονικό και το βουτυρικό, έδειξαν ότι το μείγμα θα μπορούσε ενδεχομένως να έχει και προβιοτική επίδραση στο μικροβίωμα του εντέρου. Οι ερευνητές λένε ότι το θα μελετήσουν περαιτέρω το νέο γλυκαντικό, αλλά ότι το θεωρούν πολλά υποσχόμενο.

Επιστήμη: Βρέθηκε το αλεύρι που… αδυνατίζει!

Μείωση του σωματικού βάρους και καλύτερη ανοχή στην ινσουλίνη υπόσχεται η χρήση οκτενυλοηλεκτρικού αμύλου στη βιομηχανία τροφίμων, σύμφωνα με νέα μελέτη

Σκουλήκι μέσα σε ελληνικές φρυγανιές ευρείας κατανάλωσης!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μη συμμορφούμενου προϊόντος πριν την ημερομηνία λήξης