ΑρχικήΕπιστήμηΔιαβήτης: Οι παρεμβάσεις με τροφές ολικής άλεσης και φυτική διατροφή

Διαβήτης: Οι παρεμβάσεις με τροφές ολικής άλεσης και φυτική διατροφή

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη δείχνει ότι μια διατροφή ολικής άλεσης και φυτικής προέλευσης μπορεί να καταστείλει το διαβήτη τύπου 2.

Μια “παρέμβαση” στον τρόπο ζωής που προάγει τη συμμόρφωση σε ένα διατροφικό μοτίβο διατροφής με τροφές ολικής άλεσης και φυτικής προέλευσης να επιτύχει μια ύφεση του διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με μια ερευνητική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Lifestyle Medicine.

- Advertisement -

Μελετήθηκε ένα δείγμα 59 ασθενών από πρόγραμμα καρδιακής ευεξίας, οι οποίοι είχαν επίσης διαβήτη τύπου 2, το οποίο όπως αποδείχτηκε πέτυχε σημαντικές βελτιώσεις στον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα και στο 37% των περιπτώσεων πλήρη ύφεση του διαβήτη τους.

 Οι ασθενείς υποβλήθηκαν σε θεραπεία με ένα διατροφικό πρότυπο χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, ολικής άλεσης, με κυρίαρχα φυτά, ενώ έλαβαν επίσης τυπική ιατρική θεραπεία σε ένα κέντρο ευεξίας στη Βιρτζίνια. Οι βελτιώσεις στον έλεγχο της γλυκόζης συνοδεύτηκαν από σημαντικές μειώσεις του ΔΜΣ.

- Advertisement -

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα πρότυπα διατροφής ολικής άλεσης και φυτικής προέλευσης μπορούν να βελτιώσουν τα αποτελέσματα του διαβήτη, αλλά συνήθως αφορούσαν σε ένα μοντέλο μείωσης των θερμίδων, περιόδων νηστείας ή υποκατάστατων υγρών γευμάτων ή νηστεία. 

Αυτό που καθιστά τη μελέτη καινοτόμο στο είδος της είναι ότι προσφέρει νέες πληροφορίες σχετικά με τη σκοπιμότητα επίτευξης ύφεσης απλώς με την κατανάλωση υγιεινών τροφών.

Οι ερευνητές εξέτασαν τα ηλεκτρονικά αρχεία υγείας ασθενών που υποβλήθηκαν σε θεραπεία στην κλινική ευεξίας μεταξύ 2007 και 2021 για να εντοπίσουν αυτούς που υιοθέτησαν ένα διατροφικό μοτίβο με πολλά φυτικά τρόφιμα και ολικής άλεσης και πέτυχαν σημαντικές βελτιώσεις στον έλεγχο της HbA1c ή της γλυκόζης στο αίμα, καθώς και ύφεση του διαβήτη τύπου 2.

 Τα σημεία δεδομένων εξήχθησαν από τις περιόδους αμέσως πριν από την παρέμβαση στον τρόπο ζωής και την πιο πρόσφατη μετά από αυτήν.

 Η μελέτη ανέφερε επίσης μια μέση αποκλιμάκωση των φαρμάκων που μειώνουν τη γλυκόζη μεταξύ των ασθενών μετά από αλλαγή τρόπου ζωής. Τονίστηκε, επίσης, από τους ειδικούς ότι οι ασθενείς εκπαιδεύτηκαν στα πλεονεκτήματα ενός διατροφικού προτύπου βασισμένο στις εξής τροφές, καθώς και τα οφέλη της έντονης σωματικής άσκησης.

«Υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός ερευνών που στην πραγματικότητα δείχνει ότι η συμμόρφωση σε ένα διατροφικό πρότυπο που κυριαρχεί στα φυτά είναι εφικτή, ακόμη και ευχάριστη. », δήλωσε η Micaela Karlsen, Ανώτερη Διευθύντρια Έρευνας του ACLM. «Αν και η πλήρης ύφεση μπορεί να μην είναι δυνατή για κάθε ασθενή, η έρευνά μας δείχνει ότι κάθε πάσχων από διαβήτη αξίζει να γνωρίζει ότι υπάρχουν δυνατότητες μέσω της υιοθέτησης της κατάλληλης δόσης θεραπευτικής αλλαγής τρόπου ζωής».

Η μελλοντική έρευνα θα πρέπει να μετρήσει το ποσοστό των ασθενών σε τυπικές ιατρικές πρακτικές που είναι πρόθυμοι να εξετάσουν τις αλλαγές στον τρόπο ζωής ως μέρος της θεραπείας ρουτίνας και να εξετάσει τους παράγοντες που οδηγούν στην επιτυχή εφαρμογή μιας διατροφικής παρέμβασης με κυρίαρχα φυτά, είπαν οι συγγραφείς.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα