ΑρχικήΕπιστήμηΥπερκατανάλωση βιταμίνης D - Άνδρας κατέληξε στο νοσοκομείο - Kίνδυνοι και επιπτώσεις

Υπερκατανάλωση βιταμίνης D – Άνδρας κατέληξε στο νοσοκομείο – Kίνδυνοι και επιπτώσεις

Τι είναι η υπερβιταμίνωση D και τι μπορεί να προκαλέσει;

2 λεπτά ανάγνωσης

Επιστήμονες επισημαίνουν τους κινδύνους υπερβιταμίνωσης D, με αφορμή το περιστατικό ενός μεσήλικα άνδρα που κατέληξε στο νοσοκομείο.

Ακούμε συχνά για έλλειψη σε βιταμίνη D, αλλά πόσο συχνά ακούμε για υπερβιταμίνωση; Κι όμως, οι επιστήμονες επισημαίνουν σταδιακά μια τάση υπερκατανάλωσης στην αποκαλούμενη «βιταμίνη του ήλιου». Αυτή η λατρεία προς τη βιταμίνη D εμφανίστηκε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του COVID-19 που πολυάριθμες μελέτες αναδείκνυαν τα χαρακτηριστικά της ως βοηθητικά για την καταπολέμηση του ιού, χωρίς, ωστόσο, να είναι 100% σίγουρο.

- Advertisement -

Και ενώ πολλά είναι τα οφέλη της βιταμίνης D, όπως οτιδήποτε φαρμακευτικό, έχει επιπτώσεις αν καταναλωθεί σε υπερβολικό βαθμό. Πάρτε χαρακτηριστικά το παράδειγμα ενός μεσήλικα, ο οποίος, σύμφωνα με τη μελέτη BMJ Reports, όπου και δημοσιεύτηκε, ο οποίος κατανάλωνε περισσότερα από  20 διατροφικά συμπληρώματα βιταμίνης D3 την ημέρα.

Τι συνέβη στην περίπτωση του άνδρα;

 Ο συγκεκριμένος άνδρας, μέσης ηλικίας, παραπέμφθηκε στο νοσοκομείο από τον οικογενειακό του γιατρό, παρουσιάζοντας τα εξής συμπτώματα: επαναλαμβανόμενους εμετούς, ναυτία, κοιλιακό άλγος, κράμπες στα πόδια, εμβοές (βουητό στο αυτί), ξηροστομία, αυξημένη δίψα και  διάρροια. Η έρευνα αναφέρει πως ο άνδρας είχε χάσει, μάλιστα 12,7 κιλά στο διάστημα ενός μήνα. Παρόλο που όλα αυτά οφείλονταν στην υπερβολική κατανάλωση συμπληρωμάτων βιταμίνης D, τα συμπτώματα εμφανίστηκαν ένα μήνα αφού σταμάτησε να τα παίρνει και διήρκεσαν συνολικά 3 μήνες. Τα μακροχρόνια συμπτώματα της υπερβολικής κατανάλωσης βιταμίνης D οφείλονται στο ότι αργεί να δράσει στον οργανισμό, οπότε η αντίδραση στην τοξικότητά της μπορεί να διαρκέσει για αρκετές εβδομάδες, αναφέρουν οι συγγραφείς της έρευνας.  

- Advertisement -

Να αναφερθεί πως τα  συμπληρώματά του περιείχαν 150.000 IU βιταμίνης D, ενώ η ημερήσια συνιστώμενη δόση είναι 10 mcg ή 400 IU. Ο άνδρας κατανάλωσε επίσης πολλά άλλα συμπληρώματα βιταμινών, μετάλλων, θρεπτικών συστατικών και προβιοτικών. Οι εξετάσεις αίματος αποκάλυψαν ότι είχε πολύ υψηλά επίπεδα ασβεστίου και ελαφρώς αυξημένα επίπεδα μαγνησίου. Το επίπεδό του σε βιταμίνη D ήταν επταπλάσιο από το επίπεδο που απαιτείται για την επάρκεια. 

Ο ασθενής νοσηλεύτηκε για οκτώ ημέρες. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, υποβλήθηκε σε θεραπεία για έναν οξύ τραυματισμό στα νεφρά, πιθανότατα λόγω της ικανότητας της βιταμίνης να αυξάνει τον ρυθμό απορρόφησης ασβεστίου.  Του δόθηκαν ενδοφλέβια υγρά για να βοηθήσουν στον καθαρισμό του συστήματός του και έλαβε θεραπεία με ένα φάρμακο που συνήθως προορίζεται για όσους πρέπει να ενισχύσουν τα οστά τους ή να μειώσουν τα επίπεδα ασβεστίου τους. 

- Advertisement -

Πώς μπορεί κανείς να καταλάβει την υπερβιταμίνωση D;

Τα συμπτώματα της υπερβιταμίνωσης D προκαλούνται από την περίσσεια ασβεστίου στο αίμα, σημειώνουν οι συγγραφείς. Περιλαμβάνουν υπνηλία, σύγχυση, απάθεια, ψύχωση, κατάθλιψη, λήθαργο, κώμα, ανορεξία, κοιλιακό άλγος, έμετο, δυσκοιλιότητα, πεπτικά έλκη, παγκρεατίτιδα, υψηλή αρτηριακή πίεση, μη φυσιολογικό καρδιακό ρυθμό και νεφρικές ανωμαλίες, συμπεριλαμβανομένης της νεφρικής ανεπάρκειας. Άλλα συναφή χαρακτηριστικά, όπως κερατοπάθεια (φλεγμονώδης οφθαλμική νόσος), δυσκαμψία των αρθρώσεων (αρθραλγία) και απώλεια ακοής ή κώφωση, έχουν επίσης αναφερθεί.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Δηλητηριάσεις από συμπληρώματα διατροφής: Στη δημοσιότητα έκθεση της Tox Info Suisse με 1.303 περιστατικά

Πενταετής ανάλυση 1.303 περιστατικών στην Ελβετία δείχνει ότι τα περισσότερα αφορούσαν παιδιά, ενώ οι σοβαρότερες δηλητηριάσεις συνδέθηκαν κυρίως με προϊόντα καφεΐνης και pre-workout

Νέα μελέτη δείχνει πώς μπορεί να μειωθεί το αρσενικό στο ρύζι χωρίς να αυξηθεί το κάδμιο

Νέα πολυετής μελέτη δείχνει ότι μια διαφορετική πρακτική άρδευσης μπορεί να μειώσει σημαντικά το καρκινογόνο αρσενικό χωρίς να αυξάνει ένα δεύτερο τοξικό μέταλλο, το κάδμιο

ΚΥΑ Ανθυγιεινού Επιδόματος στο ΥΠΑΑΤ: Το μνημείο ανισότητας που δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων

Η νέα απόφαση διαχωρίζει την «ευπαθή ομάδα» των Κτηνιάτρων από τους «απρόσβλητους Χημικούς, Γεωπόνους και Βιολόγους στα εργαστήρια και τα κλιμάκια ελέγχων του ΕΦΕΤ, υπονομεύοντας τη συλλογική προσπάθεια και την κοινή λογική