Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
10.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ασφάλεια Τροφίμων: Οι καταναλωτές «φοβούνται» τα παραδοσιακά προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ

ΑρχικήΝέαΑσφάλεια Τροφίμων: Οι καταναλωτές «φοβούνται» τα παραδοσιακά προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ
spot_img

Ο ρόλος της βιώσιμης συσκευασίας.

Τα παραδοσιακά προϊόντα διατροφής (TFPs) αντιπροσωπεύουν ένα καθοριστικό μέρος της κουλτούρας, της ταυτότητας και της κληρονομιάς ενός τόπου, με κρίσιμα οικονομικά, πολιτιστικά και περιβαλλοντικά οφέλη στην κοινωνία, γι αυτό και η ΕΕ έχει θεσπίσει και εφαρμόζει προστασία για προϊόντα με χαρακτηριστικά τοπικότητας, εισάγοντας τις ετικέτες Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ). 

Αν και τα TFP θα πρέπει να δίνουν αίσθηση ασφάλειας στους καταναλωτές όσον αφορά τα συστατικά τους, τη διαδικασία παραγωγής και τη συσκευασία τους, και παρά το γεγονός ότι οι νεότερες γενιές έχουν θετική ιδέα για αυτά, αυτό δεν οδηγεί σε πραγματική αγορά, πιθανώς λόγω του γεγονότος ότι συχνά θεωρείται ότι δεν πληρούν τα κριτήρια ασφαλείας.

Μελέτη Ιταλών ερευνητών επικεντρώθηκε στην επικοινωνιακή στρατηγική των εταιρειών που παράγουν παραδοσιακά προϊόντα και τη συσκευασία τους, καθώς και στη βιωσιμότητα της συσκευασίας, προκειμένου να επαληθευτεί εάν αυτά έχουν άμεσο ή έμμεσο αντίκτυπο στην αντιληπτή ασφάλεια του προϊόντος.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει πως η υγιεινή μπορεί, είτε να συσχετιστεί θετικά με την επιλογή TFP, είτε να αποτελεί περιοριστικό παράγοντα που αναστέλλει την κατανάλωση τους. Αυτό σημαίνει ότι τα παραδοσιακά τρόφιμα δεν γίνονται ομόφωνα αντιληπτά ως υγιεινά, ασφαλή και θρεπτικά. Ο λόγος που προτείνεται, είναι ότι ίσως θεωρούνται ως πολύ υψηλά σε λίπος, χοληστερόλη ή/και ζάχαρη, ως υψηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες ή ακόμα και λόγω ελάχιστων διαδικασιών διατήρησης, με υψηλότερους μικροβιακούς κινδύνους.

Για τη μελέτη επιλέχθηκε παραδοσιακό Ιταλικό τυρί που παρουσιάστηκε σε 1079 νεαρούς Ιταλούς, με στόχο να διερευνήσει την αντίληψη τους για την ασφάλεια των προϊόντων, ως αποτέλεσμα της επικοινωνίας των προϊόντων μέσω δύο διαφορετικών τύπων συσκευασίας που, είτε σχετίζονται με την περιοχή είτε με χαρακτηριστικά και υλικά βιωσιμότητας. Στο επίκεντρο βρέθηκαν 4 παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την επιλογή παραδοσιακών προϊόντων: Επικοινωνιακή στρατηγική για την ιστορία και την προέλευση του προϊόντος (CP), συσκευασία και εδαφικότητα (PT), βιώσιμη συσκευασία (SP) και αντιληπτή ασφάλεια προϊόντος (PPS).

Τα αποτελέσματά υπογραμμίζουν ότι αυτού του είδους τα προϊόντα, όπως αυτά που προσφέρονται σε βιώσιμες συσκευασίες, μπορούν να μεταδώσουν μια αντίληψη ασφάλειας, η οποία στη συνέχεια θα επηρεάσει την επιλογή του προϊόντος. Επιβεβαιώνεται δηλαδή πως η συσκευασία είναι ένα κρίσιμο μέσο για την επικοινωνία του προϊόντος, του τι είναι το προϊόν, του τρόπου παρασκευής του και της σχέσης μεταξύ της ταυτότητας του προϊόντος. Η συσκευασία, είτε σχετίζεται με την περιοχή είτε δημιουργήθηκε με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον και περιορίζει την υπερσυσκευασία και τα απόβλητα είναι η οπτική έκφραση της ιστορίας του προϊόντος και του παραγωγού, σύμφωνα με τη μελέτη.

Επίσης άλλο συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι ο καταναλωτής τείνει να μην συμπεραίνει την ασφάλεια του προϊόντος απευθείας από την ιστορία και την προέλευσή του. Πράγματι, χρειάζεται να δει περισσότερα από τις πληροφορίες προέλευσης του προϊόντος για να έχει μια ιδέα για την υγιεινή και θρεπτική του αξία, γεγονός που υποδηλώνει ότι ένας άλλος μοχλός όπως η συσκευασία μπορεί να είναι απαραίτητος για να ενισχυθούν οι πωλήσεις.

Συνοπτικά σύμφωνα με τη μελέτη η αντίληψη των νέων καταναλωτών για την ασφάλεια και την υγιεινή των παραδοσιακών προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ εξαρτάται από την επικοινωνιακή στρατηγική των εταιρειών μέσω της συσκευασίας και κυριώς της βιωσιμότητάς της.

Το συμπέρασμα αυτό αποτελεί μία πρόκληση τόσο για το μάρκετινγκ προϊόντων όσο και για τη μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου των παραδοσιακών τροφίμων, καθώς παρέχει μια ένδειξη για το πώς θα μπορούσε να προσεγγιστεί καλύτερα ο καταναλωτής παραδοσιακών τροφίμων και πώς η συσκευασία αυτού του τύπου προϊόντων μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας για τη γνώση της επωνυμίας παραδοσιακών προϊόντων και την επιλογή τους από τους νέους καταναλωτές.

Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο