Επιτυχία της Ένωσης Καταναλωτών της Σλοβενίας.
Οι Αρχές της Σλοβενίας απαγόρευσαν το ενεργειακό ποτό PRIME ENERGY μετά από καταγγελίες καταναλωτικών οργανώσεων αλλά και αναλύσεις και αξιολόγηση κινδύνου. Η Σλοβενική Ένωση Καταναλωτών (ZPS) κατήγγειλε το ενεργειακό ποτό για υψηλά επίπεδα καφεΐνης και για κίνδυνο για τα παιδιά και τους εφήβους ενώ βρήκαν επίσης πως περιέχει το συστατικό L-θεανίνη, το οποίο δεν επιτρέπεται στα αναψυκτικά στην ΕΕ.
Η L-θεανίνη είναι ένα αμινοξύ που βρίσκεται στο πράσινο και το μαύρο τσάι, αλλά μπορεί να ληφθεί και συνθετικά. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η χρήση επιτρέπεται μόνο σε συμπληρώματα διατροφής. Δεν έχει εγκριθεί ακόμη για χρήση σε τρόφιμα μία φορά, καθώς ανήκει στα Novel food και δεν έχει υποβληθεί/εγκριθεί ακόμη η αίτηση για έγκριση.
Η εκτίμηση κινδύνου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας έδειξε ότι «η εκτιμώμενη έκθεση στην καφεΐνη μέσω της κατανάλωσης ενεργειακών ποτών Prime δείχνει την πιθανότητα επιβλαβών επιπτώσεων στην υγεία των εν λόγω πληθυσμιακών ομάδων, επομένως τα ενεργειακά ποτά Prime Energy ενέχουν κίνδυνο για την υγεία των παιδιών και των εφήβων λόγω της περιεκτικότητας τους σε καφεΐνη». Οι αρχές της χώρας απαγόρευσαν επίσης την πώληση και των ενεργειακών ποτών G-Fuel λόγω της L-theanine. Να σημειωθεί ότι εξακολουθούν να κυκλοφορούν στην αγορά, μόνο τα ποτά PRIME χωρίς καφεΐνη και χωρίς L-θεανίνη.
H Οργάνωση των καταναλωτών της Σλοβενίας αναφέρει: «Η πώληση Prime, ένα εξαιρετικά δημοφιλές ποτό στα παιδιά, σε εξωφρενικές τιμές, χωρίς σήμανση με δήλωση της Σλοβενίας και ανεξάρτητα από την εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη στην ενεργειακή έκδοση, η οποία ενέχει κίνδυνο για την υγεία παιδιών και εφήβων, δυστυχώς υποδηλώνει την πρακτική της εκμετάλλευσης της νεολαίας και της απειρίας των παιδιών. Οι έμποροι προφανώς έχουν αρπάξει την ευφορία της Prime, η οποία απευθύνεται κυρίως σε παιδιά δημοτικού σχολείου, για δικό τους κέρδος. Αυτό το έκαναν με ένα προϊόν που δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση συνιστώμενη διατροφική επιλογή, παρόλο που είναι μια ευαίσθητη ομάδα καταναλωτών. Όλα αυτά απέχουν πολύ από την κοινωνική ευθύνη στην οποία αναφέρονται πολλοί έμποροι».