Κενά στη γνώση και πολλές παρανοήσεις σχετικά με την επισήμανση αλλεργιογόνων.
Επιστήμονες από το Λίβανο αξιολόγησαν τα χαρακτηριστικά της επισήμανσης των αλλεργιογόνων και τις γνώσεις, τις στάσεις και τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών για τρόφιμα με αλλεργιογόνα.
Οι ερευνητές αξιολόγησαν την επισήμανση αλλεργιογόνων 1000 προϊόντων τροφίμων από σούπερ μάρκετ. Ένα τυχαίο δείγμα 541 καταναλωτών επιστρατεύτηκε μέσω διαδικτυακής έρευνας (το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων είχε τροφική αλλεργία ή φρόντιζε άτομα με τροφική αλλεργία). Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods του Mdpi στο ειδικό Τεύχος Έρευνα για την ανίχνευση αλλεργιογόνων τροφίμων, τον αλλεργικό μηχανισμό και την αντιαλλεργική έρευνα.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το σιτάρι αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη ομάδα τροφικών αλλεργιογόνων στις ετικέτες των τροφίμων, ακολουθούμενο από το γάλα και τη σόγια. Επιπλέον, το 42,9% των προϊόντων διατροφής σούπερ μάρκετ έφεραν προληπτική επισήμανση αλλεργιογόνων με την ένδειξη «μπορεί να περιέχει ίχνη αλλεργιογόνων».
Όμως και σύμφωνα πάντα με τα αποτελέσματα της μελέτης, παρόλο που η πλειονότητα της επισήμανσης των προϊόντων διατροφής που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωνε την παρουσία τροφικών αλλεργιογόνων σύμφωνα με τους τοπικούς κανονισμούς, τα αλλεργικά άτομα δεν είναι πολύ καλά προστατευμένα, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ελλείψεων, καθώς και αόριστων και αντιφατικών δηλώσεων στις ετικέτες. Επιπλέον, τα δεδομένα έδειξαν επίσης ότι υπάρχουν κενά στη γνώση και πολλές παρανοήσεις σχετικά με την προληπτική επισήμανση αλλεργιογόνων που δυνητικά επηρεάζουν τις πρακτικές αγοράς τροφίμων από καταναλωτές που έχουν καποιουν είδους τροφική αλλεργία. Η συνεπής και σαφής επισήμανση θα πρέπει να αυξήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, μειώνοντας παράλληλα την τυχαία έκθεση.
Τα ευρήματα της μελέτης είναι χρήσιμα για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, τον τομέα των τροφίμων και τους επαγγελματίες υγείας για την καλύτερη διαχείριση των τροφικών αλλεργιών.
Για να διαβάσετε την επιστημονική έρευνα πατήστε ΕΔΩ.