Τα εισαγόμενα τρόφιμα και οι τροφιμογενείς ασθένειες είναι μεταξύ των κορυφαίων ανησυχιών για τους καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα στην Αυστραλία.
Η Food Standards Australia New Zealand (FSANZ) ανέθεσε την έρευνα στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας σχετικά με την άποψη των καταναλωτών για την ασφάλεια τροφίμων και τις τροφιμογενείς λοιμώξεις.
Τα δεδομένα από το ερωτηματολόγιο Food Insights Questionnaire (FoodIQ) σε 1000 καταναλωτές από τον Σεπτέμβριο του 2018 έως τον Δεκέμβριο του 2020 αναλύθηκαν και παρουσίαστηκαν σε πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση.
Οι καταναλωτές είπαν πως τα τα κορυφαία ζητήματα που τους απασχολούν από μία λίστα 12 επιλογών είναι τα εισαγόμενα τρόφιμα, οι τροφιμογενείς ασθένειες από βακτήρια ή μολυσματικούς παράγοντες και τα υπολείμματα φυτοφαρμάκων ή φυτοφαρμάκων. Άλλα θέματα περιελάμβαναν καρκινογόνες ουσίες ή χημικές ουσίες στα τρόφιμα, ορμόνες και αντιβιοτικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ζωικών προϊόντων εκτροφής και ξένο σώμα στα τρόφιμα.
Λιγότερο από το 10% των καταναλωτών ανέφεραν ότι άλλαξαν τη συμπεριφορά τους ως αποτέλεσμα ενός κορυφαίου ζητήματος για την ασφάλεια των τροφίμων. Το 8% είπε ότι άλλαξαν τα πρότυπα κατανάλωσης λόγω ανησυχιών για εισαγόμενα τρόφιμα. Μόνο λίγοι ανέφεραν ότι έκαναν αλλαγές λόγω άλλων προβλημάτων ασφάλειας, όπως τροφιμογενείς ασθένειες από βακτήρια, μόλυνση τροφίμων με ξένα αντικείμενα, υπολείμματα φυτοφαρμάκων, καρκινογόνες ουσίες στα τρόφιμα και πρόσθετα τροφίμων.
Ανακλήσεις
Το ποσοστό των ερωτηθέντων που θυμούνται μια ανάκληση προϊόντων διατροφής τους τελευταίους 24 μήνες κυμαινόταν από 44 έως 70%. Ανακλήσεις σε Φράουλες, κατεψυγμένα μούρα, πεπόνι (πεπόνι), κατεψυγμένα λαχανικά, αυγά και γάλα ήταν αυτά που θυμούνταν.
Η παραβίαση της φράουλας με βελόνες έγινε πρωτοσέλιδο το 2018, σημειώθηκε μία ανάκληση κατεψυγμένων μούρων το 2017 και πεπονιών τον Αύγουστο του 2016 και τον Φεβρουάριο του 2018. Μεταξύ 2015 και 2019 υπήρξαν 17 ανακλήσεις σε επίπεδο εμπορίου και καταναλωτών για αυγά, πέντε ανακλήσεις κατεψυγμένων λαχανικών και 14 ανακλήσεις αγελαδινού γάλακτος μεταξύ 2016 και 2020.
Οι ερωτηθέντες που άλλαξαν την αγοραστική τους συμπεριφορά τις περισσότερες φορές σταμάτησαν προσωρινά να αγοράζουν το προϊόν που ανακαλούνταν, αλλά ορισμένοι σταμάτησαν οριστικά να το αγοράζουν ενώ άλλοι έδωσαν μεγαλύτερη προσοχή στις ετικέτες.
Πηγή: food Safety News