Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
19 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ασφάλεια Τροφίμων: Έρευνα για τις απόψεις των χρηστών των social media

ΑρχικήΝέαΔιεθνήΑσφάλεια Τροφίμων: Έρευνα για τις απόψεις των χρηστών των social media
spot_img

Νέα μελέτη τονίζει την αύξηση της ευαισθητοποίησης των χρηστών social media για την ασφάλεια τροφίμων

Το ενδιαφέρον των χρηστών κοινωνικών δικτύων για την ασφάλεια των τροφίμων μελέτησαν ερευνητές μέσα από τεχνικές ανάλυσης κοινωνικών δικτύων. Με πάνω από 1 δις χρήστες μόνο στην Κίνα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένα σημαντικό μέσο για το ευρύ κοινό ώστε να εκφράζει τις στάσεις και τις απόψεις του και να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και τη διάδοση της κοινής γνώμης.

Με την εμφάνιση του Covid-19 αλλά και πολλών άλλων ασθενειών που προέρχονται από ανθυγιεινά ή μολυσμένα τρόφιμα, η ασφάλεια των τροφίμων έχει γίνει ένα σημαντικό ζήτημα στη σημερινή κοινωνία και αποτελεί μείζον θέμα συζήτησης. Πολλοί άνθρωποι έχουν στραφεί σε διαδικτυακά φόρουμ για να βρουν απαντήσεις σε απορίες τους σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων. Το ποια είναι αυτά τα θέματα ενδιαφέροντος για τους χρήστες και τα συναισθήματα που τους προκαλούν ανέλυσε νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods.

Οι ερευνητές υιοθέτησαν τεχνικές από τη γλωσσική επεξεργασία και την ανάλυση κοινωνικών δικτύων για να μελετήσουν τις απόψεις του κοινού και χρησιμοποίησαν μαθηματικά μοντέλα και αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για να αναλύσουν τα συμπεριφορικά και συναισθηματικά χαρακτηριστικά των χρηστών της online κοινότητας. Το υλικό συλλέχθηκε από την πλατφόρμα Zhihu, όπου χρήστες θέτουν ερωτήσεις και άλλοι απαντούν, για το διάστημα 2020-2022.

Τα «hot topics» που εντοπίστηκαν από την έρευνα μπορούν να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες:

1) Ζητήματα ασφάλειας των τροφίμων που έχουν προβληθεί από τα μέσα ενημέρωσης, όπως το σκάνδαλο με το κινεζικό λάχανο τουρσί Laotan και το γάλα Weidendorf

2) Άρθρα για την ασφάλεια των τροφίμων, όπως π.χ. για τη διάρκεια ζωής των προϊόντων και το μαγειρικό λάδι

3) Ζητήματα ασφάλειας τροφίμων που αντιμετωπίζονται στην καθημερινή ζωή των διαδικτυακών χρηστών, όπως η έλλειψη υγιεινής των συστατικών που χρησιμοποιούνται σε φαγητά και εστιατόρια, και η δυσκολία που οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν κατά τη διαπραγμάτευση, την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους και την προσφυγή στη δικαιοσύνη.

Σε ό,τι αφορά τα συναισθήματα που προκαλούν αυτές οι συζητήσεις στους χρήστες, τα συνολικά θετικά και αρνητικά συναισθήματα των χρηστών είναι σχεδόν ίσα, με το 48% των χρηστών να έχουν αρνητική συναισθηματική κατάσταση και το 52% των χρηστών να έχουν θετική. Τα θετικά συναισθήματα σχετίζονται κυρίως με την αποκάλυψη σκανδάλων από τα μέσα ενημέρωσης για υποθέσεις τροφίμων, ενώ τα αρνητικά έχουν να κάνουν με τα παράπονα των χρηστών απέναντι σε εστιατόρια. Άλλο ένα εύρημα της μελέτης καταδεικνύει το ότι τα περισσότερα θέματα ασφάλειας τροφίμων που συζητούνται στο Zhihu προσελκύουν χρήστες από συναφείς τομείς απασχόλησης.

Συμπερασματικά, η έρευνα αποδεικνύει ότι η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την ασφάλεια των τροφίμων και για τα δικαιώματά τους ενισχύονται. Με την ανάπτυξη της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας, οι καταναλωτές έχουν πλέον μεγαλύτερη επίγνωση των δικαιωμάτων τους και απαιτούν διαφάνεια και ειλικρίνεια από τους επαγγελματίες της βιομηχανίας τροφίμων.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

«Θα σε συναντήσω στο Greeks»: Πως η Ελληνική γαστρονομία και τα προϊόντα μας κυριαρχούν στις διεθνείς αγορές

Τα Ελληνικά προϊόντα γίνονται mainstream στον κόσμο κερδίζοντας τους καταναλωτές πολύ πέρα από την Ελληνοαμερικανική αγορά.

Η σημασία του “Branding” στις επιχειρήσεις τροφίμων – Της Δέσποινας Χάρου

Πως να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη επωνυμία.

Γιατί τα παιδιά τρώνε τις μύξες τους; Είναι θέμα κακής ψυχολογίας;

Πολλοί γονείς αδυνατούν να συνετίσουν τα παιδιά τους στο θέμα της βλεννοφαγίας – τι λένε οι ειδικοί.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα