Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
24.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Γιατί η Apple, διάλεξε ένα δαγκωμένο μήλο για λογότυπο

ΑρχικήΟικιακάLIFEΓιατί η Apple, διάλεξε ένα δαγκωμένο μήλο για λογότυπο
spot_img

Η Apple είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης στον κόσμο, τα προϊόντα της οποίας περιλαμβάνουν smartphone και υπολογιστές, καθώς και λογισμικό και εγκαταστάσεις για διαδικτυακές υπηρεσίες.

Μπορεί να θεωρήσει κανείς αυτονόητη την εικόνα του δαγκωμένου μήλου ως λογότυπο της Apple, δεδομένης της ονομασίας της, όμως, όσο περίεργο και αν ακούγεται, όποιος θέλει να μάθει την επίσημη ιστορία για το πώς έγινε αυτή η επιλογή, η απάντηση είναι ότι “δεν υπάρχει”…

Τι ακριβώς λοιπόν, συμβολίζει το εμβληματικό μήλο; 

Σύμφωνα με ορισμένες υποθέσεις, το μήλο αντιπροσωπεύει το προπατορικό αμάρτημα ή τη δίψα για γνώση. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι είναι ένας φόρος τιμής στον Άλαν Τούρινγκ, έναν διάσημο ομοφυλόφιλο μαθηματικό ο οποίος αφού διασύρθηκε αυτοκτόνησε τρώγοντας ένα μήλο με κυάνιο. 

Υπάρχουν μόνο μύθοι και θεωρίες για το πώς κατέληξε η εταιρεία στην τελική εκδοχή του λογότυπου που κοσμεί τις συσκευές της.

Μερικοί άνθρωποι, μάλιστα, ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει καμία βαθιά ιστορία ή κρυφό νόημα πίσω από το λογότυπο της Apple. Ο Steve Jobs είχε δηλώσει επανειλημμένα ότι το μήλο ήταν το αγαπημένο του φρούτο. Επιπλέον ο σχεδιαστής του λογότυπου επέλεξε ένα δαγκωμένο μήλο γιατί φαινόταν να είναι αυτό ακριβώς που έπρεπε να είναι: ένα μήλο. Μάλιστα, αποφάσισε να το κάνει αρκετά μικρότερο σε μέγεθος και στη συνέχεια να το «δαγκώσει» γιατί διαφορετικά ξεγελούσε στην όψη και έμοιαζε με… κεράσι.

Μια ιστορία που ακούγεται συχνά για το δαγκωμένο μήλο είναι ότι αποτελεί ένδειξη τιμής για τον Άλαν Τούρινγκ, ο οποίος θεωρείται ο πατέρας της επιστήμης των σύγχρονων υπολογιστών. Πρωτοστάτησε στην έρευνα για την τεχνητή νοημοσύνη καθώς επίσης,  αποκρυπτογράφησε τους γερμανικούς στρατιωτικούς κωδικούς κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο Τούρινγκ δεν αναγνωρίστηκε ποτέ για την προσφορά του, ενώ αντιμετώπισε ποινή φυλάκισης για «σεξουαλικη διαστροφή» επειδή ήταν ομοφυλόφιλος και του έκαναν ενέσεις οιστρογόνων για να τον «θεραπεύσουν». Σε μια προσπάθειά του να απαλλαγεί από την ταπείνωση, δάγκωσε ένα μήλο με κυάνιο και πέθανε το 1954.

Έτσι όταν οι ιδρυτές της Apple έψαχναν ένα λογότυπο για την εταιρεία, θυμήθηκαν τη συμβολή του Τούρινγκ στον τομέα τους και γι’ αυτό το λόγο φέρονται να διάλεξαν ένα δαγκωμένο μήλο αντί για ένα ολόκληρο μήλο.

Αν και η ιστορία του Τούρινγκ δεν έχει επιβεβαιωθεί ποτέ επίσημα από την Apple, οι περισσότεροι υπάλληλοι της εταιρείας λένε ότι είναι αληθινή. Βέβαια, πολλοί πάλι ισχυρίζονται ότι πρόκειται για μύθο.

Δεδομένου ότι η Apple ως εταιρεία αντιπροσωπεύει τη γνώση ήταν επόμενο να επιλέξει ένα δαγκωμένο μήλο, υποστηρίζει μια άλλη εκδοχή. Η ιστορία της Βίβλου με τον Αδάμ και την Εύα και η Ιστορία για το μήλο που έπεσε στο κεφάλι του Sir Isaac Newton οδήγησαν στην υιοθέτηση ενός δαγκωμένου μήλου ως το λογότυπο της Apple, σύμφωνα με άλλες εκδοχές. Οι υποστηρικτές της θεωρίας με την ιστορία του Newton παραθέτουν, επίσης, το όνομα του Personal Digital Assistant της Apple, ο οποίος ονομαζόταν επίσης Newton.  Ωστόσο, να σημειωθεί ότι αυτή η θεωρία κυκλοφόρησε πολλά χρόνια μετά τη δημιουργία του λογότυπου.

Ίσως ο πλέον αρμόδιος να μιλήσει είναι ο ίδιος ο σχεδιαστής του λογότυπου της Apple, Rob Janoff, ο οποίος αγόρασε ένα πακέτο μήλα και πέρασε μια ολόκληρη εβδομάδα σχεδιάζοντάς τα μέχρι να βρει τον καλύτερο τρόπο να απεικονίσει την αρμονία του φρούτου. Ο Rob Janoff λέει, ότι δεν χρησιμοποίησε ούτε τη θεωρία του Newton ούτε τη διήγηση της Βίβλου για να αντλήσει έμπνευση για το λογότυπό του.  Επιπλέον, αν και τον γοητεύει η σύνδεση με την ιστορία του Τούρινγκ, δεν τη γνώριζε όταν δημιούργησε το λογότυπο, όπως είπε. Ούτε εκείνος δεν είναι σίγουρος πώς κατέληξε στο μήλο όπως το ξέρουμε, αλλά το «δάγκωμα» έγινε σίγουρα για τεχνικούς λόγους και για να διευκολυνθεί ο ίδιος στην υιοθέτηση αυτής της εικόνας.

Όποια και αν είναι η εξήγηση, το μυστήριο γύρω από το λογότυπο της Apple έκανε τη μάρκα ακόμα πιο ελκυστική στο κοινό. Το δαγκωμένο μήλο ως λογότυπο, που δεν έχει αλλάξει και πολύ από τότε που το εμπνεύστηκε ο Janoff το 1977, είναι πλέον από τα πιο αναγνωρίσιμα εταιρικά σύμβολα στον κόσμο και έχει γίνει συνώνυμο του στυλ, της καινοτομίας και της αξιοπιστίας. 

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

«Υποψίες απάτης τροφίμων» στη ΕΕ τον Φεβρουάριο του 2024

Μακράν οι περισσότερες ενημερώσεις αφορούσαν σε υπολείμματα φυτοφαρμάκων σε φρούτα και λαχανικά.

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα