Και η Αυστραλία στις χώρες που τάσσονται υπέρ των προειδοποιητικών ετικετών στα ποτά.
Η Αυστραλιανή κυβέρνηση αναζητά τρόπους για να αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους για την υγεία που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, με τους σημαντικότερους φορείς και οργανισμούς υγείας της Αυστραλίας να πιέζουν για προειδοποιητικές ετικέτες για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, σύμφωνα με τη MailOnline.
Εάν αυτό το εγχείρημα εφαρμοστεί, οι εταιρείες αλκοολούχων ποτών θα αναγκαστούν να βάζουν προειδοποιητικές ετικέτες στα μπουκάλια και τα κουτάκια αλκοόλ, ότι αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου, καρδιακών παθήσεων, ηπατικών παθήσεων και άλλων προβλημάτων υγείας.
Η Αυστραλιανή Ιατρική Ένωση (AMA), το Βασιλικό Αυστραλιανό Κολλέγιο Γενικών Ιατρών και το Ίδρυμα Έρευνας και Εκπαίδευσης για το Αλκοόλ (FARE) πιέζουν για την αλλαγή, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας και Φροντίδας Ηλικιωμένων, Ged Kearney, αναμένεται να εξετάσει την ιδέα.
Μιλώντας στην Nine Newspapers, αναπληρωτής υπουργός Υγείας και Φροντίδας Ηλικιωμένων, ο Ged Kearney αποκάλυψε ότι η ιδέα εξετάζεται και εξήγησε: «Η αυστραλιανή κυβέρνηση αναγνωρίζει τη σημασία της επισήμανσης για την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και την αποτροπή των βλαβών που σχετίζονται με το αλκοόλ».
Ο καθηγητής στο AMA, Steve Robson, επανέλαβε ότι η προσθήκη ετικετών θα ήταν ωφέλιμη για την ενημέρωση των ανθρώπων για τις βλάβες από το αλκοόλ και πρόσθεσε: «Η AMA ζητά εδώ και πολλά χρόνια τα αλκοολούχα προϊόντα να έχουν απλές, ευδιάκριτες ετικέτες στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας που προειδοποιούν τους καταναλωτές για τους κινδύνους για την υγεία από την υπερβολική κατανάλωση. Οι προειδοποιητικές ετικέτες για τις επιπτώσεις του αλκοόλ μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές να κάνουν καλύτερες επιλογές, βελτιώνοντας την υγεία τους και μειώνοντας τις πιέσεις στον τομέα της υγείας που σχετίζονται άμεσα με την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ».
Βέβαια, λίγους μήνες πριν, αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένου και του Βελγίου, θεώρησαν πως και ο περιορισμός των διαφημίσεων αλκοόλ θα οδηγούσε στην μείωση της υπερβολικής κατανάλωσης, συλλογισμός που τελικά απεδείχθη εσφαλμένος. Έρευνα μάλιστα έδειξε πως ενώ σε μια δεκαετία οι διαφημίσεις αλκοόλ μειώθηκαν, η κατανάλωση αυξήθηκε, φέρνοντας αντιστρόφως ανάλογα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα.
Παρά την ώθηση από το λόμπι υγείας, ένας εκπρόσωπος της Alcohol Beverages Australia αντιτάχθηκε στην ιδέα της προειδοποιητικής ετικέτας και επεσήμανε ότι «τα δεδομένα υγείας είναι περίπλοκα και δεν μπορούν να περιοριστούν σε ετικέτα».
Προηγουμένως η κυβέρνηση της Σκωτίας σε μια διαβούλευση της πρότεινε την μείωση της πώλησης εμπορευμάτων με επωνυμία αλκοόλ αναλαμβάνοντας δράση για την πρόληψη και τη μείωση των βλαβών που σχετίζονται με το αλκοόλ. Δεν δίστασε μάλιστα να χαρακτηρίσει όλα τα αλκοολούχα ποτά “παραλλαγές του ίδιου΄πράγματος”, γεγονός που όπως ήταν αναμενόμενο εξόργισε τη βιομηχανία ουίσκι. Την οργή τους εξέφρασαν και ευρωπαίοι οινοπαραγωγοί, λόγω της απόφασης της ΕΕ να εγκρίνει τις προειδοποιήσεις για την υγεία στις ετικέτες αλκοόλ, στην Ιρλανδία, όπως ακριβώς συμβαίνει στα τσιγάρα, εξισώνοντας ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα αλκοόλ όπως το κρασί, με τα υπόλοιπα.