Περιορισμός των διαφημίσεων – Αυστηρότεροι κανονισμοί – Όταν επιτρέπεται η διαφήμιση, πρέπει να περιέχει ένα προειδοποιητικό μήνυμα υγείας.
To Βέλγιο ενέκρινε το πρώτο «διαομοσπονδιακό σχέδιο αλκοόλ» με 75 μέτρα για την καταπολέμηση της υπερβολικής και επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ στη χώρα, ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας Φρανκ Βαντενμπρούκε.
Το νέο σχέδιο στοχεύει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ (όπως ο καρκίνος, για παράδειγμα), στην καλύτερη ανίχνευση της υπερβολικής κατανάλωσης και στη διευκόλυνση της ταχείας παραπομπής σε κατάλληλη φροντίδα.
Τα μέτρα αυτά βασίζονται σε συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) και του Ανωτέρου Συμβουλίου Υγείας. Συνολικά έχουν προγραμματιστεί 75 δράσεις, με επίκεντρο τη διαφήμιση, τη διαθεσιμότητα και την κατάλληλη φροντίδα.
Όσον αφορά τη διαφήμιση, θα υπάρξουν πολύ καλύτεροι και αυστηρότεροι κανονισμοί για τη διαφήμιση αλκοόλ σε ανηλίκους, ώστε να περιοριστεί η έκθεσή τους στο μάρκετινγκ αλκοόλ και να αποτραπεί η προσέλκυσή τους από μηνύματα μάρκετινγκ αλκοόλ: οι αρχές θα θέσουν σε εφαρμογή ένα νομικό πλαίσιο που θα απαγορεύει τη διαφήμιση αλκοόλ στο ραδιόφωνο και τηλεόραση πριν και μετά τα προγράμματα για ανηλίκους.
Επιπλέον, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θέλει επίσης να εργαστεί σε κανονισμούς που περιορίζουν τη διαφήμιση στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε περιεχόμενο που απευθύνεται σε ανηλίκους. Στην πράξη, οι διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών θα απαγορεύονται από πέντε λεπτά πριν έως πέντε λεπτά μετά από μια εκπομπή που απευθύνεται σε κοινό που αποτελείται κυρίως από ανηλίκους ή κατά την προβολή ταινίας που απευθύνεται κυρίως σε ανηλίκους στις αίθουσες.
Όταν επιτρέπεται η διαφήμιση, κάθε μήνυμα πρέπει να περιέχει προειδοποίηση υγείας, που έχει συνταχθεί από την Ομοσπονδιακή Δημόσια Υπηρεσία (FPS) για τη Δημόσια Υγεία, με βάση επιστημονικά στοιχεία. Δεν θα επιτρέπεται πλέον ούτε η προσφορά δωρεάν αλκοολούχων ποτών στο πλαίσιο διαφημιστικής καμπάνιας ενός μη αλκοολούχου προϊόντος. Το αλκοόλ δεν θα είναι πλέον εύκολα διαθέσιμο σε όλους, καθώς δεν θα υπάρχουν πλέον πωλήσεις ποτών για παιδιά 16-18 ετών: μόνο μπύρα και κρασί θα πωλούνται σε παιδιά ηλικίας 16 έως 18 ετών. Όλα τα άλλα οινοπνευματώδη ποτά – συμπεριλαμβανομένων των εμπλουτισμένων κρασιών – επιτρέπεται να πωλούνται μόνο σε άτομα άνω των 18 ετών.
Καθώς το αλκοόλ υπολογίζεται ότι εμπλέκεται στο ένα τέταρτο όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, το Βέλγιο θα επιβάλει απαγόρευση στην πώληση αλκοόλ στα καταστήματα κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου μεταξύ 22:00 και 07:00. Τα αλκοολούχα ποτά θα απαγορευθούν επίσης από τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι αρχές θα συνεργαστούν επίσης με διάφορους εμπλεκόμενους τομείς (εργασία νέων, βιομηχανία φιλοξενίας, αθλητικός τομέας κ.λπ.) για να προσφέρουν δωρεάν πόσιμο νερό σε μέρη όπου πωλείται αλκοόλ για να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να πίνουν αρκετό νερό.
Πηγή: brusselstimes