ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο φρούτο που μειώνει τον κίνδυνο τροφικής αλλεργίας στα βρέφη

Το φρούτο που μειώνει τον κίνδυνο τροφικής αλλεργίας στα βρέφη

4 λεπτά ανάγνωσης

Σύμφωνα με μελέτη η κατανάλωση ενός συγκεκριμένου φρούτου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο τροφικής αλλεργίας στο μωρό

Μια παρατηρητική μελέτη σε 2.272 ζεύγη μητέρων-παιδιών στη Φινλανδία διαπίστωσε ότι τα βρέφη είχαν 44% χαμηλότερες πιθανότητες να εμφανίσουν τροφικές αλλεργίες στους 12 μήνες εάν η μητέρα τους κατανάλωνε φρέσκο ​​αβοκάντο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μετά από προσαρμογή για άλλους παράγοντες τρόπου ζωής, τοκετού και μητρικής υγείας.

- Advertisement -

Δεκαετίες έρευνας έχουν διερευνήσει τη σχέση μεταξύ της μητρικής διατροφής και των αλλεργικών αποτελεσμάτων στα βρέφη, αλλά αυτή είναι η πρώτη δημοσιευμένη μελέτη που συνδέει τα αβοκάντο στη μητρική διατροφή με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης τροφικών αλλεργιών στα βρέφη – μια αυξανόμενη ανησυχία για τη δημόσια υγεία που επηρεάζει σχεδόν ένα στα 13 παιδιά, ή περίπου δύο σε κάθε τάξη, σύμφωνα με την Food Allergy Research and Education (FARE).  

Δεδομένου ότι η τροφική αλλεργία έχει φτάσει σε επίπεδα επιδημίας , το Κέντρο Διατροφής Αβοκάντο υποστήριξε αυτήν την έρευνα για να διευρύνει την κατανόηση του κόσμου σχετικά με το πώς το αβοκάντο, μια τροφή με θρεπτικά συστατικά που υποστηρίζουν την ανάπτυξη του εμβρύου και του βρέφους, μπορεί να ωφελήσει περαιτέρω τα παιδιά.

- Advertisement -

«Ως φροντιστής, η αυξανόμενη συχνότητα εμφάνισης τροφικής αλλεργίας με τρομάζει πολύ και είναι εκτός ελέγχου μου», λέει η Sari Hantunen, συγγραφέας της μελέτης και Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας. «Δεν υπάρχει θεραπεία για την τροφική αλλεργία, αλλά βρίσκονται σε εξέλιξη πολλά υποσχόμενες στρατηγικές πρόληψης και θεραπείας, καθώς και αναδυόμενες έρευνες όπως αυτή. Με βάση αυτά τα ευρήματα, είναι ενθαρρυντικό να γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη αξία στην υγεία της μητέρας και του παιδιού, πέρα ​​από τα οφέλη που έχουν ήδη τεκμηριωθεί μέσω της επιστημονικής έρευνας».

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα που συλλέχθηκαν από το 2013 έως το 2022 στο πλαίσιο της Kuopio Birth Cohort (KuBiCo). Η πρόσληψη αβοκάντο αξιολογήθηκε χρησιμοποιώντας ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο συχνότητας τροφίμων κατά τη διάρκεια του πρώτου και του τρίτου τριμήνου. Οι συμμετέχουσες που ανέφεραν ότι κατανάλωναν αβοκάντο (>0 γραμμάρια) σε οποιοδήποτε τρίμηνο ορίστηκαν ως καταναλωτές αβοκάντο, ενώ οι μη καταναλωτές ήταν εκείνες που δεν ανέφεραν ότι κατανάλωναν αβοκάντο σε κανένα τρίμηνο.

- Advertisement -

Τα αλλεργικά αποτελέσματα στα βρέφη, συμπεριλαμβανομένης της ρινίτιδας, του παροξυσμικού συριγμού, του εκζέματος και της τροφικής αλλεργίας, αξιολογήθηκαν στην ηλικία των 12 μηνών. Μετά την προσαρμογή παραγόντων όπως η ηλικία της μητέρας και η ηλικία κύησης κατά τον τοκετό, η εκπαίδευση, η ποιότητα της διατροφής, το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ, ο ΔΜΣ στο πρώτο τρίμηνο και ο θηλασμός, η τροφική αλλεργία βρέθηκε σημαντικά υψηλότερη σε βρέφη που οι μητέρες τους δεν κατανάλωναν αβοκάντο (4,2%) έναντι των καταναλωτών αβοκάντο (2,4%). Δεν βρέθηκαν συσχετίσεις για άλλες αλλεργικές παθήσεις όταν λήφθηκαν υπόψη όλοι οι άλλοι παράγοντες.

Οι μητέρες που κατανάλωναν αβοκάντο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έτειναν να είναι μεγαλύτερες κατά τον τοκετό, ήταν λιγότερο πιθανό να υποβληθούν σε καισαρική τομή, ήταν μη καπνίστριες, θηλάζουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, έχουν υψηλότερες βαθμολογίες ποιότητας διατροφής και χαμηλότερα επίπεδα ΔΜΣ κατά το πρώτο τρίμηνο.  

Τα ευρήματα αυτής της μελέτης δεν μπορούν να τεκμηριώσουν την αιτιώδη συνάφεια ή να εφαρμοστούν σε όλα τα κοινά και, ενώ χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να κατανοηθεί ο ακριβής μηχανισμός, υπογραμμίζουν την αξία των αβοκάντο, τα οποία παρέχουν τα ακόλουθα θρεπτικά συστατικά ανά μερίδα (1/3 μεσαίου μεγέθους αβοκάντο):

  • Μια καλή πηγή φυτικών ινών , μιας θρεπτικής ουσίας που οι περισσότεροι υποκαταναλώνουν
  • Μια καλή πηγή φυλλικού οξέος , απαραίτητου για την ανάπτυξη του νευρικού και καρδιακού μυός του εμβρύου
  • Λουτεΐνη (136 mcg), απαραίτητη για την σωστή ανάπτυξη των ματιών στη μήτρα
  • Φυσικά καλά λιπαρά (μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά), ζωτικής σημασίας για την πρώιμη δομική και λειτουργική ανάπτυξη του εγκεφάλου

Οι Διατροφικές Οδηγίες για τους Αμερικανούς συνιστούν στις έγκυες γυναίκες να τρώνε 2 ½ έως 3 ½ φλιτζάνια λαχανικών την ημέρα και στα νήπια ηλικίας 12-23 μηνών να τρώνε 2/3 – 1 φλιτζάνι την ημέρα. Ένα αβοκάντο μετράει ως ένα φλιτζάνι. 

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.