Στοιχεία της EUROSΤAT – Στις τελευταίες θέσεις η Ελλάδα όπου το 2021 οι πωλήσεις On line μειώθηκαν (-2,3%).
Το 2021, για το 19,7% των επιχειρήσεων της ΕΕ, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου έφτασαν τουλάχιστον το 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους, που ήταν 0,7 ποσοστιαίες μονάδες (pp) υψηλότερες σε σύγκριση με το 2020.
Η Σουηδία κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο επιχειρήσεων που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους) μεταξύ των μελών της ΕΕ με 36,6%, ακολουθούμενη από τη Δανία (35,6%) και την Ιρλανδία (35,2%). Από την άλλη πλευρά, το Λουξεμβούργο (8,6%), η Ρουμανία (10,5%) και η Βουλγαρία (11,5%) κατέγραψαν τα χαμηλότερα μερίδια επιχειρήσεων που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις.
Οι υψηλότερες αυξήσεις στις επιχειρήσεις της ΕΕ που ανέφεραν ότι οι πωλήσεις τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο έφτασαν τουλάχιστον το 1% του συνολικού τους κύκλου εργασιών το 2021 (σε σύγκριση με το 2020) καταγράφηκαν στη Φινλανδία (27,7%· +4,2 π.μ.), στην Ισπανία (29,5%· +3,7 π.μ. ) και Μάλτα (30,0%· +3,3 π.μ.). Αντίθετα, μειώσεις στις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού τζίρου τους) καταγράφηκαν στη Δανία (35,6%· -2,7 , στην Ελλάδα και στο Βέλγιο (17,0% και 28,3%, αντίστοιχα· και οι δύο -2,3 pp).
Το 19,4% όλων των επιχειρήσεων της ΕΕ ανέφεραν ότι πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές πωλήσεις χρησιμοποιώντας ιστότοπους ή εφαρμογές (πωλήσεις Ιστού) το 2021, είτε σε ιδιώτες καταναλωτές (15,6% των επιχειρήσεων της ΕΕ) είτε σε επιχειρήσεις και κυβερνήσεις (13,1%). Ένα μικρό μερίδιο των επιχειρήσεων της ΕΕ χρησιμοποίησαν πωλήσεις τύπου ηλεκτρονικής ανταλλαγής δεδομένων για να πραγματοποιήσουν πωλήσεις κυρίως στους επιχειρηματικούς πελάτες τους (6,0%). Οι επιχειρήσεις πραγματοποίησαν τις διαδικτυακές τους πωλήσεις μέσω του ιστότοπου ή της εφαρμογής της ίδιας της επιχείρησης (16,6%) ή μέσω μιας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου (8,6%).
Με βάση την τοποθεσία των πελατών, ήταν πιο συνηθισμένο για τις επιχειρήσεις να πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις σε πελάτες στη χώρα τους (18,5% των επιχειρήσεων της ΕΕ), με λιγότερο συχνές διαδικτυακές πωλήσεις σε πελάτες σε άλλες χώρες της ΕΕ (8,1%) και τις υπόλοιπες του κόσμου (4,6%).