Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
16.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Αρτοποιοί και εργαζόμενοι σε φούρνους: Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζετε πριν ακολουθήσετε αυτόν τον κλάδο

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΑρτοποιοί και εργαζόμενοι σε φούρνους: Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζετε πριν ακολουθήσετε αυτόν τον κλάδο
spot_img

Βιργινία Κιμπουρόπουλου

Η εργασία σε ένα αρτοποιείο μοιάζει με όνειρο, από πολλούς χαρακτηρίζεται ως λειτούργημα, αλλά οι λάτρεις της δημιουργίας αρτοπαρασκευασμάτων, θα πρέπει να ξέρουν οτι μπορεί να έχει και πολλές δυσκολίες. Η δουλειά του αρτοποιού είναι να φροντίζει να προσφέρει φρέσκα, ποιοτικά, ασφαλή και νόστιμα προϊόντα στους πελάτες σε καθημερινή βάση. Και για να το πετύχει αυτό χρειάζεται να έχει συνέπεια, ψυχική αντοχή και σωματική δύναμη. Πώς είναι πραγματικά η δουλειά σε έναν φούρνο; Ακολουθούν βασικές εμπειρίες και σκέψεις για παλιούς και νέους “φουρναρέους”

Ωράρια

Αρχικά, οι ώρες δεν είναι ώρες γραφείου. Αν έχετε πάει ποτέ σε φούρνο, ξέρετε ότι ανοίγει πολύ πριν ξυπνήσει ο υπόλοιπος κόσμος και ότι οι υπάλληλοι αρχίζουν να ψήνουν ακόμη και πριν από αυτό. Οι βάρδιες σε ένα φούρνο μπορεί να ξεκινούν από τις 4 ή 5 το πρωί και είναι συνήθως σταθερές, αλλά ειδικά σε κυλιώμενο ωράριο, μπορεί οι εναλλαγές βάρδιας να είναι κουραστικές. Ειδικά σε περιόδους, όπως διακοπές ή αργίες, ενώ οι περισσότερες καριέρες περιλαμβάνουν ξεκούραση, τα αρτοποιεία, όπως και γενικότερα ο κλάδος της εστίασης, δουλεύουν ασταμάτητα αυτές τις περιόδους, καθώς είναι εκείνοι που είναι αρμόδιοι για τα γλυκά και τα καλούδια που δίνονται ως κεράσματα στις γιορτές. Οι υπάλληλοι μπορεί να κάνουν πολλές  υπερωρίες κατά τις περιόδους των διακοπών και εορτών και μάλιστα εκείνες τις ημέρες οι βάρδιες μπορεί να αρχίζουν και στις 2-3 το πρωί. Αυτό, βέβαια, σημαίνει ότι η δουλειά τελειώνει σχετικά νωρίς την ημέρα, δίνοντάς περισσότερο ελεύθερο χρόνο το απόγευμα από τους εργαζόμενους σε άλλους κλάδους που εργάζονται σε τακτικές βάρδιες. Ωστόσο, τα ωράρια αυτά μπορεί να αποβούν δύσκολα για να συνδυάσει κανείς την προσωπική με την επαγγελματική του ζωή.

Σωματική κόπωση

Πέρα από τα ιδιόμορφα ωράρια, η δουλειά του αρτοποιού είναι σωματικά απαιτητική. Η  συνεχής κίνηση που σχετίζεται με την εργασία σε ένα αρτοποιείο μπορεί  μεν να βελτιώσει τη φυσική κατάσταση κάποιου μπορεί δε να αποβεί εξουθενωτική.  Οι περισσότερες δραστηριότητες που σχετίζονται με το ψήσιμο, όπως το ανακάτεμα των υλικών, το κόψιμο διαφόρων αντικειμένων, η ανάμειξη της ζύμης, η διακόσμηση αρτοσκευασμάτων, αλλά και η μεταφορά και η αποθήκευση όλων των υλικών  είναι πάρα πολύ κουραστικές.

Πελάτες

Η αγορά αγαθών μπορεί να είναι χρονοβόρα και απογοητευτική, αλλά πολλές φορές υπάρχουν πελάτες που «δεν έχουν πάντα δίκιο». Αν κάποιος έχει δουλέψει στην εξυπηρέτηση πελατών, το γνωρίζει σίγουρα. Οι φούρνοι είναι ένα μέρος που πρέπει να συναναστρέφεται κανείς διαρκώς τους ανθρώπους ως εργαζόμενος και πρέπει να διατηρεί την ψυχραιμία του σε όλες τις καταστάσεις. Αλλά ίσως τους αποζημιώνει η ευγένεια και η εκτίμηση από άλλους πιο πράους πελάτες με τους οποίους ίσως και να αποκτήσουν καθημερινή επαφή ίσως και φιλική σχέση.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων

Πέρα από την εξυπηρέτηση πελατών, η εργασία σε αρτοποιείο μπορεί να είναι ένα χρήσιμο σχολείο διαφόρων δεξιοτήτων, όπως υπομονή, ομαδική δουλειά, οργάνωση πολλών αρμοδιοτήτων ταυτόχρονα. Πολύ βασικό είναι η δυνατότητα να μάθει κανείς να φτιάχνει όλα αυτά τα λαχταριστά καλούδια που πουλάει. Ως αρτοποιός, βοηθός αρτοποιού ή υπάλληλος γκισέ  σε φούρνο, έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει διαρκώς νέα πράγματα στα οποία περιλαμβάνεται και η σωστή επαφή και επικοινωνία με τους πελάτες. Και το σημαντικότερο “όπλο” του, είναι το χαμόγελο και η καλή διάθεση.

Οι προκλήσεις του ιδιοκτήτη ή του υπεύθυνου ενός αρτοποιείου

Αδυναμίες Στελέχωσης ενός Αρτοποιείου

Εκτός από τις λιχουδιές και τα καλούδια και οι υπάλληλοι ενός αρτοποιείου είσαι σημαντικό κομμάτι της βιτρίνας του. Και πραγματικά αποτελεί πρόβλημα εάν ένα εργαζόμενος δεν μπορεί να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τα συστατικά για τα ψωμιά και τα κέικ, για το γιατί το αρτοποιείο σας είναι καλύτερο από τον ανταγωνισμό ή γιατί η χρήση πραγματικής κρέμας, αυγών και βουτύρου δημιουργεί ένα ανώτερο προϊόν.

Κίνδυνος Σαμποτάζ εξ αμελείας…

Το προσωπικό στο εργαστήριο ενός φούρνου, όσοι ανακατεύουν τις ζύμες και ψήνουν ψωμί κέικ και πίτες, μπορούν κατά λάθος να σαμποτάρουν ένα αρτοποιείο, αν δεν δώσουν σημασία στα συστατικά και στη μέτρηση. Το ψήσιμο είναι επιστήμη και απαιτούνται ακριβείς μερίδες για να είναι πάντα νόστιμα τα προϊόντα. Εκπαιδεύστε το προσωπικό προσφέροντας δείγματα κατάλληλα παρασκευασμένων προϊόντων. Τυπώστε λίστες συστατικών στις οποίες θα έχουν πρόσβαση όχι μονο οι εργαζόμενοι στο εργαστήριο αλλά και το προσωπικό πωλήσεων ώστε να ενημερώνει με σιγουριά τους πελάτες.

Λειτουργία και Καθαριότητα

Τα αρτοποιεία επιθεωρούνται συχνά από τις υγειονομικές αρχές. Σοβαρές παραβάσεις μπορεί να προκαλέσουν το κλείσιμο του αρτοποιείου μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημα. Και ακόμα και αν οι παραβάσεις είναι λίγες ή μικρής σημασίας, επηρεάζουν την αντίληψη του πελάτη για την ποιότητα του αρτοποιείου. Επιπλέον οι διορθώσεις αυξάνουν τα έξοδα και μειώνουν τα περιθώρια κέρδους. Εκπαιδεύστε τους υπαλλήλους να διατηρούν το αρτοποιείο καθαρό ανά πάσα στιγμή. Ελέγξτε επιτόπου τις θερμοκρασίες του ψυγείου και της κατάψυξης για να βεβαιωθείτε ότι είναι εντός των επιτρεπόμενων αποκλίσεων. Γνωρίστε ποιοι είναι οι υγειονομικοί κώδικες και εφαρμόστε τους.

Διαδικασίες Οικονομικής Διαχείρισης

Ένα αρτοποιείο είναι μια επιχείρηση και απαιτεί από τον ιδιοκτήτη να χειρίζεται σωστά τα οικονομικά και να γνωρίζει τα πάντα που αφορούν την επιχείρησή του. Τα αρτοσκευάσματα είναι ευπαθές απόθεμα, οπότε αν δεν πουλήσετε το ψωμί σήμερα, θα πρέπει να πεταχτεί ή να δοθεί σε μία τράπεζα τροφίμων για τις ευπαθείς ομάδες. Θα πρέπει να έχετε πλήρη εικόνα του κόστους παραγωγής των αρτοσκευασμάτων.

Bakery Marketing Challenges

Το «Ψήστε το και θα έρθουν» δεν λειτουργεί στην πραγματική ζωή, παρά μόνο στις ταινίες. Τα αρτοσκευάσματα σας και τα νέα προϊόντα πρέπει να επικοινωνούνται στους πελάτες. Γι αυτό ένα – έστω και υποτυπώδες – σχέδιο μάρκετινγκ είναι απαραίτητο. Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσετε μια λίστα με φίλους, ομάδες και οπαδούς. Ανακοινώστε προσφορές, νέα ψωμιά και συνταγές μέσω των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης καθώς και στο blog ή τον ιστότοπο του αρτοποιείου σας. Δημιουργήστε διαγωνισμούς για να ονομάσετε ένα νέο μάφιν ή κουλούρι, απονέμοντας στον νικητή το δωρεάν απόθεμα μιας εβδομάδας.

Πηγές: https://www.indeed.com/career-advice/finding-a-job/working-in-bakery

https://www.insider.com/what-its-like-to-work-in-a-bakery-2019-3

https://smallbusiness.chron.com/weaknesses-bakery-company-61828.html

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

ΕΕ: Νέος κανονισμός για τις ειδικές απαιτήσεις υγιεινής για ορισμένα κρέατα, αλιευτικά προϊόντα, γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά

Ο νέος Καν. (ΕΕ) 2024/1141 που τροποποιεί τα παραρτήματα II και III του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 853/2004.

ΕΕ: Μελέτη για το παρόν και το μέλλον των εναλλακτικών πρωτεϊνών στην Ευρώπη

Οι αυξημένες ανάγκες επισιτισμού στο μέλλον μπορεί να φέρουν νέα προϊόντα από φύκια, έντομα και κρέας εργαστηρίου στη διατροφή μας.

Ασφαλή από παθογόνα τα ψάρια υδατοκαλλιέργειας σύμφωνα με την EFSA

Η Ελλάδα στην πρώτη πεντάδα των χωρών που κοινοποίησαν στο RASFF μολυσμένα εισαγόμενα ψάρια.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα