Οι δύο εταιρείες συμπορευόμενες κατάφεραν να δημιουργήσουν και να προσφέρουν εξαιρετική μετασχηματιστική αξία και για τις δύο πλευρές, εστιάζοντας κυρίως στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας εφοδιασμού και την επέκταση σε νέες πόλεις και χώρες.
Της Βιργινίας Κιμπουρόπουλου
Από την περίοδο που η McDonald’s συνεργάστηκε με την Coca-Cola το 1955 – όταν η αλυσίδα fast food άνοιξε τα πρώτα της εστιατόρια – γεννήθηκε μια επιτυχημένη συμμαχία. Οι δύο εταιρείες, πέρα από ομοιότητες στην πολιτική τους, μοιράζονται ένα κοινό, μονοπωλιακό όραμα που σημαίνει την παραιτέρω επέκτασή τους.
McDonald’s και Coca-Cola, σύμφωνα με το strategic-partnering, οφείλουν μεγάλο μέρος της εξέλιξής τους σε αυτή τους την συνεργασία. Αφενός η McDonald’s αποτελεί κορυφαίο παγκόσμιο λιανοπωλητή υπηρεσιών φαγητού στον κόσμο με περισσότερα από 35.000 τοπικά εστιατόρια σε περισσότερες από 100 χώρες και αφετέρου η Coca-Cola είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ποτών στον κόσμο με αδειοδοτήσεις σε περισσότερες από 200 χώρες. Οι καταναλωτές συχνά συνδυάζουν τη μία με την άλλη, αφού σπάνια κάποιος θα καταναλώσει ένα Big Mac χωρίς ένα αναψυκτικό Coca Cola, με αποτέλεσμα το αναψυκτικό να γίνεται βασικό ρεύμα εσόδων, καλύπτοντας περίπου το 5% των εσόδων της McDonald’s.
Οι δύο εταιρείες συμπορευόμενες κατάφεραν να δημιουργήσουν και να προσφέρουν εξαιρετική μετασχηματιστική αξία και για τις δύο πλευρές, εστιάζοντας κυρίως στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας εφοδιασμού και την επέκταση σε νέες πόλεις και χώρες. Επιπλέον, οι ανώτατες διευθυντικές ομάδες και από τις δύο πλευρές ήταν πολύ προσεκτικές σχετικά με τη σχέση συνεργασίας.
Γενικότερα, όμως, οι συμμαχίες είναι μια μέθοδος για την επίτευξη ταχύτερης και φθηνότερης ανάπτυξης. Η Coca-Cola με αυτόν τον τρόπο έχει γλιτώσει το κόστος της κάθετης ολοκλήρωσης από τη συνεργασία με τη McDonald’s. Παράλληλα, στοχεύοντας παρόμοιους πελάτες, αυτή η συνεργασία ωφέλησε στην ανταλλαγή πόρων και τεχνογνωσίας και στρατηγικών μάρκετινγκ. Αναφορικά με την τεχνογνωσία, η Coca-Cola έχει συνεισφέρει στην ανάπτυξη προϊόντων της McDonald’s, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πρόσφατη δημιουργία της νέας σειράς προϊόντων, smoothies Meal.
Επιπλέον, οι δύο εταιρείες κολοσσοί έχουν κάνει μαζί αμέτρητες καμπάνιες παγκοσμίως, όπως η καμπάνια στις Φιλιππίνες #BetterTogether, μια καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση ενός σετ γεύματος που περιλαμβάνει αναψυκτικά Coca-Cola. Η McDonald’s και η Coca-Cola καινοτομούν συνεχώς μαζί σε μια πιο βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα. Το 2002, επιδίωξαν νέες ευκαιρίες χορηγίας και φιλανθρωπίας στη Λατινική Αμερική και βοήθησαν περισσότερα από 100 τοπικά σχολεία να επιτρέψουν στους μαθητές να δουν τη συλλογή από το Μουσείο Τέχνης. Ανέπτυξαν, επίσης, ένα νέο κύπελλο με καπάκι που κλειδώνει για να εμποδίζει τα παιδιά να χύνουν τα ποτά τους.
Ωστόσο, στις εταιρείες γρήγορου φαγητού, η παχυσαρκία είναι ένα σοβαρό ζήτημα. Θεωρώντας σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνες για αυτό την McDonald’s και την Coca Cola, η Συνέλευση του Λονδίνου ψήφισε να τους απαγορεύσει να γίνουν χορηγοί στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Φυσικά, δεν ευθύνονται μόνο οι εταιρείες του πρόχειρου φαγητού για αυτό, αλλά και η έλλειψη πόρων ή σωματικής δραστηριότητας από την πλευρά των καταναλωτών αν και η McDonald’s μαζί με τηνCoca Cola θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τη δημοτικότητά τους ως ένα μέσο να προωθήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.