Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου, 2024
18.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 11,6% ο πληθωρισμός για τον Ιούλιο- Τι ρόλο έπαιξαν τρόφιμα και ποτά

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΕΛΣΤΑΤ: Στο 11,6% ο πληθωρισμός για τον Ιούλιο- Τι ρόλο έπαιξαν τρόφιμα και ποτά
spot_img

Στο 11,6% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός για τον Ιούλιο 2022, βάσει στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ. Ποια η συμβολή των δεικτών τροφίμων, ποτών και εστίασης\τουρισμού στα ποσοστά.

Στις 8 Αυγούστου, η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε τα στοιχεία της για την εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) για τον Ιούλιο 2022.  Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Ιουλίου 2022 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2021 προέκυψε η διαμόρφωση του πληθωρισμού στο 11,6% έναντι αύξησης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020. Επιπλέον, ο Γενικός ΔΤΚ για τον Ιούλιο 2022, συγκριτικά με τον Ιούνιο 2022, παρουσίασε μείωση 1,8%.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2021 – Ιουλίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2020 – Ιουλίου 2021, παρουσίασε αύξηση 7,1% .

Στη διαμόρφωση αυτών των ποσοστών διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο οι μεταβολές σε ορισμένες κατηγορίες, με πρώτες και κυριότερες αυτές που αφορούν την ενέργεια. Παρακάτω θα δούμε τη συμβολή των κατηγοριών τροφίμων, ποτών, καπνού και εστίασης στον πληθωρισμό.  

Σύγκριση Ιουλίου-Ιουνίου 2022: Ποιες μεταβολές σε τρόφιμα, εστίαση και τουρισμό διαμόρφωσαν τη μείωση 1,8%

 Συγκρίνοντας τους μήνες Ιούλιο με Ιούνιο 2022 η μείωση κατά 1,8% του γενικού δείκτη προήλθε από ορισμένες μεταβολές σε αγαθά και υπηρεσίες. Για τα τρόφιμα, για παράδειγμα προέκυψε μείωση  0,1% στην ομάδα διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, καφέ.

Παράλληλα, διαμορφώνεται από την αύξηση ορισμένων άλλων δεικτών, όπως 0,6% στην ομάδα αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά και 0,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Τέλος, υπήρξε αύξηση 0,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, εξαιτίας της κλιμάκωσης των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

Σύγκριση Ιουλίου 2022 με Ιούλιο 2021: Αύξηση 13% σε διατροφικά είδη και αλκοόλ

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 11,6% τον μήνα Ιούλιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2021, προκύπτει επίσης, μεταξύ άλλων, από ορισμένες αλλαγές προς τα πάνω ή προς τα κάτω σε κάποιες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών.

Ο δείκτης για τη διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά κλιμακώθηκε στα 13,0%, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα, ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά, ζάχαρη, σοκολάτες, γλυκά, παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, κακάο, τσάι, μεταλλικό νερό, αναψυκτικά, χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.

Επιπρόσθετα,  τα αλκοολούχα ποτά και καπνός αυξήθηκαν κατά 1,5%, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά. Τέλος, σημειώθηκε αύξηση 6,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία, ξενοδοχεία, μοτέλ και πανδοχεία.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

LIDL: Ελληνίδα μητέρα κινείται νομικά κατά του σουπερμάρκετ για τα επικίνδυνα γλυκά

Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση

Σουπερμάρκετ: Ράφια γεμάτα με υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με χρωστικές, γαλακτωματοποιητές, τεχνητές γεύσεις και πρόσθετα – Μελέτη

Στα σουπερμάρκετ τα περισσότερα τρόφιμα με πρόσθετα - Περισσότερες από τις μισές θερμίδες που καταναλώνονται στο σπίτι, προέρχονται από υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο