Η διαπίστωσή ότι τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά συσκευασίας δεν κοινοποιούνται στους καταναλωτές υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για καλύτερες στρατηγικές επικοινωνίας.
Σε μελέτη που διεξήχθη από επιστήμονες από Ουγγαρία, Αυστρία και Γερμανία και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods του mdpi, αναλύθηκε το κατά πόσο επικοινωνείται από τους παραγωγούς τροφίμων στους καταναλωτές, η βιώσιμη συσκευασία.
Σύμφωνα με την μελέτη ενώ η κατανόηση και οι προτιμήσεις των καταναλωτών για τις φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές συσκευασίας έχουν διερευνηθεί καλά, λίγα είναι γνωστά για τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά συσκευασίας που κοινοποιούνται στους καταναλωτές από τους προμηθευτές μέσω ενδείξεων συσκευασίας.
Η έρευνα ανέλυσε την αγορά γκοφρετών του 2021 σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες, αναλύοντας τα στοιχεία που σηματοδοτούν φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά συσκευασίας. Ενώ η βιβλιογραφία υποδηλώνει ότι οι φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο από τους κατασκευαστές, η ανάλυσή σε 164 συσκευασίες γκοφρέτας δείχνει ότι η επικοινωνία είναι πολύ περιορισμένη εκτός από πληροφορίες που σχετίζονται με την ανακυκλωσιμότητα και την απόρριψη. Αυτό κοινοποιείται συχνά μέσω ετικετών (π.χ. κωδικοί ανακύκλωσης, Green Dot) και δομικές ενδείξεις που υποδηλώνουν σιωπηρά μειωμένη χρήση υλικού.
Ο πίνακας χαρακτηριστικών της μελέτης δίνει τη δυνατότητα σε ερευνητές, εταιρείες και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να αναλύουν και να βελτιώνουν λύσεις συσκευασίας σε χώρες και κατηγορίες προϊόντων. Η διαπίστωσή ότι τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά συσκευασίας δεν κοινοποιούνται στους καταναλωτές υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για καλύτερες στρατηγικές επικοινωνίας. Τόσο η άμεση επί της συσκευασίας όσο και η σιωπηρή επικοινωνία θα βοηθήσουν τους καταναλωτές να επιλέξουν πιο φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες. Οι κυβερνήσεις ενθαρρύνονται να εφαρμόσουν το εργαλείο της έρευνας, για να εντοπίσουν τα κενά επικοινωνίας και να εγκρίνουν κανονισμούς επισήμανσης όπου χρειάζεται.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ