Ανώτερα στελέχη χαρακτήρισαν το ποσοστό αποτυχίας για νέα προϊόντα «ανησυχητικά υψηλό».
Ορισμένες δύσκολες αποφάσεις για την Coca- cola, ήταν και η προ τριετίας απόσυρση της δημοφιλούς σόδας Tab, μετά από περισσότερες από πέντε δεκαετίες, μαζί με άλλα ποτά με «χαμηλή απόδοση», όπως το Odwalla και το Diet Coke Feisty Cherry. Σύμφωνα με τα τότε δημοσιεύματα, η απόφαση ήταν μέρος της στρατηγικής της Coca-Cola να εξοντώσει τις μάρκες “ζόμπι” σε μια προσπάθεια να επικεντρωθεί σε λιγότερες μάρκες με ισχυρότερες πωλήσεις. Πρόσφατα διέκοψε την παραγωγή και για το ανθρακούχο νερό Aha που κυκλοφόρησε το 2020 σε οκτώ γεύσεις δύο εκ των οποίων περιέχουν και καφεΐνη, καθώς δεν βρήκε την ανταπόκριση που περίμενε από τους καταναλωτές.
Ο κολοσσός αναψυκτικών τα τελευταία χρόνια, έχει σταματήσει την παραγωγή για περίπου 200 μάρκες, όμως ακόμη και τα λιγότερο δημοφιλή από αυτά τα αναψυκτικά έχουν πιστούς θαυμαστές. Το πρόβλημα για την εταιρεία είναι ότι είναι ένας τεράστιος φορέας που δεν πρέπει να καταβάλλει τις προσπάθειές του σε εξειδικευμένα προϊόντα.
Το 2020, η Coca-Cola εφάρμοσε αυτό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως “εξόντωση” των εμπορικών σημάτων της. «Η εταιρεία αναμένει να προσφέρει ένα χαρτοφυλάκιο περίπου 200 βασικών εμπορικών σημάτων, κατά προσέγγιση μείωση 50% από τον τρέχοντα αριθμό και να καταργήσει σταδιακά ορισμένα προϊόντα, όπως το ZICO και το Tab», είχε δηλώσει τότε η Coca-Cola σε δελτίο τύπου.
Αυτή η περικοπή προκάλεσε κινητοποίηση θαυμαστών που πραγματοποίησαν μάλιστα και διαμαρτυρία στα κεντρικά γραφεία της Coca-Cola στην Ατλάντα νωρίτερα φέτος. Ωστόσο αυτή δεν ήταν μια απόφαση που η εταιρία πήρε ελαφρά τη καρδία, καθώς η Tab ήταν μια μάρκα που αργοπέθαινε για χρόνια, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 0,03% των πωλήσεων της εταιρείας το 2017.
Μιλώντας στο συνέδριο CEO της Redburn Atlantic στις 28 Νοεμβρίου, ο πρόεδρος της Coca- cola, John Murphy εξήγησε πώς βλέπει η Coca-Cola την καινοτομία και γιατί ορισμένα προϊόντα ευδοκιμούν ενώ άλλα αποσύρονται από την αγορά. “Κατανοούμε ότι… τυπικά στην καινοτομία για να έχουμε την πιθανότητα επιβίωσης, πρέπει να ανθίζει κατά τα πρώτα τρίμηνα. Έτσι, έχουμε μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα του τι λειτουργεί καλά και τι όχι”, ανέφερε σύμφωνα με το Food Business News. Ο Murphy χαρακτήρισε το ποσοστό αποτυχίας για νέα προϊόντα «ανησυχητικά υψηλό». Ωστόσο, κατέστησε σαφές ότι η Coca-Cola έχει καλύτερο ιστορικό στην καινοτομία από τους ανταγωνιστές της. Εξήγησε μια πρόσφατη αποτυχία που οδήγησε στο κλείσιμο τον Νοέμβριο του 2022 της σειράς ποτών Kombucha Mojo που παρήγαγε η Αυστραλιανή Organic & Raw Trading Co.
Η Coca-Cola απέκτησε τη μάρκα το 2017 και την έκλεισε μετά από πέντε χρόνια. Η Coca-Cola «είχε την άποψη ότι η κομπούχα ήταν η επόμενη μεγάλη κατηγορία και έκανε κάποιες επενδύσεις…Αυτή η τάση δεν απογειώθηκε με τον τρόπο που περίμενε η πολυεθνική. Επομένως, δεν τα καταφέρνετε πάντα σωστά, αλλά δεν μπορείτε να επιτρέψετε σε αυτές τις αποτυχίες να σας εμποδίσουν να συνεχίσετε να προσπαθείτε”, είπε ο Murphy.
Παρόλο που η Coca-Cola συνεχίζει να κλείνει επωνυμίες που έχουν βάση θαυμαστών, δεν έχει επιβραδύνει τον αγωγό καινοτομίας της. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, James Quincey, μίλησε για αυτό σε δηλώσεις για τα κέρδη τρίτου τριμήνου. “Πρόσφατα, κυκλοφόρησε το Coke Y3000, το οποίο είναι η όγδοη επανάληψη μας στην πλατφόρμα Coke Creations. Η Coca-Cola Y3000, η πρώτη φουτουριστική γεύση στον κόσμο που δημιουργήθηκε από κοινού με την τεχνητή νοημοσύνη. Η κυκλοφορία έδειξε ισχυρά αρχικά αποτελέσματα”, είπε.
https://www.thestate.com/news/business/article282594243.html