Οι έμποροι πρέπει να επενδύσουν για να δουν ανάπτυξη.
Τιμώντας της σημερινή Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, γυναίκες σε ηγετικές θέσεις στο χώρο του κρασιού, μίλησαν στο TheDrinkBusiness για την θέση της γυναίκας στο χώρο και ποια θα έπρεπε να είναι, τονίζοντας πως πρόκειται για μια “αναξιοποίητη αγορά”, άσσος στο μανίκι των εμπόρων που θα αποφασίσουν να επενδύσουν σε αυτές. Τόσο, όσον αφορά τη συλλογή εκλεκτού κρασιού από γυναίκες, όσο και την επένδυση σε γυναικείο προσωπικό, το οποίο μπορεί ενδεχομένως να επιτύχει καλύτερα αποτελέσματα στο ίδιο φύλο.
Η Queena Wong, ιδρύτρια του δικτύου κρασιού Curious Vines, μιας γυναικείας κοινότητας δικτύωσης κρασιού, και μια ισχυρή φωνή για τις γυναίκες στο κρασί, είπε ότι υπάρχει αναμφίβολα ένα ζήτημα σχετικά με τη συλλογή εκλεκτού κρασιού από γυναίκες, αλλά και μια τεράστια ευκαιρία για τον έμπορο που μπορεί να το κάνει σωστά. Η ίδια τονίζει πως για ένα πιο ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο πελατών με την πάροδο του χρόνου, η επένδυση στις γυναίκες θα πρέπει να είναι “μια μακροπρόθεσμη στρατηγική απόφαση”. Έχει να κάνει περισσότερο με την οικοδόμηση μιας σχέσης εμπιστοσύνης παράλληλα με τη γνώση και την εμπειρία του κρασιού για να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη στο συλλέκτη, έτσι ώστε να είναι πρόθυμος να ξοδέψει.
Σύμφωνα με την Katy Keating, διευθύνουσα σύμβουλο της Flint Wines, ενώ υπάρχουν «μια χούφτα» γυναίκες συλλέκτες των οποίων η συλλογή κρασιού έχει φτάσει εξαψήφιο αριθμό, οι γυναίκες λάτρεις του κρασιού πολλαπλασιάζονται χρόνο με το χρόνο. Ωστόσο δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για να προσδιοριστεί με ακρίβεια πόσες γυναίκες συλλέγουν. «Έχουμε όλο και περισσότερες γυναίκες σε ρόλους με επιρροή και πρόκειται για γυναίκες που βλέπουν άλλες γυναίκες σε μέρη που εμπνέουν, ακόμη και πριν αρχίσουν να σκέφτονται να συλλέγουν κρασί», επισημαίνει. Αναφέρει κριτικούς όπως οι Jancis Robinson MW, Jane Anson και Anne Krebiehl MW μαζί με την Ella Lister, η οποία έγραφε τη στήλη επένδυσης κρασιού στο The World of Fine Wine πριν παραδώσει τα ηνία στην Chloe Ashton, «μια άλλη γυναικεία φωνή που μιλούσε για επενδύσεις στο κρασί».
Η Lay & Wheeler είναι ένας άλλος έμπορος που επιθυμεί να προσελκύσει περισσότερη γυναικεία πελατεία και η Wong πιστεύει ότι έκανε μεγάλα βήματα στην αγορά. Όπως σημειώνει η αγοραστής της Lay & Wheeler, Beth Pearce MW, μια γυναίκα επικεφαλής πωλήσεων ιδιωτών πελατών αποτελεί πλεονέκτημα. Αυτό καθώς, σύμφωνα με την ίδια, οι γυναίκες αισθάνονται πιο άνετα με γυναίκες. “Συχνά ακούμε ότι οι γυναίκες πελάτισσες μπορεί να αισθάνονται ανεπιθύμητες ή υποσυνείδητα απρόσκλητες σε μεγάλες ευκαιρίες να δοκιμάσουν και να εξερευνήσουν τον κόσμο του εκλεκτού κρασιού”, είπε.