Η αλυσίδα McDonald’s πρόκειται να περιορίσει την ποικιλία στις μερίδες πατάτες που προσφέρει στους πελάτες στην Ιαπωνία εξαιτίας των παγκόσμιων προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Γι’ αυτό το λόγο η McDonald’s Holdings Company Japan ανακοίνωσε τη Δευτέρα (21/12) ότι θα αναστείλει την πώληση μεσαίας και μεγάλης μερίδας στις τηγανητές πατάτες για μια εβδομάδα από την Παρασκευή (24/12).
Η εταιρεία βλέπει καθυστερήσεις στις αποστολές πατάτας λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού που προκαλούνται από την πανδημία κορονοϊού καθώς και από προβλήματα στη ναυτιλία στον Καναδά.
Παρά την έλλειψη σε πατάτες, η McDonald’s δήλωσε ότι οι πατάτες θα εξακολουθούν να πωλούνται σε μικρές μερίδες, ενώ θα προσφέρεται μια μικρή έκπτωση στις τιμές των γευμάτων ως αποτέλεσμα της όλης αναστάτωσης.
Η Ιαπωνία αντιπροσωπεύει μια από τις μεγαλύτερες καταναλωτικές αγορές της McDonald’s εκτός των ΗΠΑ με 2.900 εστιατόρια να λειτουργούν στη χώρα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που τα McDonald’s επηρεάζονται από ζητήματα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού.
Τον Οκτώβριο, τα εστιατόρια McDonald’s στο Ηνωμένο Βασίλειο μαστίζονταν από έλλειψη του δημοφιλούς Chicken Legend Burger – με αποτέλεσμα τα καταστήματα να το αφαιρέσουν από το μενού τους.
Η McDonald’s αρχικά είπε ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας «επηρεάζουν τη διαθεσιμότητα» του Chicken Legend Burger και ότι εργαζόταν σκληρά για να επαναφέρει το προϊόν το συντομότερο δυνατό.
Νωρίτερα μέσα στο έτος και συγκεκριμένα τον Αύγουστο, τα εστιατόρια επλήγησαν επίσης από έλλειψη μιλκσέικ εξαιτίας πάλι προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Από τον Σεπτέμβριο, χώρες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, των ΗΠΑ και του Καναδά – από όπου εισάγονται οι πατάτες- δίνουν μάχη με τις προβληματικές αλυσίδες εφοδιασμού.
Τα πλοία έχουν περάσει μέρες μακριά από τις ακτές των μεγάλων λιμανιών του κόσμου, αδυνατώντας να ξεφορτώσουν το φορτίο τους λόγω έλλειψης οδηγών και τεχνικού προσωπικού.
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν πραγματοποιήσει τα δρομολόγιά τους όντας μόνο μερικώς φορτωμένα, λόγω προβλημάτων στα logistics σε λιμάνια και αποθήκες.
Η κρίση έχει δημιουργήσει τον φόβο ότι τα καταστήματα και τα εστιατόρια μπορεί να μην έχουν αρκετές προμήθειες για τις γιορτές.
Μάλιστα, η έλλειψη πατάτας έρχεται εν μέσω μιας περιόδου αιχμής για τη McDonald’s στην Ιαπωνία – όπου παραδοσιακά βλέπει το αντίπαλο KFC να κυριαρχεί στην εορταστική αγορά.
Για 51 χρόνια, πολλές οικογένειες στην Ιαπωνία έχουν στραφεί στο KFC για το εορταστικό γεύμα τους την ημέρα των Χριστουγέννων, ενώ το 2019, υπολογίστηκε ότι οι χριστουγεννιάτικες πωλήσεις της KFC αντιπροσώπευαν περίπου το 5% των συνολικών ετήσιων εσόδων της εταιρείας στην Ιαπωνία.
Σε μια προσπάθεια να εκθρονίσει το KFC ως τα αγαπημένα του εορταστικού φαστ φουντ, τα McDonald’s έχουν ξεκινήσει μια καμπάνια προωθώντας τις κοτομπουκιές ως εναλλακτική πρόταση στη γαλοπούλα.
Πηγή: Dailymail