Κραμβέλαιο αντί για ηλιέλαιο και εναλλακτικές λύσεις έναντι του φοινικέλαιου
Λόγω του πολέμου στην Ουκρανία πολλές πρώτες ύλες είναι σε έλλειψη και δεν είναι λίγες οι εταιρείες που αλλάζουν τα συστατικά στα προϊόντα προκειμένου να μην μειωθούν οι πωλήσεις τους και να μην παρουσιαστεί έλλειψη σε προϊόντα. Πρόσφατα και η Unilever ( Hellmans Knorr, Cart d’or, Lipton, magnum, κα) παραδέχθηκε ότι αλλάζει τη σύνθεση συστατικών για ορισμένα από τα προϊόντα της, όπως τα συσκευασμένα τρόφιμα και τα αποσμητικά για να μειώσει το κόστος και να μετριάσει τους περιορισμούς στην προσφορά.
Τον Απρίλιο, το αφεντικό της Unilever, Alan Jope, είπε ότι η εταιρεία είχε αρχίσει να αλλάζει ορισμένες από τις συνταγές της, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί κραμβέλαιο αντί για ηλιέλαιο, το οποίο είχε γίνει σπάνιο από την εισβολή. Υπενθυμίζεται ότι η Ουκρανία παράγει περίπου τις μισές παγκόσμιες εξαγωγές ηλιελαίου παγκοσμίως.
Ο πόλεμος που προκάλεσε έλλειψη σε πολλά προϊόντα δεν είναι όμως ο μοναδικός λόγος που εταιρείες αλλάζουν συστατικά στις συνταγές τους. Πολλοί κατασκευαστές συσκευασμένων προϊόντων προσπάθησαν να “απογαλακτιστούν” από το φοινικέλαιο, το οποίο έχει κατηγορηθεί για την αποψίλωση των δασών και τις καταχρήσεις εργασίας, αλλά χρησιμοποιείται σε οτιδήποτε, από τα Tide pods της P&G μέχρι τη Nutella της Ferrero.
Την Πέμπτη, η Unilever δήλωσε ότι είχε συνδεθεί με τη Genomatica με έδρα το Σαν Ντιέγκο για την κατασκευή και εμπορευματοποίηση εναλλακτικών ουσιών για το φοινικέλαιο και τα προϊόντα καθαρισμού που προέρχονται από ορυκτά καύσιμα.
«Δεν μιλάμε για μερικές χιλιάδες τόνους εδώ, μιλάμε για ουσιαστική εμπορική κλίμακα», είπε ο Slater, αρνούμενος να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με το πόσο από το νέο συστατικό σκοπεύει να παράγει στο εγγύς μέλλον είπε ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Unilever, Richard Slater.
Η προμήθεια εναλλακτικών λύσεων για το φοινικέλαιο είναι επίσης “πραγματικά σημαντική από την άποψη της ανθεκτικότητας της προσφοράς” λόγω της τιμολόγησης γύρω από το εμπόρευμα, πρόσθεσε ο Slater.