Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024
18.6 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ο παράγοντας της υγείας και ευεξίας στην αγορά σοκολάτας

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΟ παράγοντας της υγείας και ευεξίας στην αγορά σοκολάτας
spot_img

Οι τάσεις και τα περιθώρια βελτίωσης που απαρτίζουν τη βιομηχανία σοκολάτα, σύμφωνα με την έκθεση FMCG Gurus: Health & Wellness Trends in the Chocolate Market.

Όσο υπάρχει σοκολάτα, οι καταναλωτές θα της δείχνουν την “αφοσίωσή” τους για 2 λόγους. Ο πρώτος αφορά στην ακαταμάχητη γεύση της, η οποία προσφέρει μια νότα ευφορίας στο σώμα και ο δεύτερος αφορά στην πολυαισθητηριακή εμπειρία στην οποία υποβάλλει τον οργανισμό μας, ταξιδεύοντάς τον σε στιγμές ανεμελιάς, ιδίως από τα παιδικά μας χρόνια.

Και αν το τελευταίο σας ακούγεται κάπως “τραβηγμένο”, επιτρέψτε μας να σας εξηγήσουμε πως, σύμφωνα με την έκθεση FMCG Gurus: Health & Wellness Trends in the Chocolate Market, περίπου το 40% των παγκόσμιων αναζητούν προϊόντα σοκολάτας που τους θυμίζουν παλαιότερες και απλούστερες εποχές, υποδεικνύοντας έτσι τη σύνδεση του γλυκού με τον συναισθηματικό μας κόσμο. 

Ωστόσο, η κατανάλωση σοκολάτας συχνά συνδέεται επίσης με τις “ενοχές” και εννοούμε φυσικά το γεγονός ότι περιέχουν πολλές θερμίδες. Για αυτό και οι εταιρείες προσπαθούν να εξαλείψουν το αρνητικό αυτό συναίσθημα με όλο και πιο “αθώες” και με λιγότερες θερμίδες σοκολατένιες απολαύσεις. Ως εκ τούτου, τα πιο δημοφιλή προϊόντα είναι οι σοκολάτες που περιέχουν αρκετή ποσότητα πρωτεΐνης και συστατικά που ενισχύουν την ενέργεια. 

Αυτό δείχνει ότι οι λεγόμενες “λειτουργικές σοκολάτες”, δηλαδή οι σοκολάτες που χρησιμοποιούν συστατικά που επιτελούν διάφορες λειτουργίες του οργανισμού, όπως εν προκειμένω θρεπτικά συστατικά είναι μια επενδυτική ευκαιρία για τις εταιρείες σοκολάτας.

Αλλά δεν πρέπει, παράλληλα, να ξεχνάμε πως η γεύση είναι και θα είναι πάντα ο “βασιλιάς” των κριτηρίων επιλογής σοκολάτας, επομένως οι μάρκες σοκολάτας θα πρέπει να προσφέρουν προϊόντα που βρίσκουν τη λεπτή ισορροπία μεταξύ υγείας και γευστικής ευεξίας.

Βιωσιμότητα και διαφάνεια στη σοκολάτα

Το περιβάλλον και η βιωσιμότητα, που προστίθενται ως παράγοντες προτίμησης μιας μάρκας σοκολάτας έναντι μιας άλλης σε ολοένα και περισσότερους ευσυνείδητους περιβαλλοντικά καταναλωτές, αποτελεί άλλη μια πρόκληση για τις εταιρίες, ωθώντας τες να κάνουν συνειδητές προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση, είτε μέσα από τα συστατικά είτε μέσα από τις συσκευασίες τους. Ωστόσο, οι οικολογικές ανησυχίες επεκτείνονται από τον πλανήτη και στον εαυτό τους, εννοώντας με αυτό ότι ένα φαινομενικά βιωσιμότερο προϊόν θα είναι και καλύτερο για τους ίδιους τους καταναλωτές.

Επικαλούμενοι πάλι τα ευρήματα της FMCG Gurus: Health & Wellness Trends in the Chocolate Market, όπως παρατίθεται από το European Supermarket Magazine, το 75% των παγκόσμιων καταναλωτών εκτιμούν και προτιμούν τις σοκολάτες που περιέχουν πιο φυσικά και αγνά συστατικά, εν αντιθέσει με χημικά και συνθετικά συστατικά, με αποτέλεσμα οι επωνυμίες να πρέπει να ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη ζήτηση για αυθεντικά και υγιεινά προϊόντα.

Επιπλέον, μιας και οι καταναλωτές αμφισβητούν ολοένα και περισσότερο τις εταιρείες τροφίμων και ποτών- γεγονός που συνδέεται και με την άνοδο των όρων healthwashing, greenwashing και shrinkflation- οι μάρκες σοκολάτας πρέπει να προσφέρουν διαφάνεια και σιγουριά στους καταναλωτές. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα της έκθεσης που δείχνουν ότι το 51% των καταναλωτών παγκοσμίως δηλώνουν ότι ανησυχούν για το αν τα προϊόντα τους περιέχουν συστατικά που δεν αναγράφονται στην ετικέτα. Για αυτό και η σαφής και λεπτομερής επισήμανση είναι το κλειδί για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Τα τελευταία χρόνια έχουν ενσωματωθεί στις διατροφικές συνήθειες καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που υιοθετούν ένα πιο ευέλικτο μοντέλο διατροφής. Ωστόσο, η ευρύτερη αγορά φυτικής προέλευσης βρίσκεται σε μια περίοδο στασιμότητας- ακόμα και ύφεσης σε ορισμένες κατηγορίες. Ως αποτέλεσμα, οι επωνυμίες πρέπει να εξετάσουν το ποιες καινοτομίες θα εντάξουν στη σοκολάτα φυτικής προέλευσης, τόσο από πλευράς μάρκετινγκ, όσο και από πλευράς γεύσης, τιμής και ποιότητας.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τα «φάουλ» της Ελληνικής βιομηχανίας Τροφίμων το 2023 – Κατασχέθηκαν 128,8 τόνοι μη ασφαλών τροφίμων

Απολογισμός ελέγχων του ΕΦΕΤ για το 2023 - Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών είχαν το υψηλότερο ποσοστό μη συμμορφούμενων εγκαταστάσεων.

Άρχισαν οι εγγραφές στα FEA 2024, τον θεσμό επιβράβευσης της αριστείας στον κλάδο των τροφίμων

Διάκριση, προβολή και σημαντικά έπαθλα που προσφέρουν οι χορηγοί των FΕΑ 2024 στους νικητές.

Απογοητευτικά τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας του Campden BRI για την εκπαίδευση ασφάλειας τροφίμων στη Βιομηχανία

Αυτή είναι η 8η παγκόσμια έρευνα κατάρτισης για την ασφάλεια τροφίμων που διοργανώθηκε με την Intertek Alchemy σε συνεργασία με τις BRCGS, BSI, Intertek, SGS, SQF, TSI.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα