Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
22 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Προσφυγή της My Market εναντίον του efood: Ξεκίνησε ο πόλεμος των σουπερμάρκετ με τις πλατφόρμες delivery

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΠροσφυγή της My Market εναντίον του efood: Ξεκίνησε ο πόλεμος των σουπερμάρκετ με τις πλατφόρμες delivery
spot_img

Νίκη του My Market. Η efood αναγκάζεται σε απόσυρση της διαφήμισης. “Μπούμερανγκ” τα στοιχεία που προσκόμισε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας. Μόνο το 40% των παραδόσεων ανταποκρίνονται στον χρόνο εκτέλεσης των παραγγελιών -15λεπτά- που δεσμεύεται στις διαφημίσεις.

Στην Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, προσέφυγε το My market αμφισβητώντας την αξιοπιστία του διαφημιστικού περιεχομένου του efood market, στο οποίο έχει βασιστεί και ολόκληρη η διαφημιστική καμπάνια, σύμφωνα με το οποίο οι παραδόσεις παραγγελιών από σουπερμάρκετ μέσω της efood εκτελούνται σε μόλις 15 λεπτά.

Το my market προσέφυγε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας στις 5 Ιανουαρίου και η Επιτροπή εξέτασε την προσφυγή στις 14/1 προκειμένου να κρίνει εάν η εν λόγω επικοινωνία είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.

Για την αξιολόγηση του διαφημιστικού ισχυρισμού «efood market, super market σε 15 λεπτά», ως προς την υπόσχεση παράδοσης σε 15 λεπτά, η Επιτροπή έλαβε υπ’ όψιν της όσα λεπτομερώς συζητήθηκαν κατά τη συνεδρίαση και ιδιαίτερα όσα στοιχεία η ίδια η efood market προσκόμισε και τα οποία αποτυπώνουν το χρόνο στον οποίο έχουν πράγματι παραδοθεί οι παραγγελίες κατά το τελευταίο 4μηνο (orders share % per delivery time group).

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, εντός 15 λεπτών έχει παραδοθεί μόνο το 42% των παραγγελιών, ενώ το 90% αυτών έχει παραδοθεί στα 30 λεπτά. Η Επιτροπή σχημάτισε ομόφωνα την άποψη ότι αν και η παράδοση ειδών super market σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα καθιστά την υπηρεσία αυτή καινοτόμο, η υπόσχεση που διατυπώνεται για παράδοση σε 15 λεπτά δεν τεκμηριώνεται επαρκώς.

Ειδικότερα, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η διατύπωση «σε 15 λεπτά» υπόσχεται με τρόπο απόλυτο, κατηγορηματικό, χωρίς καμία επιφύλαξη ή προϋπόθεση, ότι η παράδοση θα γίνει συγκεκριμένα σε 15 λεπτά, γεγονός το οποίο μάλιστα επιβεβαιώνεται εμφατικά στο ένα από τα δύο τηλεοπτικά, με την εμφάνιση του ρολογιού που δείχνει να έχουν περάσει ακριβώς 15 λεπτά από την ώρα της παραγγελίας.

Η ξεκάθαρη αυτή υπόσχεση σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής δημιουργεί την ανάλογη προσδοκία στους καταναλωτές, η οποία όμως (προσδοκία) επαληθεύεται μόνο σε ποσοστό περίπου 40% των παραγγελιών, ενώ το ποσοστό αυτό δεν γίνεται επαρκές ούτε στα 20 λεπτά, ακόμη κι αν θεωρηθεί ότι οι καταναλωτές έχουν την ανοχή μίας εύλογης καθυστέρησης λίγων λεπτών.

Για το λόγο αυτό η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι ο υπό κρίση διαφημιστικός ισχυρισμός «efood market, super market σε 15 λεπτά», δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς, είναι υπερβολικός, μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένες εντυπώσεις, προσκρούει στα άρθρα 5 και 8 του του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) και θα πρέπει να τροποποιηθεί σε όλα τα μέσα και υλικά που εμφανίζεται, προκειμένου να είναι σύμφωνος με τα οριζόμενα σε αυτόν.

Η προθεσμία για την απαραίτητη τροποποίηση είναι 3 ημέρες για την τηλεόραση και τα digital υλικά, 2 ημέρες για το ραδιόφωνο και έως τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 15 ημέρες, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."

Ο κίνδυνος για την υγεία των καταναλωτών από απάτη τροφίμων – Περίπτωση χρήσης θειωδών στο κρέας

Διαχείριση κινδύνου παράνομης χρήσης θειωδών αλάτων σε παρασκευάσματα κρέατος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα