Καθημερινά πλέον τα πρόστιμα σε σουπερμάρκετ για παράβαση των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ.
Οι Κανόνες διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) ορίζουν τις υποχρεώσεις που έχουν οι λιανοπωλητές απέναντι στους καταναλωτές, όπως επαρκής και άμεσα αντιληπτή πληροφόρηση των καταναλωτών μέσω ετικετών και πινακίδων για τις τιμές, για τα χαρακτηριστικά και τα συστατικά είτε τα προϊόντα είναι συσκευασμένα είτε μη, για την ποσότητα, για τα μέσα συσκευασίας (κουτιά χαρτιά περιτυλίγματος κτλ) για τις ημερομηνίες λήξης ή Best before, κοκ.
Οι κανόνες ΔΙΕΠΠΥ όμως παραβιάζονται συνεχώς από τα σουπερμάρκετ κυρίως για τις ελλείπεις ενδείξεις τιμών με τις οποίες πρέπει να ενημερώνεται ο καταναλωτής, για υψηλότερη τιμή στο ταμείο από αυτή την αναγράφεται στη ετικέτα στο ράφι, καθώς και για υπολείμματα στις μηχανές κιμά, μία πρακτική που συνιστά απειλή για την υγεία του καταναλωτή.
Τελευταίο περιστατικό παραβίασης των ΔΙΕΠΠΥ αφορά στο σουπερμάρκετ METRO My Market επί της οδού Φλέμιγκ 48 & Μπαλτατζή στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη. Σε έλεγχο της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά & Νήσων, οι επιθεωρητές διαπίστωσαν οτι δεν υπήρχε πινακίδα τιμής για ένα είδος, κατά παράβαση της παρ. 2 του άρθρου 2Α των Κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ. σύμφωνα με το οποίο: “η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιέχεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι τοποθετημένα επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή, η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας και του προϊόντος“.
Στο METRO My Market επιβλήθηκε πρόστιμο 1.000€.